Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Dat mensen die Daisy heten eigenlijk gewoon Madelief heten maar dan in het Engels. :flushed::exploding_head:

56 likes

Dat indoor skiën best wel een Nederlands ding is. En Chinees, blijkbaar. Hier zijn 7 indoor skibanen, in China zijn er 34. De volgende op de lijst is UK met 6.

Ik kwam erachter door een Jetpunk vraag over de indoor skibaan in de Verenigde Arabische Emiraten. Blijkbaar weet iedereen dat die in de Mall of Dubai zit omdat het zo’n uniek fenomeen is. Terwijl ik als niet-skifanaat al drie indoor banen in Nederland kan opnoemen.

6 likes

Eeuwig zonde dat dit plan voor een 2000 meter hoge berg om op te skiën nooit doorgezet is, dan waren we helemaal tha bomb geweest

https://www.ad.nl/wielrennen/kunstmatige-berg-van-twee-kilometer-komt-er-niet~aae89081/

3 likes

Deliveroo is niet meer actief in Nederland?? he

1 like

Teveel concurrentie

4 likes

Nou ja zo laat ben je daar niet mee want dat is pas sinds een week haha

6 likes

Haha maar ik kwam er pas achter toen ik naar de site ging om iets te bestellen en daar zoiets stond als “wij bestaan niet meer”. Ik had het helemaal niet meegekregen via nieuws of andere kanalen.

3 likes

Niet zo gek ook. Ze maakten reclame in buurten waar ze niet eens bezorgden.
Denk dat hun reputatie ook niet meewerkte

2 likes

Ik kreeg echt tig mails dat ze uit Nederland zouden gaan

2 likes

Ik heb het net even nagekeken maar ik heb daar dus ook helemaal geen mails van gehad. Misschien omdat ik mijn account al had voordat ik in NL woonde en ik daarom niet de Nederlandse mails kreeg (maar ik kon er wel gewoon hier mee bestellen vreemd genoeg).
Nou ja, a riddle for the ages zullen we maar zeggen :smiling_face_with_tear: net nog gebruik gemaakt van thuisbezorgd en dat is ook gelukt, dus ik hoef niet te verhongeren

2 likes

Dat Amerikanen en Australiërs boodschappenkratten niet kennen.

Ik stuur net een reel op naar mijn man ‘haha kijk mensen doen alsof een boodschappenkrat heel inventief is’ zegt hij dat hij het ook niet kende voor hij hierheen verhuisde.

Terwijl dat nou twee ultieme landen zijn waar een krat perfect werkt, want ze doen alles met de auto.

6 likes

Hier kwam ik ook achter. Zag een keer een tiktok van iemand die een hack deelde om met een wasmand boodschappen te gaan doen. Toen dacht ik ook, en de kratjes dan?

8 likes

Michael Jordan en Michael B Jordan zijn twee verschillende personen :open_mouth:

8 likes

dat er twee verschillende Rick Ross-en zijn. De een is soort van sekte expert (dit is de Rick Ross die ik ken), een sooort stoffige witte man van middelbare leeftijd en er is een rapper Rick Ross die cooler is

4 likes

Hahahaha die cooler is.
Love u.

9 likes

wow ik ken alleen de rapper!

5 likes

Ik dacht dus tot voor kort dat ‘eenden’ een verzamelnaam is voor alle dieren die zoals een eend in het water zwemmen. Dus ik dacht dat een gans een eend was, een zwaan ook en een meerkoet (net zoals bijv. een ooievaar en een duif vogels zijn). Ik wist echt niet dat een eend een op zichzelf staand dier was. Ik noemde die eenden die je altijd in de sloot ziet zwemmen in mijn hoofd een ‘gewone’ eend.

Ik kwam hier dus pas geleden achter en mijn moeder en vriend konden niet stoppen met grapjes maken over hoe dom dit is. Ik ben midden dertig, dus het gaat er maar lastig uit. Als ik een gans zie denken mijn hersenen nog steeds, ‘hee eend’.

Dit zijn dus de ‘gewone’ eenden in mijn hoofd.

55 likes

Beetje zo maar dan anders

13 likes

Drijfsijsjes…

… en sijsjes!

7 likes

Hahaha, ook zo grappig. Kan me bijna niet voorstellen dat iemand dit echt denkt, maar dat had mijn vriend ook bij mijn eendenverhaal. Maar het is dus heel gek als je je hele leven denkt dat iets zo is, en dan is het opeens anders. Dan kan je het gewoon bijna niet geloven haha

2 likes