Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Mochten het nooit mee nemen. Vond het vlees wat werd weggegooid nog het alles ergste.

Toen ik bij de Hema werkte sneed de manager alle zakken met pepernoten kapot. Want stel je voor dat iemand die zakken jat uit de container. De vorige manager was heel chill en zei dan pak allemaal een zak en prop maar lekker vol. Om mee naar huis te nemen na de feestdagen.

2 likes

Er wordt inderdaad veel misbruik van gemaakt. In de supermarkt bijvoorbeeld; oeps ‘per ongeluk’ gat in de verpakking gekomen en het dan opeten/meenemen naar huis in de avond of bij een bakker/slager een bestelling op naam van mevrouw Huppeldepup noteren en die dan ‘toevallig niet is komen opdagen’ (je hoeft vaak niet al vooruit te betalen), zodat je gratis taart/gourmetpakket weet ik veel hebt voor je eigen feestje… Het is echt zonde dat er zoveel wordt weg gegooid, maar het is ook echt triest hoe sommige mensen heel gauw weten waar ze een slaatje uit kunnen slaan…

10 likes

Maar ik denk dat het percentage misbruik echt heel klein is in verhouding tot wat er weggegooid wordt. Bij mijn vorige baantjes werden hele kratten eten weggegooid echt zo zonde. Wij mochten dat officieel ook niet meenemen maar dat deed iedereen wel als de manager er niet was.

15 likes

Dat denk ik ook hoor! Alleen kost misbruik in sommige bedrijven zoveel geld, dat ik me voor kan stellen dat je dan als ondernemer er heeeelemaal gek van wordt. Daarom des te beter dat er initiatieven zijn als too good too go en bedrijven die samenwerken met de voedselbank!

2 likes

Dat de burgemeester uit Samson & Gert en kabouter Plop door dezelfde acteur worden gespeeld :scream:

6 likes

Wist je ook dat hij in het dagelijks leven daadwerkelijk burgemeester is?

17 likes

Deze!

Die gebruik ik altijd bij borduren, in nederland zijn ze duur maar bij ali krijg jr er heel veel voor weinig. Maar ik doe al jaren met dezelfde haha

9 likes

Huh? Dit enorm ingezoomd neem ik aan, want zo ziet het eruit of je het never-nooit-niet door een borduurnaald krijgt :sweat_smile:

Welke zoekterm gebruik je hiervoor? :slight_smile:

2 likes

Needle threader of Draaddoorsteker ( van prym eventueel)

Hihi ja is uitvergroot, hier mijn orginele fotos als vergelijking.

Borduurnaal maat 26

9 likes

Dat het liedje ‘smakelijk eten’ dezelfde melodie als Vader Jakob heeft :woman_facepalming:

24 likes

Dat je stem vervormt als je heel dicht tegen een ventilator aan zit met je gezicht. Kwam ik vandaag toevallig achter. M’n collega’s deden dit als kind al, maar ik heb het nooit geweten

16 likes

Dit is zo leuk om te doen :joy: je kunt je nu uitleven nu je het weet!

4 likes

Werkt ook als je tijdens het autorijden je hoofd uit het raam steekt en begint te praten. Wel een groot risico op vliegen in je mond :joy:

6 likes

Wij zeiden vroeger altijd “Ik ben eennnnn marsmannetje van marrrrrrsssss” in de ventilator

7 likes

Wij deden altijd Venonat (de Pokémon) na, want die had precies zo’n ventilator stem!

Dat Halina Reijn en Hanna Bervoets twee verschillende mensen zijn :smiling_face_with_tear: Evenals David Lynch en David Fincher.

En olifantje in het bos

6 likes

En abcdefghijklmnop

11 likes

En schaapje schaapje heb je witte wol

3 likes

Dat de voorstelling Caro in het Efteling theater niets te maken heeft met Caro Emerald :sweat_smile:

2 likes