Mensen maken elkaar daar helemaal gek in. Tegenwoordig is iets pas gezond wanneer het zeer gevarieerd is, hip is en groenterijk is. Vind zelf de nieuwe schijf van vijf een prima advies voor een gezond voedingspatroon. Simpel, niet bijzonder en lekker.
Ja heel herkenbaar dit. Of naar 3 verschillende supermarkten gaan verspreid over een week om de beste aanbiedingen te halen. En dat dan ook bijhouden en tijd hebben om dat allemaal uit te zoeken. En het ook oprecht belangrijk vinden!!
Iets naar kleermaker brengen kon een hele dagtaak zijn.
En dit artikel
Omg ik heb echt een bloedhekel aan deze editstijl, dat hysterische en in 1 miljoen stukken aan elkaar geplakt. Ik snap dus echt niet dat dit mensen trekt. Kalvijn edit ook zo als ik het goed heb, zo bloedirritant.
Haha, het is een beetje een ‘acquired’ taste denk ik. Het is nog niet zo heel lang dat ik haar video’s in 1 keer kan uitkijken, maar intussen kan ik haar stijl best appreciëren #oudevrouwconfession (die van Kalvijn heb ik opgegeven)
Het grappigste hieraan vind ik dat rapid journalling (daarvoor zijn de stipjes) origineel juist zijn bedacht om in drukke periodes ordelijke snelle lijstjes te kunnen maken.
. To do
O evenement
/ notitie
verschoven >
X afgerond
All you need
Is een bulletjournal een soort dagboek/agenda/schetsboek in 1?
Ik denk dat ze dit wat uitgebreider uitlegde omdat ze een tijd terug iedere maand een bullet journal video maakte. Waarin ze haar pagina’s van die maand maakt en terugbladert naar de vorige maand. Volgens mij hadden die video’s best veel views omdat mensen daar inspiratie voor hun eigen bullet journal uithaalden, dus ik denk dat ze regenmatig vragen krijgt waarom ze daarmee gestopt is en of ze daar weer mee verder gaat. Dus dan vind ik haar uitleg hierover niet zo vreemd.
Het is een boekje met puntjes. Dus bladzijdes vol puntjes. Dat kan je vervolgens helemaal inrichten, intekenen zoals je wilt. Ideaal voor rapid logging, maar inmiddels vaak gebruikt voor het maken van een soort mix tussen een agenda, een scrapbook en een dagboek.
Hahah zo herkenbaar! Ik zit nu in die periode. Grappig dat meerderen dat zo ervaren
Wat ik dus jammer vind is dat bullet journalen zoals op jouw plaatje niet is hoe het systeem bedacht is, maar dat inmiddels wel hoe de meeste mensen denken dat het hoort. Inderdaad wat jij zegt, als je geen tijd meer hebt voor het decoreren (wat ik kan begrijpen) moet je gewoon de basic aanpak volgen. Die gedecoreerde pagina’s zijn ontzettend leuk, maar het schiet wel het doel voorbij van het systeem vind ik. En misschien doet ze nu aan bullet journalen in een agenda, zodat ze helemaal niks meer vooraf hoeft op te zetten oid. Ook prima.
Ik vind het gewoon jammer als mensen bullet journals bekritiseren dat het teveel tijd kost etc., terwijl dat alleen de decoratieve journals zijn en het originele systeem super snel en makkelijk is. Ik zeg overigens niet dat jij dit doet hoor, maar gewoon in het algemeen en op internet
Jongens ik heb de eerste trimester vlog van Inge Marieke bekeken
Staaahp
Waarom
Sorry van wie?
Hahahah stop trying to make Inge Marieke happen!!!
Nee maar was gewoon even benieuwd
Het is eigenlijk bedacht om heel minimalistisch, efficient en effectief je taken in te plannen. Ik was er gister over aan het lezen en die man (Ryder) die het heeft bedacht houdt het echt super simpel: https://bulletjournal.com/ Die mooie spreads is denk ik meer een social media dingetje dan echt de originele bedoeling van bullet journaling.
deze stijl van editten trek ik niet, maar ik vind Alice wel heeeel leuk.
Is dit een algemeen gebruikte afkorting voor bullet journal? Ik heb hier namelijk heel andere associaties bij
Hahaha ik ook. Moest ook gniffelen om ‘mensen die decoratief bj’en’