Waar kwam jij pas heel laat achter?

En ik vind veel beroemde jonge mensen er vaak ook ouder uitzien dan hun leeftijd. Dat ze op papier 21 zijn maar voor mijn gevoel 28 lijken etc.

13 likes

Dat er ruzie is in de Aldi familie. Twee broers hebben het bedrijf overgenomen en samen kwamen ze er niet uit. De Aldi is toen opgesplitst in een Aldi nord & Aldi sud. Wij hebben in Nederland alleen Aldi Nord. In Duitsland hebben ze dan weer Aldi Sud. Dat is hetzelfde logo als Nord maar dan met een gele achtergrond.

39 likes

Ja klopt! Volgens mij wilde de ene broer tabakswaren verkopen en de ander niet.

Duitsland heeft zowel Süd als Nord, ligt aan de regio!

1 like

In Without You van Avicii dacht ik dat ze zingen “I’m going to party and cry without you”. Maar ze zingen “I’m going Bonnie and Clyde without you”.

18 likes
1 like

Ik kwam er net pas achter dat tering niet uitgeroeid is, maar een alternatieve naam is voor tuberculose. Ik wil eigenlijk helemaal niet schelden met ziektes maar vond tering altijd wel prima want dacht dat er dus niemand meer last van had. Nou vraag ik me wel af hoeveel mensen dit überhaupt weten.

7 likes

Oh huh. Nooit geweten dat tering en tuberculose hetzelfde betekende?
Ik scheld ook vaak met tering, juist omdat ik dat het minst erge scheldwoord vond…

3 likes

En tyfus bekt ook lekker.

Bestaat ook nog, althans, mijn opa had 10 jaar terug paratyfus.

Schuimende builen tyfus doet het altijd goed.

1 like

Dank je voor je suggestie, maar ik heb dat nog nooit geprobeerd. Ik vond buikloop al erg genoeg. /s

Ik ben dus sinds dit jaar een medische opleiding ga doen en kwam hier ook achter tijdens het college infectieziekten. Toen dacht ik ook: shit daar gaat mn scheldwoord.

En klere is cholera.

Oooh kolere! Makes sense now! :bulb:

3 likes

dat dure jassen met goede insulatie het echt waard zijn. Vorig jaar voor het eerst geinvesteerd in een wollen mantel, en van de week een fijne geinsuleerde jas overgekocht van een forum lid, en WOW. Ik had 3 jassen die ik in de herfst en winter droeg (in de winter met een dikke trui en thermoshirt eronder ofzo) en dat was wel te doen maar de wind kwam er vaak alsnog doorheen. En bij deze twee voel ik gewoon niets? Ik wil nooit meer anders

Bedoel je gevoerd?
(ik ken het woord insulatie niet en google ook niet).
Anyway ben ik dus al lang op zoek naar een wollen mantel, met voering, maar kan maar niks naar mijn wens vinden. Of ik vind de stof niet mooi, of het is niet gevoerd, of het bevat maar paar procent wol, of hij is te lang/kort, of hij is te strak op mijn rug.

Of isolatie?

Bij een wollen jas? Weet niet hoe ik dat voor me moet zien :stuck_out_tongue:

ja ik bedoelde gevoerd! Is insulatie echt geen woord? Waarschijnlijk heb ik het dan ver-nederlands vanuit het engels :tired_face:

1 like