Je mag het ongepast vinden, maar volgens mij nuanceer ik het voldoende; als iemand naar huis gaat en je hoort er niets meer van, zowel ziekenhuis als huisarts, dan ga ik er vanuit dat het “goed” is en niet dat er iemand thuis zit die nog steeds allerlei klachten heeft en allerlei andere onderzoeken danwel behandelingen had verwacht. Als dat wel zo is zul je toch in actie moeten komen. Nee, zelf een scan aanvragen kan niet, maar aangeven dat je je ongehoord en onbegrepen voelt wel.
Rotte appels zijn er altijd, maar het overgrote deel mensen in de gezondsheidszorg werkt er niet om mensen af te schepen of zich er makkelijk vanaf te maken, maar om mensen zo goed mogelijk te helpen.
Ik ben denk ik vrij communicatief en check regelmatig of dat wat we afspreken oke is voor de patiënt, en tóch zijn er mensen wel eens boos of teleurgesteld omdat ze wat anders hadden gehoopt of verwacht en dan denk ik vaak: oke ik heb op geen enkel moment gehoord/begrepen/gevoeld dat dat was wat je wilde. Dat wil ik mezelf best kwalijk nemen, maar communicatie is wel tweerichtingsverkeer.
Edit: en ik hoef mij/ons/de zorg niet te verdedigen, maar sorry die urge voel ik wel heel erg.
Edit 2: en als er echt schandalige zaken gebeuren, dien aub klachten in! Echt, doe het. Ik meld me suf richting het ziekenhuis waar ik mee samenwerk qua zaken die niet goed lopen.