Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik heb alle drie de plaatsen net op google maps opgezocht. Alleen van dat gorkum heb ik gehoord. Dus ik zit er waarschijnlijk helemaal naast en misschien is dat wel overal in Nederland gebruikelijk. En hoe spreek je Loil uit dan?

Maar hoe wordt Wijchen dan uitgesproken?

Ok, ja ik moest ook googlen waar die plaatsen liggen. :’). Wist ik niet. Ik weet ook echt 0.0 van “onder de rivieren”. Daar lijkt het wel allemaal te liggen.

Wiechen

1 like

Dan zeg ik het goed

1 like

Zel-hém (neeeee, Zellum), Zet-dam (neeee, Zeddam), Wel (neeee, Weeeehl), etc. En dan nog niet eens gesproken over de platte uitspraak van sommige dorpsnamen :stuck_out_tongue:

1 like

Ik begrijp u. Waarschijnlijk word je aan alle kanten verbeterd. Haha

Daar ben ik geboren haha! Mijn collega reed er laatst langs en die appte dat ze ook echt niet wist dat je het zo schreef.

1 like

Ik heb iemand Lettele ook wel eens Letterlijk horen noemen.

4 likes

Demtaaaaahhhh

4 likes

De mijne is Kuttingen

2 likes

Hahaha idd @Printemps Dempter is nie juust hoa!

1 like

Hmm Wikipedia zegt dit:

Het Internationaal Olympisch Comité beweerde ooit dat iedere kleur gekoppeld is aan een specifiek werelddeel.[1] Coubertin ontkent dit: ze zijn gekozen omdat elke vlag van een land minstens een van deze zes kleuren (wit inbegrepen) bevat.[2] De vijf ringen symboliseren ook passie, vertrouwen, overwinning, ethiek en sportiviteit.

Sowieso zijn Amerika en Australië geen continent natuurlijk.

5 likes

Australië juist wel, Amerika bestaat uit twee continenten.

2 likes

Oh ja! Ik twijfelde nog, ben altijd in de war met continenten en werelddelen.

Goed verhaal als je zelf zonder bron post

16 likes

Sinds een tijdje heb ik last van tweedaagse katers :sob:. Ik geloofde het eerst nooit toen anderen dit beweerden maar moet er ook aan geloven denk ik. Gelukkig ga ik met m’n moeder naar de sauna vandaag

2 likes


Hier staat hetzelfde. Bron: https://www.nocnsf.nl/olympisme denk dat zij het wel juist hebben.

4 likes

Misschien een beetje een omg-reactie maar euh…

12 likes

Waspik