Waar kwam jij pas heel laat achter?

Hahaha ik vroeg ook een keer in de winkel naar ‘Fils’ en toen werd ik uitgelachen

7 likes

Dat het niet nieuwschierig, maar nieuwsgierig is. Ook beschamend laat achter gekomen eigenlijk en niemand die me ooit heeft verbeterd.

2 likes

Dat de uitdrukking ‘praten/lullen als een brugman’ blijkbaar slaat op een persoon. Het internet zegt het volgende: “De uitdrukking ‘praten als Brugman’ is in de Nederlandse taal beland door het optreden van de volksprediker en dichter Johannes Brugman (ca.1400-1473)”, dus blijkbaar zeg je ook praten/lullen als Brugman. :exploding_head:

6 likes

Ik ga helemaal stuk haha. Ik dacht dat praten als Brugman altijd kwam van brugman keukens. Als in die lullen zo, die kunnen iedereen een keuken aansmeren (niet dat ik ooit een keuken heb gekocht). Ik zou ook niet weten hoe ik dit eigenlijk heb bedacht dat het hier vandaan zou moeten komen?

64 likes

Hahaha snap jou helemaal!!

Ik dacht praten als brugman, want de brugman heeft eigenlijk maar saai werk en als de brug dan dicht is kan je nergens heen dus grijpt die brugman zn kans en gaat tegen je aan staan praten terwijl jij staat te wachten tot je eindelijk die brug weer over kan

26 likes

Omg hahaha ik dacht altijd dat Brugman een voetballer was omdat iedereen het altijd over hem had en in mijn hoofd maakte ik dit ervan. Ik weet niet waarom, misschien afgeleid van een andere voetballer ofzo??

2 likes

Oh en dat dan ook dezelfde is als pater brugman. Mijn ex woonde een tijd in de pater brugmanstraat maar inderdaad ook nooit gelinkt met praten als brugman.

1 like

Ik zat net onderstaand artikel te lezen en ik kom erachter dat bijna elke vrouw geregeld dickpicks krijgt opgestuurd. Ik heb er echt nog nooit een gehad en dacht ook dat alleen instafamous babes die kregen. Ik begin me bijna af te vragen of ik iets fout doe in mijn leven.

8 likes

Ik ook nog nooit :smiley: niet eens van m’n eigen vriend!

1 like

Het verbaast mij ook nogal dat sommige mensen denken dat iedereen dat wel ontvangt. Ik heb er ook nog nooit 1 gekregen hoor (gelukkig).

1 like

Hmmm. Misschien moeten we hier even een polletje tegenaan gooien.

Heb jij weleens een dickpic ontvangen? (Van je vriendje of vaste sekspartner geldt niet. Dus alleen van een random (anoniem) profiel of van iemand aan wie je dit echt niet vroeg.)

  • Ja 1 keer
  • Ja enkele keren
  • Ja best vaak (> 10 keer)
  • Nooit

0 stemmers

Edit: De poll is anoniem maar aan de mensen die ze dus enkele keren of vaak hebben ontvangen: zou jij zelf weten waar het aan ligt dat jij ze vaak ontvangt? Ben je heel actief op social media? Plaats je uitdagende foto’s? (Geen waardeoordeel verder, gewoon nieuwsgierig.)

Haha dit antwoord vind ik super grappig in vergelijking wat ze dus in het artikel beweren!

2 likes

Ik heb er best vaak ongevraagd via Tinder ontvangen vroeger! Ook eens een van iemand onbekend via mijn blog die me speciaal een foto had gemaild … Echt goor.

2 likes

Nog nooit. Maar via Happn en OKCupid kun je ook geen foto sturen. Dus misschien maakt dat ook nog uit. Ik ben vooral blij dat ik ze nog nooit heb ontvangen en heb ook niet het idee dat vriendinnen ze vaak krijgen.

Ook al heb jij er geen waardeoordeel over, ik vind het toch wel een beetje een nare vraag om te stellen aan iemand. ‘Waar denk je dat het aan ligt dat je seksueel geïntimideerd bent.’ Want ongevraagd een dick pic ontvangen valt i.m.o. onder seksuele intimidatie, net als straatintimidatie/cat calling.

4 likes

Maar je kan niet via Tinder foto’s versturen?
Mijn eerste herinnering aan ongevraagde dickpics was op m’n 16e toen ik mijn foto’s ophaalde bij de Kruidvat van m’n wegwerpcamera. Het waren er 2 en ik ben van beide erachter gekomen wie het was. Het was overigens ook niet eens naar mij bedoelt maar omdat die jongens dat soort streken grappig vonden om uit te halen met wegwerpcamera’s van meisjes. Heb ze lekker ingescand.

Ik ben best actief met mannen en ook best uitdagend. Soms vraag ik om dickpics, soms helemaal niet…

Ja ik ontvang ze wel eens via insta. Waar het aan ligt? Rape culture en onopgevoede mannen

28 likes

Ik heb ze ook wel eens gekregen. En het allerergste: van 2 afzonderlijke collega’s (!!!) bij een vorige werkgever. Wist echt niet hoe ik het had. Ging enorm aan mezelf twijfelen of ik ergens de indruk had gegeven dat ik er op zat te wachten, of ik te gezellig/flirterig was geweest (naar mijn idee niet, just being kind), enz. Vond het heel naar. (En het waren ook hele lelijke piemels.)