Ik kwam met druk op de borst klachten bij mijn huisarts, daar werd mijn bloeddruk gemeten en die bleek torenhoog. Ik had ook last van mijn arm dus de huisarts vertrouwde het niet en belde een ambulance. Ondertussen werd ik kortademig en voelde ik me echt met de minuut slechter. Ik begon te zweten etc. Ik afgevoerd, komt er na een drie kwartier op de eerste hulp een mannelijke arts die wat vragen stelde en die gooide het echt meteen op stress? ‘Als moeder met jonge kinderen ervaar je natuurlijk veel stress blabla chocoladevla’ en 5 minuten later stond ik weer buiten. Terwijl ik 5 minuten daarvoor nog plakkers op me had zitten en op een brancard binnenkwam etc, stond ik nu op de parkeerplaats op mijn man te wachten😅 Mijn huisarts was het daar gelukkig niet mee eens en heeft nog allerlei onderzoeken aangevraagd waaruit bleek dat het inderdaad niet helemaal goed zat. Maar goed, als moeder met jonge kinderen heb je nou eenmaal stress hè.
Ook bij mijn zwangerschap waarbij ik het hellp syndroom kreeg (hele hoge bloeddruk etc) werd er steeds gezegd dat mijn klachten gewoon bij het ziektebeeld hoorde en ‘als het erger werd ik aan de bel moest trekken’, en dat deed ik. Elke dag trok in aan de bel en niemand die wat deed. Totdat ik met 36 weken ineens begon te stuipen en te doen en ik snel magnesium toegediend moest krijgen. De volgende dag moest onze baby gehaald worden. Elke dag gaf ik aan zieker en zieker te worden en niemand die ingreep of het serieus nam. ‘Neem nog maar een paracetamol en doe het rustig aan’.
Ik ben het zo zat om niet serieus genomen te worden😭