Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Dat dit ding (zit vaak in een naaisetje) Draaddoorhaler/steker is en dus superhandig! Je haalt hiermee supersnel draad door een naald. Waarom wist ik dit niet eerder?! Het is trouwens Koningin Wilhelmina die erop staat, het wordt ook wel Wilhelmientje genoemd. You’re welcome!

19 likes

Ik trek ze altijd kapot😭 als er een stevigere variant is hoor ik het graag. Denk dat het komt omdat ik ze vooral gebruik bij borduren en het draad dan dikker is dan bij naaien ofzo?

5 likes

+1

Ik heb bij het borduren echt al zoveel van die dingen gesloopt, denk idd door de dikkere draad. Vroeg me dus ook af of er heavy-duty varianten bestaan.

3 likes

Ik gebruikte hem ook voor dikker draad en hij schoot idd los, kon hem alsnog wel gebruiken, maar een stevigere uitvoering zou top zijn.

3 likes

Misschien die dingen die je bij kralen rijgen gebruikt?

Deze, alleen dan wel even goed letten op de dikte. Is iets steviger dan alleen met je draad frummelen

5 likes

Denk niet dat je dit door de oog van de naald kunt krijgen.

@Keroppi @Ikbeneenkonijn

Deze ziet er wel stevig uit! Geen ervaring mee verder hoor.

5 likes

ik kom er net achter dat als je overleden bent, je nabestaanden alsnog belastingaangifte van je moeten doen. Ik snap dat we dingen gergegeld hebben in Nederland, maar ik vind dit eigenijk zo weird, ik bedoel er is geen leven na de dood maar wel een belastingformulier :exploding_head:

8 likes

Huh maar er valt dan toch over niks meer aangifte te doen? Of denk ik hier nu te dom over na

4 likes

Je gaat meestal niet op 1 januari dood, dus je hebt vaak nog een gedeelte van het jaar inkomsten ontvangen, aftrekposten gehad, vermogen gehad, etc.

19 likes

Ohja tuurlijk! Vind het wel echt raar dat je nabestaanden daar dan voor op moeten draaien, als dat zo werkt. Aan de ene kant moet er natuurlijk gewoon belasting betaald worden, maar aan de andere kant heb ik zoiets van diegene is dood, laat de nabestaanden met rust joh

2 likes

Ja vind dat net zo stom als wanneer je geld erft, je daar belasting over moet betalen terwijl diegene waar je het van erft er ook al belasting over heeft betaald. Echt zo dubbel op.

10 likes

Tja, het kan beide kanten op, wij krijgen elk jaar best veel terug omdat we geen voorlopige teruggave hebben, als wij nu dood neervallen worden onze nabestaanden ‘genaaid’ omdat ze dat dan mislopen. En bij andere nabestaanden is het misschien andersom, uiteindelijk is alles netjes afrekenen het eerlijkst denk ik.

4 likes

Haha vroeger werkte ik in de AH en rond sluit moest je dan met zo’n handscanner lopen en alles met een 35% korting wat dan weggegooid moest worden scannen en op “vernietig” drukken. Dan ging het uit het systeem.
Ik zag ook altijd voor me dat er dan zo’n vlammenwerperstraal uit dat apparaatje zou komen om bijv de dozen tompoezen te vernietigen.

21 likes

Is inderdaad niet leuk, maar kan ook weer gunstig zijn, zo kregen we na mijn vaders overlijden een groot deel van de belasting van dit jaar terug omdat het natuurlijk over het jaar berekend wordt en hij halverwege het jaar dood ging, en tja, dan is je jaarinkomen dus een stuk lager. Dus gerelateerd aan wat @Merel zegt, het kan ook gunstig uitpakken. Ook ongunstig natuurlijk. Als iemand schulden heeft gaat trouwens de belastingdienst ook altijd voor op alle andere schuldeisers, inclusief uitvaartkosten (deze mag je anders terugvorderen op de nalatenschap).

3 likes

Nouja, erfbelasting is best eerlijk. Er is een bepaald bedrag (in de meeste gevallen rond de 20k) wat vrijgesteld is van belasting. Door daarboven belasting te heffen, wordt het geld beter verdeeld. Men verdeelt misschien de erfenis tussen meerdere mensen, bijvoorbeeld. Met de groeiende kloof tussen arm en rijk, is erfbelasting ook een goede zaak. Want alleen de rijken erven, en worden dus ook steeds rijker.

20 likes

Mocht je dat dan ook meenenen? Of werd het echt weggegooid? Zo zonde :sob:

1 like

Ik weet niet hoe het bij de AH zit maar bij de Sligro mocht dit niet. Een familielid werkte daar bij de bon bon en chocolade afdeling en moest elke dag alles weggooien wat niet meer goed was. Ik vroeg toen ook of ze dit niet mocht meenemen maar dat mocht niet omdat de Sligro dan bang was dat je dat vast apart ging zetten. Waarschijnlijk komt dit omdat dit in het verleden vaker is gebeurd. Zoveel verspilling en dit is alleen maar zoetigheid…

2 likes

Bij ah to go mocht het wel toen ik er werkte (is wel 16 jaar geleden), ik kwam soms echt met tassen vol eten thuis. Maar als ik koekjes moest bakken dan maakte ik ze ook wel eens per ongeluk expres kapot zodat het niet meer verkocht kan worden en je het mee kon nemen, dus ik snap eigenlijk wel dat het niet meer mag :joy:

4 likes

Nee mocht je niet meenemen maar we deden het af en toe wel. Lag er ook aan welke leidinggevende er was. Maarja na een tijdje heb je het ook wel gezien met dat gebak. Vind veel ook tegenvallen qua smaak ook al ziet het er heel lekker uit.

4 likes

Ik heb bij de Kiosk gewerkt en de eerste paar weken zoooveel troep gevroten wat we weg moesten gooien (croissants en koeken enzo). Toen ik er weg ging kon ik het ook niet meer zien of ruiken

5 likes