Waar kwam jij pas heel laat achter? #2

Zo dacht ik dat hoer heel vreemd lopende eenden zitten, maar er schijnt ook zoiets te bestaan als loopeenden. Staan echt bijna rechtop!

1 like

Een vriendin van me had dit met wolven…

2 likes

Ik niet hoor ik verzamel dierenfeitjes in mijn brein.

2 likes

Ach, ik heb ooit op een verward moment moeten opzoeken of het nou draken of dino’s waren die echt bestaan hebben…

26 likes

Oh ja mijn ex dacht dat draken echt hadden bestaan en nu uitgestorven waren dus het kan nog erger.

16 likes

Dat bacillen een categorie bacteriën zijn.

4 likes

Een whiplash is letterlijk een zweepslag. Whip lash. :exploding_head: Superlogisch eigenlijk maar in mijn hoofd was het tot nu toe altijd een soort nonsenswoord.

18 likes

Ik heb als kind heel lang gedacht dat dat zo heet omdat je hoofd bij bijvoorbeeld een auto-ongeluk heen en weer wipt. Hahaha :rofl:

10 likes

Is dat niet zo dan?
Er komt toch ook geen zweepslag aan te pas @NoyraSoturi dus waarom het woord letterlijk erbij?

Ben alleen maar meer in de war nu

3 likes

Volgens mij omdat een whiplash wordt veroorzaakt door een snelle beweging van je nek, dus als een zweepslag

3 likes

Ja precies wat @anon42887991 op een simpelere manier zegt en dus niet letterlijk een zweepslag :smile:

1 like

Haha, nee niet letterlijk inderdaad

3 likes

Nee, maar het heeft ook weer niks te maken met wip als in op een wipwap, wat @anon42887991 denk ik dacht als kind?

2 likes

Ze bedoelt letterlijk vertaald, niet dat dat echt is wat er gebeurt.

7 likes

Oh zo!

3 likes

Love dit woord (mijn man lacht me er altijd om uit maar zo heet het volgens mij gewoon).

2 likes

Haha, maar hoe zou het anders moeten heten dan?

2 likes

Een wip :smile:

5 likes

Hahaha makes sense. Ik was al echt aan het bedenken wat voor andere naam je er in godsnaam voor zou kunnen verzinnen

3 likes

Nee niet letterlijk maar letterlijk vertaald inderdaad, ik denk dat het zo heet omdat je nek eigenlijk de beweging van een zweepslag maakt toch? Dus naar achteren en dan in één klap naar voren.

5 likes