Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Oh ik ben benieuwd, ga die ook maar eens kijken want ik was hier echt verbaasd over. Had er nooit bij stil gestaan.

4 likes

En ook nog specifiek witte mannen natuurlijk. Sommige aandoeningen hebben volgens mij ook andere symptomen of zijn meer voorkomend bij mensen van kleur waardoor ze later aan het licht komen.

Sowieso met al die algoritmes zijn we fucked, want die leren zichzelf steeds dingen aan op basis van de info die ze binnenkrijgen. Dus als al die info positieve info over witte mannen gaat dan zullen die ook eerder herkend worden als positief.
En wat denk je van zowat alles wat met de arbeidsmarkt te maken heeft dat is bedacht door en voor mannen, omdat vrouwen vroeger natuurlijk niet werkte dus wanneer vrouwen wel aan het werk gingen moest je voldoen aan de eisen van die mannenwereld. Als mannen zouden menstrueren en bevallen dan hadden we al lang maandelijks ongesteldheidsverlof en langer zwangerschapverlof gehad met goedkope of gratis menstruatieproducten

13 likes

Echt bizar al die voorbeelden. Dat van de hartaanval symptomen heb ik pas ook gehoord. Het meest bekende symptoom is pijn in de borstkas maar vrouwen hebben dat vaak niet eens.

Wel goed om te weten!

4 likes

Grey’s Anatomy is altijd zo lekker woke. Er is een aflevering dat Miranda Bailey een hartaanval heeft maar dat wordt weggezet als stress. En dan houdt ze een heel betoog over alles wat hier boven staat en krijgt ze uiteindelijk de zorg die ze wil en blijkt ze gelijk te hebben.

En afgelopen aflevering was er een dikke vrouw die last had van haar knie en verteld werd een paar kilo af te vallen. Toen bleek ze klapvoet (?) te hebben en was haar gewicht dus niet het probleem en die arts werd flink op z’n nummer gezet. BMI werd nog even door het slijk gehaald :ok_hand:t2:

44 likes

dit boek vond ik wel echt een eye-opener. Sommige dingen vond ik wel veel te ver gaan, over bijvoorbeeld sneeuwruimen op de snelweg ook nadelig is voor de vrouw, omdat de vrouw meestal te voet/fiets zichzelf voort beweegt.

Maar daar kwam ook een stuk in voor over symbolen wat hier op het forum ook uitvoerig besproken is. Dat er te veel standaard symbolen een man is afgebeeld als het over bepaalde beroepen gaat.

3 likes

Ik loop bij de bekkenfysio voor een verzakking van mn baarmoeder. Het stencil wat ik meekreeg met voorbeelden van houdingen die ik moet aannemen op verschillende momenten zijn afbeeldingen van mannen. Want mannen zijn natuurlijk wel de nummer 1 afnemers van zorg rondom hun baarmoeder.

33 likes

Het percentage onverklaarde klachten is bij vrouwen ook mega hoog. We moeten ons echt niet laten afschepen door artsen als we zorg nodig hebben.

7 likes

Ja wow. “Ik heb last van mijn knie” “misschien moet je afvallen”. Oké Link misschien moet jij gewoon je bek houden :smiling_face_with_tear:

9 likes

De podcast Geen kleine man is ook een aanrader

3 likes

Die ga ik opzoeken!

1 like

Oh dit doet me denken aan mijn jeugd, waar ik door het ambu-personeel afgescheept werd als een meisje dat gewoon aan het puberen was en wilde afvallen, slecht eten en met hormonen enz. (want dat is blijkbaar een norm voor 15jarige meisjes??) Ze hebben me toen dus niet meegenomen.

Samenvatting

Ik was trouwens met een vriendin in een sleepover me met bakken vol snoep, koek, chips aan het volstouwen, kreeg een rare aanval die later na aangevraagd onderzoek bleek te duiden op een epileptische aanval aangewakkerd door de druk van een hersentumor van 4x3 cm.

12 likes
5 likes

Mijn hartprobleem is jarenlang afgedaan als luiheid :clown_face: moest maar rondjes gaan rennen dan zou ik minder snel moe worden. Surprise motherfuckers dat was fysiek onmogelijk.

10 likes

Mijn huisarts toen ik klaagde over menstruatiepijn (als in zo erg dat ik eigenlijk alleen maar op bed wilde liggen) “ja, hoort er ook een beetje bij hè.”

Let wel, dit was ook nog eens een VROUWELIJKE huisarts.

Stencil erbij gepakt: zo fijn dat deze man me even wil mansplainen hoe ik moet poepen en plassen met m’n verzakte vagina. Dankjewel, man :heart:

6 likes

Dit speelt schijnbaar al op hele jonge leeftijd, er was een tijd geleden berichtgeving over gezondheidsklachten bij baby’s en peuters. Daaruit kwam naar voren dat het bij meisjes minder snel serieus werd genomen en zelfs vaak werd afgedaan als ‘manipulatie’ :cry:

4 likes

Ja alsof ze daar op die leeftijd al toe in staat zijn :pensive:

2 likes

Dit vind ik toch wel echt absurd hoor. Dat zelfs in zo’n situatie je bedenkt om een man als voorbeeld te gebruiken. Hoe kom je er ook op.

4 likes

Herkenbaar hoor, het liefst sturen ze je naar huis met het advies om een paracetamol te nemen.

Wat je bij de huisarts kunt doen is aangeven waar jij behoefte aan hebt en niet wachten op het initiatief van de huisarts. Dus vraag om een verwijzing of zeg dat je een bloedonderzoek wil, probeer zo proactief mogelijk te zijn.

3 likes

Ik heb een hele fijne huisarts, gelukkig kan ik zelf vragen om verwijzingen, vind ze geen enkel probleem als ik het enigszins kan onderbouwen. Bij 3 maal is er iets uitgekomen en noemde ze dat ze het fijn vond dat ik zelf met iets kwam.
Niet dat ik haar werk overnam trouwens :joy:

1 like