Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Zorgt wel voor leuke tv

4 likes

Dat dit een ding is in het VK. Ik heb het alleen als bijrijder meegemaakt maar ik snapte er echt niks van haha.

4 likes

Dat de Disneyfilm Moana in een aantal Europese landen Vaiana heet wist ik wel. Volgens mij ging het in die landen om copyright.

Maar ik lees nu dat ze de naam in Italie hebben verandert omdat er een bekende adult filmster zo heet. Dan moet ze wel heel bekend zijn.

Je hebt in Londen ook dit kunstwerk. Zou niet weten wat ik hier mee moet :grinning:

13 likes

Hoeft niet, want Disney kan het ook uit bescherming doen. Je wilt niet als kindvriendelijk bedrijf dat kindjes jouw film zoeken en per ongeluk haar vinden.

Dat ik catalogus verkeerd uitspreek :woman_facepalming:t2:

Dit zou echt leuk zijn om als object in animal crossing te hebben.

6 likes

Ik snap het helemaal! Maar vond het zo raar dat ze nog zo prominent is.

Een van mijn klanten (een multinational) bracht een produkt voor kinderen uit met hub en iets wat klinkt als tits in de naam. Nou…dat was helemaal niet NSFW en dan moest ik voor hun fixen aangezien het in drie weken ging launchen en niemand dat tijdens het process een Google check heeft gedaan

5 likes

CaTAlogus en cataLOgus mogen allebei toch? Of had jij nog een andere uitspraak? Of heb ik het mis?

2 likes

Nu weet ik het niet meer :confused:
Maar ik werd laatst gek gereageerd hoe ik catalOgus zeg. Maar blijkbaar is dat toch oké.

Nederlands is een vreemde taal

3 likes

Gelukkig is taal veranderlijk. Zolang genoeg mensen het verkeerd uitspreken, wordt het vanzelf goed.

4 likes

Echt taMpasta of taNpasta? Ik heb het net denk wel 100x gezegd en taNpasta zeg ik inderdaad, maar taMpasta snap ik niet haha

3 likes

En tuimbankje!

1 like

Komt door de klankeigenschappen van de /n/ en en /p/. Door de /p/ die er op volgt, neem je een deel van die eigenschappen al over. Daardoor is het voor je mond eigenlijk makkelijker om een /m/ te maken (met de lippen op elkaar, net als bij de /p/).
TaNpasta kan ook prima hoor, maar het is dus niet gek als die /n/ naar een /m/ zal neigen, net als bij tuinbankje dus, @Bennielava

Zie: Assimilatie (taalkunde) - Wikipedia

10 likes

Ik hoor Dicky Gilbers nu praten, wie weet heb ik gelijk? :stuck_out_tongue:

6 likes

Oh wat leuk om te weten! Ik ga er eens opletten bij mensen in mijn omgeving haha

2 likes

Hoe spreek jij het uit? Ik weet het nog steeds niet wat goed is namelijk :sweat_smile:

Edit: te snel gereageerd, sorry!

2 likes

Ja en CAtalogus toch? Zeg ik niet maar hoor ik weleens

4 likes

Jep, en NOtulen, niet noTUlen.

Groetjes nog een Dicky-aanhanger :stuck_out_tongue:

3 likes

Dat een krokodillen en alligators niet dezelfde dieren zijn.

3 likes