Wat ook meespeelt bij zonnepanelen is de capaciteit van het net dat in de grond ligt. De stroom die je opwekt maar niet direct verbruikt, wordt het net op gestuurd. Daar kan maar zoveel energie tegelijk doorheen. Stel dat de hele straat zonnepanelen op het dak heeft liggen, dan wordt er op zonnige dagen veel stroom opgewekt. Soms is dat meer dan het net aankan en dan klappen je panelen eruit.
Dat de VS kleiner (scheelt 150.000 km2) is qua oppervlakte dan Canada maar er wel 9,5 keer meer mensen wonen. (329,5 miljoen versus 38,01 miljoen)
Is dit laatst ergens op geweest? (Tiktok oid?) Mijn zoon kwam hier een paar dagen geleden ook ineens mee en volgens mij las ik iets vergelijkbaars een paar dagen terug ergens in dit topic.
Geen idee ik kijk nooit op TikTok. Ik had het met mijn man over de aandacht die de VS altijd krijgt terwijl je haast nooit iets over Canada hoort, toen zocht ik het op.
Komt omdat grote delen van Canada qua klimaat ongeschikt zijn om in te wonen. Zelfs in de plaatsen waar wel mensen wonen kan het enorm koud worden, maar in het noorden is het gewoon niet geschikt voor mensen.
In totaal woont 90% van de Canadezen binnen 100 mile/160 km van de Amerikaanse grens (dus de zuidgrens van Canada)
Dat “black eyed peas” echt een bestaand type bonen zijn en niet alleen een groep artiesten.
Ja dat is ook zo! Ik had gewoon in mijn hoofd het is ongeveer net zo groot dus had wel de illusie dat er toch minstens de helft zoveel mensen wonen als in de VS. Maar in VK wonen bijna dubbel zoveel mensen als in Canada verklaarde iig waarom we zo weinig over Canada horen, wel een groot land maar gewoon heel weinig mensen.
@Blush
Haha wist ik wel maar ik wist niet dat er zoveel benamingen voor waren. Weet niet of je hierop kwam door de slimste mens maar Philip noemde wel vijf benamingen volgens mij
Haha, zo van: kijk, daar zwemt een kibbeling!
Als je wat meer over Canada wil horen, kan ik je af en toe wel even een berichtje sturen hoor, haha. Hou zo van dat land
En wat betreft de grootte, de provincie Ontario is ongeveer 25x zo groot als Nederland qua oppervlakte en daar wonen 14 miljoen mensen. Mn nicht(Canadees en woont in Ontario) en ik geinen wel eens dat je daar 20 uur kan rijden en dan ben je nog steeds in dezelfde provincie, terwijl je hier dan ergens in Italie of Spanje zit
Hahahahaha ik ook, voel me echt zo dom nu
Haha lief, heb er zelf ook familie wonen! En bizar hè, mijn tante reed toen haar moeder nog leefde elk weekend van regio Ottawa naar Ontario om haar moeder te bezoeken. Even elk weekend 4,5 uur heen en 4,5 uur terug. Denk dat wij in Europa dan zouden denken ja ik kan daar niet vaak langs want is ver weg, maar vonden zij doodnormaal.
Mijn perceptie van wat ver is en autorijden is ook echt veranderd door daar. Ik vind niet snel weer iets ver en stao gewoon de auto in en dat wordt hier snel raar gevonden of dat je dan ff heen en weer gaat op 1 dag.
In november zijn wij vanuit London, Ontario voor een lang weekend naar Montreal gereden, wat zo een 8 uur rijden is. Als ik dat hier aan vriendinnen vertel verklaren ze me voor gek, maar is daar normaal.
Mn vriend moest daar ook aan wennen, sowieso toen we daar waren, dat 2 uur rijden naar mn oom en tante harstikke normaal is en niet ver is, maar ook gewoon thuis. Omdat ik altijd loop te blaten dat ik iets niet ver vind en we makkelijk kunnen rijden, fluit ie me wel eens terug, haha.
Ik kan me ook voorstellen dat autorijden daar een heel andere ervaring is dan hier in Europa (in Nederland en buurlanden dan), en dat het veel minder energie kost om een eind te rijden met weinig drukte en gewoon lange stukken rechtdoor.
Omg, fake London van Notjustbikes?
Maar ik herken het vanuit Australië ook ja. Dat we even vanuit mijn schoonouders naar zwager en schoonzusje gingen, maar dat is gewoon anderhalf uur rijden. En dan bleven we daar een halfuur en gingen we weer terug. Eerste keer dat ik daar was werd ik daar wel gek van haha.
We gaan daar ook lopend naar de supermarkt, is echt tien minuten lopen en dat vinden mijn schoonouders heel bizar. Lopen doe je naar de buren, of je gaat hiken, maar niet tien minuten lopen voor de lol als je ook de auto kunt pakken.
We zijn ook naar een andere stad gereden, was 1.000 km en daar zijn we twee dagen gebleven.
Ik hou wel van autorijden (als bijrijder), jammer dat het zo slecht is voor het milieu. En gelukkig is het in Nederland ook doodsaai, in Australië, Amerika en Canada is het zoveel mooier.
Hahaha ja dit idd. Heel herkenbaar!
En idd fake London, haha.
@Junebug85 het is zeker anders en op een andere manier vermoeiend. Het is minder druk, dus je moet soms wel je best doen om er bij te blijven zeg maar. En door de andere regels (en omdat veel Canadezen en Amerikanen niet kunnen autorijden) is het toch nog best vermoeiend. Maar hele stukken op cruise control zonder iemand tegen te komen zijn niet gek daar.
Mijn moeder heeft me vanavond geleerd hoe dit moet (wist überhaupt niet dat dit bestond haha). Snel klik via achterkant van je iPhone How to use Back Tap on iPhone | Apple Support - YouTube
Dat een gevonden paspoort/identiteitskaart wordt vernietigd door de gemeente.
Even een compleet zijspoor, maar vinden jullie ‘vernietigd’ ook altijd zo extreem klinken? Ik zie nu echt voor me dat die identiteitskaart tot ontploffing wordt gebracht of compleet verbrand. Terwijl in werkelijkheid iemand gewoon dat ding perforeert zodat ie ongeldig is en daarna in een container gooit.
Maar op zich geeft het wel duidelijkheid over wat er gebeurt en krijg je dan misschien minder mensen die het verwarren met crematie of begraven want dat is iets heel anders.
Maar het klinkt wel bot ja.