Bij ah to go mocht het wel toen ik er werkte (is wel 16 jaar geleden), ik kwam soms echt met tassen vol eten thuis. Maar als ik koekjes moest bakken dan maakte ik ze ook wel eens per ongeluk expres kapot zodat het niet meer verkocht kan worden en je het mee kon nemen, dus ik snap eigenlijk wel dat het niet meer mag
Nee mocht je niet meenemen maar we deden het af en toe wel. Lag er ook aan welke leidinggevende er was. Maarja na een tijdje heb je het ook wel gezien met dat gebak. Vind veel ook tegenvallen qua smaak ook al ziet het er heel lekker uit.
Ik heb bij de Kiosk gewerkt en de eerste paar weken zoooveel troep gevroten wat we weg moesten gooien (croissants en koeken enzo). Toen ik er weg ging kon ik het ook niet meer zien of ruiken
In het ziekenhuis moet brood uit de vriezer bij ons na twee weken weggegooid worden. Er waren regelmatig mensen die dan niet het juiste brood pakten, waardoor ander brood bleef liggen. Onze patiënten eten sowieso weinig en zijn al helemaal geen liefhebbers van brood. In het weekend kreeg ik dan wel eens wat mee van de voedingsassistent die het zonde vond om weg te gooien.
Mochten het nooit mee nemen. Vond het vlees wat werd weggegooid nog het alles ergste.
Toen ik bij de Hema werkte sneed de manager alle zakken met pepernoten kapot. Want stel je voor dat iemand die zakken jat uit de container. De vorige manager was heel chill en zei dan pak allemaal een zak en prop maar lekker vol. Om mee naar huis te nemen na de feestdagen.
Er wordt inderdaad veel misbruik van gemaakt. In de supermarkt bijvoorbeeld; oeps ‘per ongeluk’ gat in de verpakking gekomen en het dan opeten/meenemen naar huis in de avond of bij een bakker/slager een bestelling op naam van mevrouw Huppeldepup noteren en die dan ‘toevallig niet is komen opdagen’ (je hoeft vaak niet al vooruit te betalen), zodat je gratis taart/gourmetpakket weet ik veel hebt voor je eigen feestje… Het is echt zonde dat er zoveel wordt weg gegooid, maar het is ook echt triest hoe sommige mensen heel gauw weten waar ze een slaatje uit kunnen slaan…
Maar ik denk dat het percentage misbruik echt heel klein is in verhouding tot wat er weggegooid wordt. Bij mijn vorige baantjes werden hele kratten eten weggegooid echt zo zonde. Wij mochten dat officieel ook niet meenemen maar dat deed iedereen wel als de manager er niet was.
Dat denk ik ook hoor! Alleen kost misbruik in sommige bedrijven zoveel geld, dat ik me voor kan stellen dat je dan als ondernemer er heeeelemaal gek van wordt. Daarom des te beter dat er initiatieven zijn als too good too go en bedrijven die samenwerken met de voedselbank!
Dat de burgemeester uit Samson & Gert en kabouter Plop door dezelfde acteur worden gespeeld
Wist je ook dat hij in het dagelijks leven daadwerkelijk burgemeester is?
Deze!
Die gebruik ik altijd bij borduren, in nederland zijn ze duur maar bij ali krijg jr er heel veel voor weinig. Maar ik doe al jaren met dezelfde haha
Huh? Dit enorm ingezoomd neem ik aan, want zo ziet het eruit of je het never-nooit-niet door een borduurnaald krijgt
Welke zoekterm gebruik je hiervoor?
Needle threader of Draaddoorsteker ( van prym eventueel)
Hihi ja is uitvergroot, hier mijn orginele fotos als vergelijking.
Borduurnaal maat 26
Dat het liedje ‘smakelijk eten’ dezelfde melodie als Vader Jakob heeft
Dat je stem vervormt als je heel dicht tegen een ventilator aan zit met je gezicht. Kwam ik vandaag toevallig achter. M’n collega’s deden dit als kind al, maar ik heb het nooit geweten
Dit is zo leuk om te doen je kunt je nu uitleven nu je het weet!
Werkt ook als je tijdens het autorijden je hoofd uit het raam steekt en begint te praten. Wel een groot risico op vliegen in je mond
Wij zeiden vroeger altijd “Ik ben eennnnn marsmannetje van marrrrrrsssss” in de ventilator
Wij deden altijd Venonat (de Pokémon) na, want die had precies zo’n ventilator stem!
Dat Halina Reijn en Hanna Bervoets twee verschillende mensen zijn Evenals David Lynch en David Fincher.