Waar kwam jij pas heel laat achter?

Wat is een ijskast? Vriezer of koelkast?

1 like

Koelkast. Ik dacht dus altijd een vriezer, dus had pas een hele discussie op m’n werk met iemand die zei dat hij 1 groentela en 4 planken in zijn ijskast had. Ik zei: huh wie heeft er nou een groentela en planken in de ijskast (vriezer dus dacht ik), dat zijn toch bijna altijd gewoon lades boven elkaar. Die dacht dat ik gek was

3 likes

Hahaha heel verwarrend

1 like

Ik ben ook opgegroeid met ijskast, wc (of plee zelfs), oto en taartjes (geen gebakjes!). En mijn moeder legde dan uit dan een ijskast vroeger letterlijk een kast was met een blok ijs erin. En deze luxe was alleen weggelegd voor de hogere klasse.

2 likes

Dat je coupeschaar niet uitspreekt als coupéschaar…
Met dank aan @Nidorina en @Rozecoupeschaar

11 likes

Mijn vader zegt standaard Vroom en Dreesman. Hij is ook een Hennis en Mauritz man :disappointed::disappointed:

8 likes

Zegt hij soms ook Cees & Arie?

9 likes

Nee dat dan vreemd genoeg weer niet. Zal eens aan ‘m vragen waarom hij zo inconsequent is.

Aah, is waarschijnlijk aangewend, maar ik vind het klinken alsof je wil verbloemen dat je ‘goedkopere’ kleding hebt gekocht.

Zo was ik laatst op een verjaardag en een van de gasten had een leuk jurkje aan. Toen iemand vroeg waar ze deze gekocht had, zei ze (met aardappel in de keel) ‘‘van de Hennes en Mauritz’’. Dus die andere vrouw: ‘‘oh, van de Hennes en Mauritz?’’. Vrouw 1 weer: ‘‘ja, van de Hennes en Mauritz, daar hebben ze soms zulke ééééénige dingen’’. En ik begon hiervan gewoon te koken van ergernis? Echt erg dat ik me er zo aan ergerde maar ik wilde heel die tafel vol boterhamworstrolletjes met augurk en toastjes eiersalade ondersteboven flippen.

33 likes

Ik weet niet waar hij vandaan komt, maar volgens Google is het iets uit de Randstad (Girlscene zegt dat het uit Rotterdam komt), dus misschien kent hij het niet :joy:

@HvO het is inderdaad Clemens & August, maar onder 50-plussers hoor je ook wel Cees & Arie of zelfs Corrie & Annie, best grappig

Ja dat kan het verklaren. Hij is een Groninger namelijk.

1 like

Dan zou ik er niks over zeggen. Het zou hem nog op ideeën brengen…

Mijn moeder ook, de tuthola (het is ook gewoon geen ijskast tegenwoordig)

:nerd_face: volgens mij zeg ik ook Hennes en Mauritz… maar geen oto of ijskast hoor.

Ik ga echt stuk om deze agressie :grin:. Ik zie die tafel met boterhamworstrolletjes levendig voor me door de lucht vliegen!

Trouwens, dit heeft ertoe geleid dat ik mijn eerste post geplaatst heb, ik móest reageren!

15 likes

Ik zeg oto, wc en taartje, maar wel weer koelkast. Het kreng koelt, en er zit als je hem af en toe schoonmaakt helemaal geen ijs in, dus toedeledokie met je ijskast.

8 likes
  • Tractor
  • Trekker

0 stemmers

lekker op de trekker :tractor:

Bij ons op kantoor hebben we ook trekkers

En er worden dingen tegen mensen aangehouden, zaken worden uitgerold zodra er een klap op is gegeven en het is afgetikt :roll_eyes:

5 likes

in het kader van koelkast/ijskast, taartjes/gebakjes, wc/toilet:
als jij andere kleding gaat aantrekken, ga je je dan

• omkleden
  • verkleden

0 stemmers

een vriendin van mij uit een rijk gezien met groot en duur huis zei altijd ijskast, en zij ging zich niet omkleden maar verkleden. vond ik ook altijd zo elitair haha

2 likes