Waar kwam jij pas heel laat achter?

Volgens mij mis ik iets in mn leven :sob:

Weet niet of je nog studeert, maar ik krijg via mijn uni gratis toegang. Super chill want ik snap vrij weinig van de reference style die ik moet gebruiken bij mijn essays :joy:

Ja, maar zij dacht dus dat het alleen het zuiden van Afrika zo werd aangeduid. Niet dat het daadwerkelijk een land was.

2 likes

Dat de Côte-d’Or niet aan zee ligt.

2 likes

Hahah ik ook ja. :rofl:

2 likes

Niet als je het over het Franse departement hebt, maar wel als je het over de Goudkust in Ghana hebt.

1 like

Dat Google Maps 's avonds/'s nachts donker is en overdag licht.

3 likes

Ik lees net in een ander topic dat # niet met cijfers kan. Ik heb alleen insta en post daar niet eens. Dus wist dit helemaal niet. Dacht dat alles met hashtags kon. :woman_shrugging:

1 like

Hoe fijn lezen op een ereader is. Ik was altijd heel erg anti, want een fysiek boek lezen vond ik altijd fijn. Echt de geur van papier en zien dat je steeds verder in het boek komt. Maar met de ereader heb je ‘s avonds gewoon licht, je bent snel bij je laatste pagina en je kan eeuwig op een kant blijven liggen, want het wordt niet te zwaar.

14 likes

Ik ben er 5 minuten geleden achter gekomen dat er niet zoiets bestaat als een bliksemafleider. Mijn vader heeft mij en mijn broer blijkbaar vroeger wijsgemaakt dat iedere straat een huis heeft waarop een bliksemafleider staat zodat de bliksem daar in slaat ipv in een huis zelf. Het klonk zo logisch.

1 like

Bestaat toch wel? Of begrijp ik je verkeerd? Haha

1 like

Dat bestaat wel hoor? Het vermindert de kans dat het inslaat

@Skadi Oh huh :joy: ben zo in de war nu

1 like

Haha, waarom dacht je dat het niet bestond?

Ik denk alleen niet dat in ieder straat op 1 huis zo’n afleider is, maar ze bestaan wel :rofl:

1 like

Omdat mijn broer net zei dat hij dacht dat het iets was wat onze vader ons had wijsgemaakt zodat we niet meer bang zouden zijn.

1 like

En het neemt nauwelijks ruimte in in je tas!

1 like

dacht even dat dit over die bliksemafleiders ging en was helemaal in de war

47 likes

Dat de avondvierdaagse echt super Nederlands is. Ik ging dat uitleggen aan mijn vriend (niet Nederlands) en hij snapte er niks van. Hij vroeg ook echt “maar waar is dat dan voor? loop je voor een goed doel?” en hij ging helemaal stuk toen ik hem een filmpje liet zien van het einde dat er dus fanfare is en je bloemen en snoep krijgt. Ik moet daar nu ook echt om lachen wants als kind liep ik altijd 5k maar dat is echt zo makkelijk? echt zwaar overdreven dat je daar een medaille voor krijgt enzo :stuck_out_tongue_closed_eyes:

21 likes

Spread the word!! Is zo handig maar mensen willen gewoon volhouden dat boeken fijner zijn…
Je kan met een boek niet eens doorlezen met 1 hand want dan kun je de pagina niet omslaan.
Ereader verblindt je ogen ook niet in de zon als witte pagina`s.
Veel zijn waterproof
En je kunt met gemak 100 boeken meenemen
Je kunt elk boek online kopen en gelijk erop zetten. Je hoeft nooit naar de winkel of de bieb je hebt er direct toegang toe

Ik snap mensen die nog boeken kopen echt niet

17 likes