Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Volgens mij heten ze ‘officieel’ allemaal pylon maar is dat in spreektaal verbasterd naar pion en worden pylon en pion nu gewoon overal door elkaar gebruikt.

11 likes

Ik noem dit al heel mijn leven een verkeerskegel😁

12 likes

Ik hoor dat alleen gymdocenten zeggen

6 likes

Ik dacht eigenlijk dat pylon dialect uit de plaats waar ik vandaan kom en pion AN was
Gewoon helemaal zelf verzonnen omdat iedereen op school pylon zei en m’n ouders pion haha

Ik scrollde langs deze plaatjes en zei tegen mijn vriend: ja de gymleraar zei vroeger pylon maar ik dacht dat hij gewoon raar was en toen las ik jouw comment hahahaah

6 likes

Haha ja toen ik het dus op tv hoorde dacht ik ook oh die heeft een spraakgebrek :sweat_smile:

6 likes

Ik vind kegel dus echt zo’n vunzig woord

8 likes

Dat de artiest Goldkimono (bekend van to tomorrow) een Nederlander is.

4 likes

Wat tropenjaren betekent. Ik had het altijd geassocieerd met de beste (chill)jaren van je leven.

25 likes

Wtf dat dacht ik ook altijd???

4 likes

Mijn vriend had gister een mooie: die kwam gister pas achter de betekenis van Netflix and chill

6 likes

Hier ook. Ik associeerde het met het tropenrooster op de basisschool.

4 likes

Had ik ook… tropen rooster… chill rooster waarbij je vroeg klaar bent en lekker buiten kan spelen hahaha.

5 likes

Net opgezocht wat het betekent, want dit dacht ik ook???

1 like

Ik kwam hier paar jaar geleden achter toen ik voor een MAP bij de apotheker stond die vroeg of ik wist wanneer ik mijn eisprong had gehad. Dag voor het gescheurde condoom-accident, dus ik vond het heel spannend die maand. Gelukkig heb ik toen karma punten kunnen ruilen en kwam mijn menstuatie die maand een paar dagen eerder.

Ik dacht dat MAP een soort mini-abortie-pil was, wat het samengesmolten ei+zaadje weer stuk maakte. Niet dus, als dat toevallig al is gebeurd, doet die MAP helemaal niks.

7 likes

haha ja dit, en dan nog erger toen ik er achter kwam dat boven de 75kg dat hele ding nauwelijks meer werkt

3 likes

@kali Ik denk dat eigenlijk veel mensen dit denken.

@Honey Echt?? Ik heb zichtbaar obesitas en daar heeft een apotheker nooit wat over gezegd?
En vroeger (want ja, ik ben oud) moest je zelfs eerst langs de huisarts en toen zat ik ook al bijna aan de 75 kg. Ook nooit gevraagd naar mijn gewicht.

5 likes

In het medicatie handboek voor artsen en apothekers staat het volgende:

8 likes

Ik hoorde vandaag in de Damn, Honey podcast dat de map door een Nederlander is uitgevonden! (En dat abortus voor het eerst legaal was in Rusland of all places)

4 likes

Je kunt wel nog een koperspiraal laten plaatsen binnen 5 dagen na de onbeschermde seks.

https://t-safe.nl/morning-aftermethode/

3 likes