Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Misschien als je een gebroken vaas of andere grote stukken glas die niet via de ingangen kunnen weg wilt gooien? Ik zou alleen niet weten hoe je erbij komt bij de glascontainer :thinking:
Moet je dan je hand door zo’n rond gat steken? Ik zou bang zijn me te snijden

Wow handig! Enig nadeel is dat de bak veel sneller vol zit als niemand het meer kleinmaakt en het er via deze manier in doet :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Misschien weet je dit al, maar de glasbak is wel alleen bedoeld voor verpakkingsglas! Vazen kunnen niet goed hergebruikt worden en moeten bij het restafval!

4 likes

Serieus? Wist ik ook niet :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Ja, echt goed om eens door te lezen:

En ook bij papier mag niet al het papier weggegooid worden, vies of nat papier is namelijk niet meer geschikt om te hergebruiken(denk aan pizzadozen)

5 likes

Dat het woord ‘tatta’ van het Surinaamse woord voor aardappel komt

12 likes

Naar de ondergrondse container brengen, of waar je dan ook jouw restafval kwijt kunt.

1 like

Dat het woord ‘tokkie’ komt van een familie met de achternaam Tokkie. Die familie was in 2005 op TV en kreeg veel publiciteit omdat die familie asociaal zou zijn.
Tokkie staat inmiddels ook gewoon in de dikke van dale en de familie heeft daarom ook een schadevergoeding ge-eist hierdoor.

8 likes

Ben nu wel benieuwd hoe oud jij dan bent, volgens mij kent iedereen van mijn leeftijd (nu klink ik mega oud maar ik ben 30) die familie wel van vroeger op tv.

54 likes

Dubbelvouwen of in stukken snijden en dan in de prullenbak

2 likes

Oh ik ben even oud als jij maar nog nooit deze tv programma gezien of ooit van gehoord? Dus vandaar dat ik er dan (terecht) laat achter kwam haha.

3 likes

Oh hahaha dan heb ik niks gezegd. Past dus idd heel goed in dit topic.

2 likes

Nu vind ik het woord tatta wel bij me passen want los van classic AGV eet ik ze in alle vormen: stamppot, gebakken, p.atat, gnocchi… :drooling_face:

8 likes
7 likes

Ik besefte vandaag pas dat 25 cent vroeger een kwartje heette omdat het een kwart van een gulden was.

20 likes

Wat een consultant precies doet: letterlijk haar/zijn kennis over bepaalde materie ten dienste stellen van een organisatie/instelling/bedrijf. Ik vond/vind het zo’n vage beroepstitel en ik heb het gevoel alsof iedereen consultant of project manager/lead is tegenwoordig haha.

9 likes

Ik doe vooral alsof ik die kennis heb

12 likes

Nog veel vaker is dit niet zoveel hoor :grin:

2 likes

En toch goed betaald worden of hoge dayrates kunnen vragen. :laughing:

5 likes

Dat er blijkbaar vier op elkaar lijkende acterende Baldwin brothers zijn en het dus niet dezelfde persoon is :smiling_face_with_tear:

5 likes