Waar kwam jij pas heel laat achter?

De vraag is misschien wat raar geformuleerd, maar het kan toch best zijn dat er een verband is? Dat praat het natuurlijk niet goed!!! Maar ik zou wel benieuwd zijn wat mannen blijkbaar triggert om dit te doen. En eigenlijk nog meer, wat voor mannen doen dit??

1 like

Ja ik denk dat Gaby Blaaser door haar foto’s idd meer dickpics ontvangt dan Annie vd buurtsuper.

5 likes

Het maakt niet uit hoe veel het er zijn toch, 1 is al te veel.

Toen ik in Engeland op tinder zat kreeg ik er heel veel. Was echt bizar? Meestal werd er heel snel om snapchat of m’n nummer gevraagd en zelfs van de meest fatsoenlijk lijkende jongens kreeg ik er een.

Vind het nog steeds ook zo’n onnozele actie van jongens. Volgens mij is er amper een vrouw op aarde die oprecht wild wordt van zo’n foto. Hoe is dit gedrag ooit aangeleerd? Het moet toch ooit ergens beloond zijn zou je denken.

2 likes

Ik weet niet of ik dit al eens heb gepost, maar ik heb heel lang gedacht dat een occasion een bepaald type /model auto was ipv een fancy woord voor een tweedehands auto :rolleyes:

34 likes

Ik heb dus heel lang gedacht dat de wijk Kanaleneiland in Utrecht zo heet omdat ik er altijd veel schotelantennes zag hangen. Ik dacht dus tv antennes --> veel kanalen op je tv --> Kanaleneiland. :sweat_smile:
Pas een paar maanden terug realiseerde ik me dat de wijk tussen twee (water)kanalen ligt.

83 likes

Het was misschien niet heel goed geformuleerd nee. Feit is dat bepaalde mensen ze dus vrij vaak ontvangen en anderen helemaal niet. Ik was benieuwd of er ergens een verband te ontdekken was.

@Cozycute
Ik weet niet of het artikel achter een paywall staat maar dit is volgens hen een verklaring:

Wel hebben diverse wetenschappers zo hun hypothese over de psychologie achter dickpics, zoals universitair docent sociale psychologie Justin Lehmiller. Zijn conclusie? Mannen sturen dickpics omdat ze hun eigen aantrekkelijkheid voor vrouwen nogal overschatten. Ze zien vriendelijkheid aan voor flirten en voelen daarmee de ruimte om een ongevraagde penisselfie te versturen. Maar Lehmiller noemt ook een platter motief: exhibitionisme. Sommige mannen raken seksueel opgewonden van de gedachte dat hun dickpic een schokkend effect heeft op vrouwen.

‘Onzekerheid’

Journalist Moya Sarner van The Guardian besloot begin dit jaar dickpicverzenders zĂ©lf te vragen naar hun motieven, en beschreef die in een artikel voor The Guardian . Ze maakte een account aan op Reddit om de mannen de gelegenheid te geven anoniem te reageren op haar vraag. Binnen een paar uur ontving ze meer dan 500 reacties. ‘Onzekerheid’, gaf een van de respondenten – die toegaf weleens dickpics te versturen – als reden op. Hij wil slechts bevestiging dat zijn lichaam ‘oké’ is, bekende hij. ‘Niet eens sexy of ongelooflijk knap, maar gewoon okĂ©.’ Voor een andere man was het slechts een kwestie van een bommetje dickpicks uitgooien, totdat hij eens beet had. Een andere dickpicverzender bekende dat hij een dickpic verstuurde wanneer hij het gevoel had dat een ‘gesprek met potentie’ te traag of saai voor hem werd.

1 like

Interessant! Al snap ik de gedachtegang van die mannen echt totĂĄĂĄl niet??? Als dat echt hun redenen zijn hebben ze duidelijk geen idee hoe je met vrouwen moet communiceren! En dickpics uitgooien tot je beet hebt? Heb je ooit beet dan?

4 likes

Vroeger ontving ik wel eens een dickpics. Soms van bekenden, maar ook wel eens van vreemden. Een keer kreeg ik het heel random in een gesprek met een jongen met wie ik in Denemarken eens had gedate maar al heel lang niet had gesproken. Ik vroeg toen ook aan hem waarom hij dat deed en hij dacht oprecht dat ik dat wel leuk zou vinden.

Ik had en heb trouwens geen pikante foto’s op social media ofzo en ben ook totaal geen model. Heb geen idee waarom ik ze kreeg verder.

Ik heb twee (!) keer appjes gekregen van een onbekend nummer met iets van ‘hee was superleuk gisteravond, wil je die foto nog hebben? :smirk:’ en dan kon ik natuurlijk mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en dan reageerde ik en hoppa een dickpic (ugh, had ik kunnen weten natuurlijk).

Dus er zullen ook mannen zijn die gewoon random nummers appen en kijken wat er gebeurt. Of iemand heeft 2x mijn nummer aan iemand gegeven :sweat_smile:

3 likes

Is het niet een soort nieuwerwetse manier van potloodventen? Heb het idee dat dat trouwens minder voor komt, zie het voor m’n gevoel nauwelijks meer in het nieuws enzo. Ben eigenlijk wel benieuwd of het aantal potloodventers gedaald is sinds de digitalisering haha.

In de periodes dat ik actief aan het daten was kreeg ik wel eens dick pics, maar nooit vanuit het niets in m’n DM’s geslide of zo.

In de WhatsApp groep met m’n vriendinnen delen we altijd dick pics met elkaar, als iemand die je eigenlijk (nog) niet kent je een foto van z’n banaan stuurt is hij fair game hoor.

1 like

Maar van iemand die je aan het daten bent of waar je flirterig contact mee hebt snap ik het nog iets beter dan van volslagen vreemden. Denk trouwens dat de meeste mannen het wel leuk zouden vinden om ineens random een foto van je boobs te ontvangen. Dus misschien houden ze gewoon wel teveel vast aan hun eigen perceptie wanneer ze dickpicks versturen?

1 like

Haha ja maar een piemel is niet hetzelfde als borsten he. Stel je voor dat je een close-up van je punani naar vreemden stuurt :laughing:

1 like

Haha oke true. Maar toch heb ik ook daarvan het idee dat mannen het misschien minder vervelend zouden vinden dan vrouwen?

1 like

Mijn vriend vond het opzich niet super dom van die mannen om een dickpick te sturen
 dus ik zeg van heh waarom dan? Zegtie ja dan gaan vrouwen denken van ooehh ik wil dat in me en worden ze blij (???)
Nou ik ben helemaal verbaasd hahaha wist niet dat ik een achterlijke vriend had

137 likes

Hahahahaha

Ja, klopt ook wel hoor. Maar die date was 2 jaar geleden dus het was nogal random, haha. Maar heb ook wel van volslagen vreemden dickpics gehad, heel naar vond ik dat.

Ik heb vroeger in de tijd van de chatrooms trouwens wel een paar keer gehad dat ik mijn msn gaf aan iemand en die wilde dan gelijk webcammen en dan zaten ze zich af te trekken. Toen klikte ik het gewoon snel weg en klaar, maar nu vind ik mezelf toen wel vreselijk naĂŻef dat ik dat normaal vond ofzo?

Hahah ik lach echt hardop om je laatste zin :smiley:

1 like

Ik denk echt dat veel mannen oprecht veronderstellen dat vrouwen geil worden van dickpics, want ze zouden zelf ook geil worden van een spontane naaktfoto. Dat dat bij vrouwen totaal niet zo werkt is misschien lastig voor te stellen als het bij jezelf eigenlijk wel altijd werkt


3 likes