Dit dacht ik ook!
Nee het is allebei motor maar heel veel mensen denken dat
Weer/alsnog wat geleerd
Ik ging het vanavond dus Google⦠en met ons vele andere
Dat met een tussenwoning gewoon een rijtjeshuis bedoeld wordt⦠Ik dacht echt altijd dat een tussenwoning een woning is om soort van in te overbruggen, ātussenā je studentenkamer en officiele koophuis in bijvoorbeeld. Tussenwoning. Voelde me zo dom toen ik vorig week op een woningsite tussenwoning zag staan en toen het kwartje viel.
Ik kende het ook, maar mocht het niet tot van mijn moeder.
Het komt wel van een persoon vandaan. Een Italiaan!
Haha ik dacht precies hetzelfde en mn vriend en ik kregen daarover best wel een discussie want we hadden dus allebei andere definities van tussenwoning in ons hoofd. Hij wilde wel een tussenwoning, en ik niet en dat kwam dus door die verschillende definities en we snapten er niks van hahaha
Is dit echt een ding? Ik ken namelijk niemand die dit denkt
Jep google maar eens op motor of moter
Bij ons op school is dat tijdens het schrijven van artikelen ook een vaak terugkomend ding
Dat in Amerika een āplantation weddingā echt een ding is en vooral in het Zuiden. Dat witte mensen er dan voor kiezen om hun trouwerij te houden waar vroeger een plantage was waar zwarte slaven werden gehouden. Omdat het mooie gebouwen zijn die passen bij hun Pinterest aesthetic of omdat ze die tijd graag romantiseren. En in Nederland verwijst plantage juist weer naar bepaalde rijke buurten.
Wow heb hier net even over gelezen, echt bizar vind ik het!
Ik dacht in eerste instantie, ik snap ze wel want mooie plek blabla. Maar het is echt niet okƩ, je gaat toch ook niet in Auschwitz trouwen?
Sowieso raar dat die plantations soms hun verleden gewoon verzwijgen, of het alleen heel rooskleurig omschrijven.
Ik weet hier verder te weinig van dus heb verder even geen opmerkingen. Maar zet mij wel aan het denken over van die perfecte bruiloften op instagram.
Ik had gisteren meerdere artikelen erover gelezen en vond het soms bijzonder dat Amerikanen de vergelijking probeerdeN te maken tussen sommige Europese kastelen die vaak veel ouder zijn, waardoor ik de vergelijking niet echt vond opgaan. Maar nog vaker dan hier leren zij weinig tot niets over de zwarte paginaās van hun eigen geschiedenis, waardoor ik denk dat het bij sommige mensen sowieso ontbreekt aan een fatsoenlijk historisch besef. :ā)
Ik vind een kast vol boeken prachtig.
Hahahaha, fijn dat ik er in dit topic niet alleen in sta.
Ik heb hier ook echt nog nooit van gehoord. Waar komt dit idee dan vandaan? @Luzarl @Jauregui @Lort @Whitecactus weten jullie nog van wie jullie dit hebben geleerd? Of waar je het hebt gezien? Of is dit gewoon toeval? :o
Door wat hier werd gezegd dacht ik ooh hee ik heb ooit ook 2 varianten geleerd geloof ik.
Ben nog even gaan zoeken en moter is geloof ik in Engels ofzo wel iets.
Dus ja eh vroeger is ooit zoiets geleerd/gezegd maar ik ben er al tijden niet actief mee bezig en gebruik het woord ook nooit haha
Nou ik zei toch, google maar eens āmotor of moterā
Dan vind je een aantal fora waar mensen flink in discussie gaan met elkaar wat het nou precies is
Doet me denken aan dit verhaal: https://imgur.com/gallery/l9Qzn
Uitnodiging voor een Halloween-feest op een plantation, met als dresscode kleding uit die tijd.
Wife and I are attending a āperiod appropriateā work Halloween costume party, on an old plantation in Alabama. There arenāt many options for someone like meā¦
Zān werk was er volgens mij niet zo blij mee, vond het wel een hele goeie actie haha
Ja bizar! Maar ik vroeg me eigenlijk meer af of jullie het specifiek ergens vandaan hadden of ergens hadden geleerd.