Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik haalde enkele keren Stephen Hawking en Richard Dawkins door elkaar, beide geleerden die baanbrekende dingen hebben gedaan.

Of deze bij alcoholicus/alcoholist https://www.neerlandistiek.nl/2019/01/alcoholicus-alcoholist/
‘Nog een vraagje: hoe spreekt u de tweede – o – uit? In alcoholicus is het de o van ‘dool’ en van ‘holistisch’, maar in alcoholist de o van ‘dol’ en van ‘alco hol ’. Vreemd, die lange klinker in alcoholicus . Dat komt natuurlijk door die ene -l-, vergelijk ‘dolen’ en ‘dollen’. Maar waarom dan niet in alcoholist ? Nou ja, u hoort het verschil waarschijnlijk niet meer wanneer u wat meer gedronken hebt.’
:wine_glass::beer:

Ik dacht dat Steven Spielberg en Stephen King één persoon waren. Ik hou het er maar bij dat E.T. en IT qua naam wel heel veel op elkaar lijken.

Ik lees het nu, maar accepteer het niet en dit is sowieso te laat om kneiterrrr te veranderen. Die R hoort gewoon in mijn leben nu hoor.

Ik zie het nu pas :rofl:

Ligt dat niet aan het feit dat de hol bij alcoholisch de klemtoon heeft en bij alcoholist niet?

Waarschijnlijk had de schrijver hier zelf ook al wat gedronken :wink:

Dat Lapland geen land is

Whut? :scream: Haha daar kom ik nu dus ook achter. :joy:

Dat je inboedelverzekering niet automatisch met je mee verhuist. Woeps.

Ja ik ben ook nog steeds in de war! Het is dus de naam voor een gebied in het noordelijkste gedeelte van Zweden, Noorwegen, Finland en Rusland.

Dat het definitie is en niet defenitie. Daar heeft een klasgenoot me op gewezen toen ik men nota’s van een les deelde haha

Ja dat werd dan voedster genoemd volgens mij. Zo gek eigenlijk…

Een min ook volgens mij! Of stilster.

Hopelijk kom je er nu achter dat “men” in dit geval ook niet correct is :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik kwam erachter dat Kees van der Spek en Alberto Stegeman twee verschillende personen zijn. Tenzij Kees vd Spek een van de vermommingen is van Alberto natuurlijk. Dan heb ik niks gezegd.

In hetzelfde kader: Dat Kees vd Spek geen bekende Volendamse is…
Mijn man wilde Kees van der Spek ontmaskert kijken en ik gaf als reactie dat ik die Volendam hype nu wel zat was. Man zat me echt aan te kijken: ‘que?:open_mouth:

Dat Patricia Paay en Patty Brard 2 verschillende personen zijn i.p.v. dezelfde :anguished:

VolendamSE?
Het is geen vrouw?

Zo zeg je dat wel toch? Er staat in ieder geval in het paspoort van een Nederlandse man ook Nederlandse. (Daardoor heb ik nog een tijd getwijfeld of mijn broer geboren zou moeten zijn als meisje :’))