Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Terschelling en Texel scheelt niet zo veel, het verschil op een kaart (dus Google maps) heeft denk ik met de projectie te maken (bol naar 2d kaart).

1 like

Nee klopt niet idd, het is kleiner dan

77 likes

Zeiksnor.

Maar hier staat dus wel duidelijk dat Terschelling groter is, lijkt me dus niet kloppen? @Mimosa

3 likes

Ja ik bedoel dat Terschelling inderdaad groter is, maar kleiner lijkt op de kaart vanwege de projectie. Is maar een hypothese, ik ben hier ook niet zeker van.

1 like

Nou er werd altijd gezegd dat texel het grootste waddeneiland was en dat lees ik nog steeds. Nouja wat boeit het ook :joy: was alleen vanochtend vooral verbaasd dat bonaire groter is, dacht altijd dat dat véél kleiner was dan aruba. Maargoed aruba is ook klein.

2 likes

Die oppervlakten die via google van wikipedia worden geplukt zijn de oppervlakten van land en water opgeteld. Als je alleen naar landoppervlakte kijkt is Texel wel groter dan Terschelling (162 km^2 vs 85 km^2) dus nee je ogen bedriegen je niet als je naar de kaart kijkt haha.

11 likes

Qua landoppervlak is Texel het grootst, qua gemeente/incl. wateroppervlak Terschelling:

3 likes

Dat gebrande noten gefrituurd zijn? :flushed:

Maar ook dat ze net zo gezond zijn als ongebrande noten :nerd_face:

13 likes

Dat je met de Windows + v knop kan aanzetten dat alles wat je vanaf dan kopieert terug kan zoeken (zolang je laptop aan staat denk ik?) Scheelt me op mijn werk zoooveeel tijd. Lekker alles vooraf kopiëren en in formulieren elke keer het juiste stukje bij de hand voor elk veld :raised_hands:

13 likes

En je kunt je meest gebruikte kopieën ook vastzetten. Bij die stippeltjes
Ik heb tig standaard zinnen voor op facturen onder die snelkoppeling staan.

2 likes

En een stuk lekkerder! Sinds ik weet dat ze net zo gezond zijn als ongebrande noten is de keuze snel gemaakt.

6 likes

Ik vind ongebrande noten juist erg lekker dus ik blijf ze gewoon eten, maar soms wissel ik af of zijn de ongebrande uitverkocht.

3 likes

Kwam er vandaag achter dat het maandag 2e Pinksterdag is?? Jeetje wat heerlijk.

1 like

Laatste feestdag tot aan kerst, geniet ervan.

26 likes

waarom zeg je dat nou :cry:

4 likes

Ja ik doe altijd 0.0 moeite om een foto te maken. Ze ziin wel schattig. Lijkt me eerder een soort mini treintje.

Ik heb ff de foto’s weg gedaan want ik zag dat er blijkbaar nog een meisje/kind op stond. Neh schijtstation is dat, veel te druk.

Vind het net zo’n attractiebaantje voor de kinderen haha. Oh hier passeren 2 van die metrotreintjes zich toevallig. Had geen zin im meer moeite te doen. Maar normaal rijden ze eigenlijk om en om en dan ziet het er wat schattiger uit.

Ik zou zo graag willen dat we een feestdag in september of augustus hadden, had Willie niet wat later geboren kunnen worden :sob:

6 likes

Of gewoon het land veranderen naar katholiek: Onze-Lieve-Vrouw Hemelvaart op 15/08 en Allerheiligen op 1/11
Dan heb je nog Wapenstilstand op 11/11 tot Kerstmis.

7 likes

Of gewoon het aantal Nederlandse feestdagen uitbreiden. Volgens mij kwam Nederland er in vergelijking met België bekaaider van af.

3 likes

Ja België is met Verenigd Koninkrijk en Frankrijk het land met de meeste feestdagen in Europa.

4 likes