Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Ik had dit al eens eerder gepost maar: In navolging hierop heb ik altijd gedacht dat op Nederlandse munten een soort van berglandschap stond:

44 likes

Hahahaha dit kan ik wel begrijpen

4 likes

Haha vanwege al die bergen hier natuurlijk!

14 likes

Haha ja echt he, maar daar dacht ik inmiddels al niet meer over na, waren duidelijk bergen hoor :sweat_smile: kon er niks anders van maken toen

1 like

Hahaha ja dit dacht ik ook als kind! Tot er een keer een speciale munt was of ik ergens hoorde dat het Bea was die op de gulden stond en ik dacht ohhhh oke
Heeft die voorkant eigenlijk nog betekenis?
image
Ook dit, wat moet dit voorstellen (omdat het ook voor elke waarde anders is)? Of is dit wel gewoon een nikszeggend patroon.

1 like

Misschien een gekke gedachte, maar is dat niet zodat blinde/slechtziende mensen kunnen voelen welke munt ze in handen hebben.
Nu heb je dat ook met de verschillende kartelrandjes enzo.

4 likes

Ja goeie!

2 likes

Dat zou goed kunnen inderdaad!
Doet me denken aan dit verhaal wat niks te maken heeft met dit topic maar toch.
Een zeer close familielid van mij is bijna volledig blind (dus aan 1 oog volledig andere ook bijna) kwam in de schuldsanering en natuurlijk hielpen we waar mogelijk, en hij zei steeds dan neem ik jullie uit eten als ik er uit ben! En hij appte mij toen dat hij eruit was, dus ik zei als grap dan gaan we naar restaurant X (een superluxe restaurant in de buurt wat net geopend was). En hij typte toen serieus (ook als grap): niet naar de libraille?
Hij dacht gewoon dat dat de naam was maar hij bedoelde de Librije. Dus ik zei ja haha sterrenrestaurant voor blinden en slechtzienden.
Het was toen zo grappig misschien zo eentje waar je bij moest zijn maar wij moeten er nog steeds om lachen haha

23 likes

Hahah ik zie dit helemaal voor me

4 likes

Ik kwam er in mijn mid-20’s achter dat dit een hand is die een fles in de glasbak werpt.

Zag er een hand in die op een lompe manier een viltstift vasthoudt. Doesn’t make sense at all, want ik wist dus wel dat het iets met glas recycling te maken heeft.🥹

17 likes

In hetzelfde straatje denken mensen volgens mij heel vaak dat single vakanties/reizen bedoeld zijn voor vrijgezellen om daar een partner te vinden. Kreeg altijd zoveel opmerkingen met zo’n blik :smirk: als ik zei dat ik een single vakantie ging doen.
Voor wie dit ook nog niet wist: single staat hierin dus gewoon voor dat je alleen (dus niet met iemand die je al kent) mee gaat met een groep andere mensen die elkaar niet kennen.

16 likes

Ik zie er nog altijd een pizzaroller in :joy: :joy:

4 likes

Ik dacht trouwens altijd dat als je pillen moeilijk kunt doorslikken dat je dan water en die pil in je mond moest doen en je hoofd zegmaar omhoog moet doen terwijl je slikt, maar van tiktok heb ik geleerd dat je juist omlaag moet kijken en dan slikken. Werkt echt veel beter, je voelt die pil dan niet eens door je keel gaan

6 likes

Ja als je omhoog kijkt sluit je je keel juist af!

2 likes

Ja klopt. Ik slik al sinds mijn 8e dagelijks 2 pillen (inmiddels 3 :joy:). Mijn tactiek is eerst water in mijn mond, dan pil erbij, even naar achter om de pil wel achterin te krijgen met hulp van zwaartekracht en dan hoofd naar beneden om te slikken.

Niet dat ik het nou zo ingewikkeld vind om een pil in te nemen maar ik doe het al zo lang dat deze beweging routine is geworden.

5 likes

Al die tijd dat ik die dikke lysine pil in m’n keel vast had zitten :confounded:

5 likes

Ik heb mezelf deze vraag eigenlijk nooit gesteld maar kwam dit filmpje tegen op youtube Ship Launch | 10 Awesome Waves, FAILS and CLOSE CALLS - YouTube

fascinerend en weird dat ik me dit nooit heb afgevraagd.

7 likes

Haha, nu zie ik het ineens ook. Als je het zo bekijkt kunnen ze dit symbool hergebruiken voor stemlokalen, wel handig!

4 likes

Dit is echt zo’n ultiem lekker filmpje voor als je even een half uurtje op je telefoon wil niksen, love it.

Ik dacht trouwens dat de meeste schepen zo vooruit verticaal te water gingen, geen idee dat de meeste horizontaal gaan. Dat daar niet veel vaker wat mis gaat :roll_eyes:

3 likes

Bij Reizen Waes nederland gaat hij ook kijken bij zo’n tewaterlating, vond het ook heel interessant!

6 likes