Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Oh ik ben ook wél gefascineerd over hoe dat eigenlijk werkt.
Haar en tanden groeien uit een wortel/iets. Een nagel groeit uit de nagelmatrix maar tevens rust het op je nagelbed. Als je het tot aan midden je nagelbed afbreekt spuit het bloed eruit. Maar hoe kan het dan wel zonder pijn te ervaren groeien? Groeit je nagelbed mee en worden dat dode huidcellen?

4 likes

Zo kwam ik er laatst achter dat je met gedemineraliseerd water heel goed je ramen kunt lappen. Zo’n fles kost 0,45 cent bij de Jumbo. Thank me later :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Ik heb gekeken maar geen antwoord op mijn vraag toch. Hoe wordt een nagel langer die vast zit aan je vinger. Of heb ik niet goed opgelet

1 like

Maar…zit dat deel niet vast aan het onderste deel?

5 likes

Ik heb vandaag niet de emotional headspace om dit te bevatten

7 likes

Dat het trilogie is, niet triologie

5 likes

Dat Sybrand Niessen en Jan Slagter niet dezelfde zijn :exploding_head:

Deze dus:
download
En

16 likes

Haha ja dit heb ik ook lang gedacht. Tot vorige week ofzo dacht ik nog dat die onderste man Jan de Slagter heette en vond het al stom dat Gijs Groenteman het in z’n podcast met Teun de hele tijd fout zei (wat dus niet zo was). Jan Slagter klinkt echt alsof er iets ontbreekt in z’n naam haha

4 likes

Of te veel, de t weg kan ook

2 likes

Dat Dubai een stad is en niet het land :see_no_evil::see_no_evil::see_no_evil:

21 likes

Ik kom er net achter dat Gold Coast geen regio is in Australië maar een stad

10 likes

Ik kom hier ook nu pas achter

4 likes

Een emiraat, niet een stad, toch? Of is dat weer hetzelfde :grimacing:

1 like

Dubai (de stad) is de hoofdstad van het emiraat Dubai, maar het overgrote deel van de bevolking van het emiraat woont in de stad.

5 likes

Thanks, weer wat geleerd :smiley:

6 likes

Haha Byron Baes?

1 like

Ja :joy:

6 likes

Ik kom er nu dus ook achter dat de vlaggen van de verschillende emiraten (waaronder Dubai dus valt) ook interessant zijn

en nog twee die naast rood en wit nog wel een wapen en/of tekst hebben

8 likes

Dat de niet-werkende nier er (meestal) niet wordt uitgehaald bij een niertransplantatie, maar ze die gewoon laten zitten en de donornier erbij zetten. :astonished:

43 likes

Klopt inderdaad, mocht de donornier dan afgestoten worden dan is er nog iets van nierfunctie over van de oude nieren.

Als de donornier goed werkt dan verschrompelen de oude nieren overigens wel.

8 likes