Ik weet niet echt of ik duidelijk motOr zeg, maar het klinkt wel anders dan boter
Ik kreeg vroeger (nog steeds) een draai om mijn oren als ik auto zei.
Ik vind auto nu een heel lelijk woord.
Wijjememieindebotsootoosss?
Haloooe. Alleen als je mân vriendje niet afpak
Oh shit ik ook haha
Als âotoâ hoor dan denk ik gelijk aan Beau van Erven dorens en Mathijs van Nieuwkerk. Voor mij is het dus verbonden aan de randstad. Wij hier in Groningen zeggen auto.
Hogere klassen en lagere klassen vind ik ook een minder vriendelijke manier van verwoorden. Mensen met oud geld zeggen oto en ijskast en mensen die dat niet zijn zeggen auto en koelkast. Dit geldt waarschijnlijk niet voor iedereen binnen de groep maar is wel een soort regel.
Ik ben hier ook mee opgegroeid en moet nog steeds vaak aan mensen uitleggen waarom ik oto en ijskast zeg. Lastige discussies altijd want er is natuurlijk geen duidelijke reden voor, dat heurt nou eenmaal zo.
Oh hahhaha ik zeg auto en ijskast. Ik heb een identiteitscrisis nu.
Ik heb altijd het idee dat mensen die oto zeggen ook Hennes & Mauritz zeggen ipv H&M en dat vind ik echt onredelijk irritant.
Wat is een ijskast? Vriezer of koelkast?
Koelkast. Ik dacht dus altijd een vriezer, dus had pas een hele discussie op mân werk met iemand die zei dat hij 1 groentela en 4 planken in zijn ijskast had. Ik zei: huh wie heeft er nou een groentela en planken in de ijskast (vriezer dus dacht ik), dat zijn toch bijna altijd gewoon lades boven elkaar. Die dacht dat ik gek was
Hahaha heel verwarrend
Ik ben ook opgegroeid met ijskast, wc (of plee zelfs), oto en taartjes (geen gebakjes!). En mijn moeder legde dan uit dan een ijskast vroeger letterlijk een kast was met een blok ijs erin. En deze luxe was alleen weggelegd voor de hogere klasse.
Dat je coupeschaar niet uitspreekt als coupĂ©schaarâŠ
Met dank aan @Nidorina en @Rozecoupeschaar
Mijn vader zegt standaard Vroom en Dreesman. Hij is ook een Hennis en Mauritz man 

Zegt hij soms ook Cees & Arie?