Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Denk dat het een budget probleem is. Kromme naald wordt toch altijd icm een naaldvoerder gebruikt toch? De rechte doen we zonder en scheelt dus materiaal. Alleen als ik op OK een drain moet plaatsen (bv na thoracoscopie of bij een oudere kind) dan gebruiken wij een kromme met naaldvoerder. Want dat is daar beschikbaar. Alles buiten OK met rechte naald. Op zich leer je het wel snel hoe je moet prikken met z’n rechte naald. Met kromme naald icm naaldvoerder is het knopen wel makkelijker, vind ik.

2 likes

Hier kwam een nieuwe collega vandaag ook pas achter, haha was haar aan het inwerken met verzorgen en die keek ook vreemd toen ik deze naald en een losse naald en draad naast elkaar had liggen.

2 likes

Wij huisartsen zijn heeeel zuinig maar ik gebruik alleen kromme naalden met naaldvoerders. (Zijn ook de goedkoopste hechtdraden) Meestal losse hechtingen (dus dan telkens geknoopt) maar soms knutsel ik iets moois intracutaan #tevredenmetmezelf

4 likes

Hier inderdaad alleen een aantal gynaecologen die het voor de huid gebruiken. Maar gebruiken zij het ook nog voor andere weefsels? Je kan toch niet lekker een steek zetten met zo’n naald, vooral niet als je in de diepte bezig bent :sweat_smile:

1 like

Je verzendt een rouwkaart met een rouwzegel. Dat doe je voor de ontvanger. De rouwzegel geeft aan dat het om rouwpost gaat. Wanneer je de post openmaakt ben je als ontvanger voorbereid op een kaart of brief met inhoud van een dierbare die is overleden. In tegenstelling tot wat veel mensen denken, heeft het dus niets te maken met de bezorgsnelheid.

8 likes

Klopt! Alleen als het door de verzender wordt aangeboden in een rouw verzendset bij PostNL, krijgt die set voorrang met sorteren. Daarna is het inderdaad hetzelfde als gewone post.

6 likes

Oh joh, ik heb een tijdje post gesorteerd en daarin werden rouwkaarten altijd handmatig gedaan. On fouten met de machine te voorkomen. Maar goed, dat is inmiddels ook een aantal jaar terug dus denk dat het proces verbeterd is.

Oh wat @Blush zegt dus

2 likes

Ik was er helemaal van overtuigd dat rouwpost sneller werd bezorgd omdat er bij een uitnodiging voor een begrafenis nogal een deadline opzit! Maar volgens mij geldt dat wel weer rond de feestdagen, dat rouwpost prio krijgt boven een kerstzegel.

3 likes

Als je alle kaarten via zo’n verzendset verstuurd, dan worden ze bijvoorbeeld ook op maandag geleverd. Dus ze krijgen wel prio, maar alleen tijdens het sorteer proces, de kans is dan ook heel groot inderdaad dat ze gelijk de volgende dag bezorgd worden.

Feestdagen kan kloppen, maar is voor mij al een hele tijd geleden dat ik gewerkt heb met deze sets.

2 likes

Ik dacht dat rouwkaarten ook de enige post is die wel op maandag bezorgd word.

1 like

Dat rinse appelstroop voor 75% uit suikerbiet bestaat en dat door de suikerbiet er veel ijzer in zit.

11 likes

Er heette hier vroeger op het forum altijd iemand Nachtapotheker, weet niet of ze er nog is. Maar ik kom er zojuist door de tekst in een heel oud nummer van Osdorp Posse pas achter dat dat een ander woord is voor drugsdealer. Hoe had ik dit nooit zelf kunnen bedenken. :melting_face:

51 likes

Dat je voorgevel uitspreekt als voorgeeevel en niet als voorguhvel.

5 likes

Dat je pantys niet in de wasmachine moet doen en ze het een stuk langer volhouden als je ze met de hand wast. :sleepy:

Maar bij veterinaire ovario(hyster)ectomiën wordt (bijna) altijd met de hand geknoopt (dus zonder naaldvoerder). Heb handschoenen daarbij nooit als een belemmering ervaren :blush:.

Vetweefsel daarentegen… :neutral_face:

Echt heel erg dom dit, maar: dat je nagel niet begint onder/net voorbij je nagelriem, maar echt een stuk verder je vinger in :nauseated_face: Zag laatst een plaatje voorbij komen en ben niet dezelfde ever since :cry:

3 likes

Ik ging dit natuurlijk meteen googlen en het onzichtbare deel heet blijkbaar de ‘nail matrix’

:exploding_head:

Maar de nagel begint wel ongeveer waar ik dacht
image

4 likes

Daarom kan ene nagel ook weer teruggroeien zeker als die helemaal van je nagelbed af is :scream: Ik begrijp nu ook iets beter waarom nagels uittrekken een geliefde marteltechniek is :confounded:

4 likes

Nope nope nope
:face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:

8 likes

Ik dacht dus echt: nagelriem en dan is 't klaar. Maar nee hoor :cry: Nachtmerrie materiaal dit.

3 likes