Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ca 24h na je ovulatie ben je ook niet meer vruchtbaar tot je volgende cyclus dus dan is de kans op een zwangerschap sowieso al zo goed als nul.

6 likes

Ik dacht altijd dat de eicel na de eisprong nog zo’n 3 tot 5 dagen bleef leven.

1 like

Nee, dat zijn zaadcellen! Daarom kun je in principe van seks 5 dagen voor je eisprong nog zwanger raken als er tijdens de eisprong nog levende zaadcellen rond zwerven. Dat is dus het moment dat een MAP zin heeft.

We leren zo veel bij biologie over menstruaties maar wanneer een MAP nut heeft en wanneer niet weet bijna niemand :sweat_smile: Een vriendin zei laatst ook nog heel nonchalant ‘ja als voor het zingen de kerk uit toch fout gaat dan neem ik gewoon een morning after zodat ik zeker weet dat het goed gaat’.
Kom je toch van een koude kermis thuis

3 likes

Oooh, hahaha stom dat ik die door elkaar haal
:rofl:
Je kan dan nog wel de pech hebben dat je een dubbele eisprong hebt. :confounded:

2 likes

Volgens mij kan dat ook niet. Alleen binnen 24 uur van elkaar, en dan heb je dus een kans op een tweeling. Maar dat verlengt je vruchtbare moment niet per se.

1 like

Ik was in de veronderstelling dat alle foetussen tot 12 weken ofzo altijd gelijk in grootte zijn.
En bij mij werd bij de 1e termijnecho baby a op 11 weken en 5 dagen gemeten qua grootte en baby b op 12 weken en 1 dag. Vandaar dat ik dus eigenlijk dacht er 3 dagen tussen de 2 eicellen had gezeten.
Maar moet zeggen dat ik me er verder eigenlijk ook helemaal niet in verdiept heb. :sweat_smile:

2 likes

Oh ja dat is dan een logische gedachte haha. Maar zover ik weet is dat dus onmogelijk! Ze komen uit dezelfde ovulatoire fase en die duurt maar 24 uur.

2 likes

Overigens, de website van sense is lekker bezig. Die plaatsen gewoon dit in de intro:

“Ben je een meisje en heb je onveilige seks gehad met een jongen? Als je daarna de morning-afterpil slikt, word je niet zwanger.”

Dat is dus niet hoe het werkt hè sense. Ze nuanceren het wel ietsjes daarna maar als 16 jarige in je paniek kan ik me zo voorstellen dat je niet het hele stuk uitgebreid doorleest.

6 likes

Het verbaast mij sowieso dat zoveel mensen niet veilige methodes toepassen om zwangerschap te voorkomen (voor het zingen de kerk uit, gokken op seks buiten eisprong om) en dan toch nog verbaasd zijn als ze toch zwanger zijn. HOE kan dat onverwacht zijn?

9 likes

Moet eerlijk bekennen dat ik ook jaren voor het zingen de kerk uit heb gedaan. Omdat het daadwerkelijk haast onmogelijk is echt zwanger te worden als iemand op tijd terug trekt. Maar goed, daar zit de crux natuurlijk. Inmiddels heb ik mijn leven gelukkig gebeterd :sweat_smile:

2 likes

In theorie is de betrouwbaarheid 99% (dus 1 op de 100 vrouwen die deze methode toepast wordt binnen 12 cycli toch zwanger), maar uit onderzoek is gebleken dat in de praktijk dat percentage veel lager ligt, tot 38 van die 100 vrouwen die binnen 12 cycli toch zwanger is.

Dit is een tabel die de theoretische/praktische betrouwbaarheid van allerlei methodes laat zien, wel informatief:

7 likes

Ja ik heb er toen eens uitgebreid ingedoken en het gaat geloof ik vooral mis op tijd terug trekken. Dat is iets waar ik m’n vaste seks partners dan in vertrouwde, maar dat kan altijd mis gaan en dan is het ook direct goed mis natuurlijk.

3 likes

Dat de oma in de AH reclames dezelfde actrice is als Roos van Villa Achterwerk. Ik herkende haar wel, maar het kwartje viel pas 10 minuten geleden

12 likes

Dat de term ‘boreaal’ van de mythologische figuur Boreas afkomstig is.

2 likes

Ik en mijn man hebben altijd moeite gehad met zwanger worden, dus wij hebben ook één keer gegokt buiten de eisprong om.

resultaat

57 likes

Het oud-Engelse woord wellness staat voor je geestelijk goed voelen ( WELL-being ) en actief bezig zijn met je lichaam ( fit-NESS ).

Is dit echt? :exploding_head:

4 likes

Dat ‘Ikr’ of ‘Ikrrrr’ een afkorting is voor I know right en niet voor ‘lekkerrrr’ :slight_smile:

38 likes

Mijn hoofd las dit: “dat lekker of lekkerrrr niet een afkorting is voor…” wait wut?

3 likes

Ikrrrr is dan I know right right right right? :thinking:

Oké even die van mijn moeder delen, want ik moest echt zo hard lachen: Dat Euvgenia Parakhina niet Juf Genia heet. Als in, dansjuf Genia omdat ze altijd lesgeeft :disguised_face:

Luuk Ikkink heeft ze ook jaaaren Luuky King genoemd.

42 likes