Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Moet eerlijk bekennen dat ik ook jaren voor het zingen de kerk uit heb gedaan. Omdat het daadwerkelijk haast onmogelijk is echt zwanger te worden als iemand op tijd terug trekt. Maar goed, daar zit de crux natuurlijk. Inmiddels heb ik mijn leven gelukkig gebeterd :sweat_smile:

2 likes

In theorie is de betrouwbaarheid 99% (dus 1 op de 100 vrouwen die deze methode toepast wordt binnen 12 cycli toch zwanger), maar uit onderzoek is gebleken dat in de praktijk dat percentage veel lager ligt, tot 38 van die 100 vrouwen die binnen 12 cycli toch zwanger is.

Dit is een tabel die de theoretische/praktische betrouwbaarheid van allerlei methodes laat zien, wel informatief:

7 likes

Ja ik heb er toen eens uitgebreid ingedoken en het gaat geloof ik vooral mis op tijd terug trekken. Dat is iets waar ik m’n vaste seks partners dan in vertrouwde, maar dat kan altijd mis gaan en dan is het ook direct goed mis natuurlijk.

3 likes

Dat de oma in de AH reclames dezelfde actrice is als Roos van Villa Achterwerk. Ik herkende haar wel, maar het kwartje viel pas 10 minuten geleden

12 likes

Dat de term ‘boreaal’ van de mythologische figuur Boreas afkomstig is.

2 likes

Ik en mijn man hebben altijd moeite gehad met zwanger worden, dus wij hebben ook één keer gegokt buiten de eisprong om.

resultaat

57 likes

Het oud-Engelse woord wellness staat voor je geestelijk goed voelen ( WELL-being ) en actief bezig zijn met je lichaam ( fit-NESS ).

Is dit echt? :exploding_head:

4 likes

Dat ‘Ikr’ of ‘Ikrrrr’ een afkorting is voor I know right en niet voor ‘lekkerrrr’ :slight_smile:

38 likes

Mijn hoofd las dit: “dat lekker of lekkerrrr niet een afkorting is voor…” wait wut?

3 likes

Ikrrrr is dan I know right right right right? :thinking:

Oké even die van mijn moeder delen, want ik moest echt zo hard lachen: Dat Euvgenia Parakhina niet Juf Genia heet. Als in, dansjuf Genia omdat ze altijd lesgeeft :disguised_face:

Luuk Ikkink heeft ze ook jaaaren Luuky King genoemd.

42 likes

Oh dit vind ik echt cute van Juf Genia hahahaha

4 likes

Ik dacht heel lang dat vuurvliegjes niet echt waren. Gewoon iets uit films net zoals een eenhoorn :sweat_smile:

17 likes

Hahaha dat had ik met tumbleweed

6 likes

Oke dit is echt heeeel achterlijk met mijn achtergrond. :grimacing: Maar realiseerde me recent pas dat de letterlijke grootte van medicijnen afhangt van het aantal milligram.

Dus Diclofenac 50mg is een veel kleiner pilletje dan een tablet Ibuprofen 600mg, omdat het ene 50mg is en het ander 600mg. :expressionless:

14 likes

Ik was laatst teleurgesteld toen mijn ibu600 niet zo’n roze smartie was, toen realiseerde ik me dat ook haha

2 likes

Voor mijn gevoel zit er tussen paracetemol 250mg en 500mg helemaal geen verschil in grootte. Bij ibuprofen 250mg en 500mg dan weer wel🤔

1 like

Misschien dat bij de Paracetamol 250mg Junior veel smaakstoffen ofzo zitten en het daarom groter is…? Weet eigenlijk niet hoe groot die zijn.

1 like

Ik weet niet of en hoe deze groeperingen aan elkaar gelieerd zijn, maar in Europa zit een enge groep die zich Agenda Europe noemt en hetzelfde doet.

Mocht je het onderwerp interessant vinden dan is dit oa een artikel over die groep:

6 likes

Wat erg, als uitkomt wat zij willen heb je real life handmaids tale.