Ghent is de Engelse benaming, Gent die in het Nederlands.
Het witte eiland!
Oh dat zei jij ook al
Eh jawel?
Ik hoorde het dus gisteren ineens op televisie, maar was me daarvoor blijkbaar nooit opgevallen!
en die kleintjes uit de gymzaal dan? Zijn dat wel pionnen of ook niet?
Ja die ken ik, en die dingetjes waarmee je loopt bij mens erger je niet zijn ook pionnen. Voor m’n gevoel hebben die dezelfde vorm als die dingen die je bij gym gebruikt, dus vind het nog steeds logisch dat dat ook pionnen zijn
Bij gym zijn het toch dezelfde dingen als de pylon hierboven, alleen dan kleiner? Maar ik heb al meer dan 20 jaar geen gym meer gehad, misschien heb ik het wel mis hoor
Hier een verkeerspion en daaronder een pylon
En een pion voor gym is dit en anders ook gewoon een pylon
Denk ik

Volgens mij heten ze ‘officieel’ allemaal pylon maar is dat in spreektaal verbasterd naar pion en worden pylon en pion nu gewoon overal door elkaar gebruikt.
Ik noem dit al heel mijn leven een verkeerskegel😁
Ik hoor dat alleen gymdocenten zeggen
Ik dacht eigenlijk dat pylon dialect uit de plaats waar ik vandaan kom en pion AN was
Gewoon helemaal zelf verzonnen omdat iedereen op school pylon zei en m’n ouders pion haha
Ik scrollde langs deze plaatjes en zei tegen mijn vriend: ja de gymleraar zei vroeger pylon maar ik dacht dat hij gewoon raar was en toen las ik jouw comment hahahaah
Haha ja toen ik het dus op tv hoorde dacht ik ook oh die heeft een spraakgebrek
Ik vind kegel dus echt zo’n vunzig woord
Wat tropenjaren betekent. Ik had het altijd geassocieerd met de beste (chill)jaren van je leven.