Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik heb een macro-foto van mijn vriends iris aan de muur hangen, ik vind het echt fascinerend, net een soort planeet!

Zoiets heb ik ook!! Ooit zei een kind: “hee, jij hebt sproetjes in je ogen” en toen zag ik pas dat er bruin in mijn groene ogen zat haha.

Dat paarden en muizen niet kunnen overgeven.

Muizen wist ik ook niet! Maar er zullen wel meer dieren zijn die dat niet kunnen toch?

Haha waaaat! Dat is lollig.

Nu zou ik graag een paard willen zijn. Nooit meer emetofobie.

Bij een verjaardag zong ik vroeger altijd: Toemkaboetska viel kloek. Kwam er jaren later pas achter dat dit Duits was: Zum geburtstag viel glück! :sweat_smile: zing het nu nog weleens expres fout haha

Ik vind jouw versie leuker

Ik heb ook groen-bruine ogen. Maar bij mij noemde een vriendinnetje het “roest ogen”.

Hahah ja exact dat, ik dacht ook altijd dat het van een of andere inheemse stam kwam die taal.

Dat Santa Clarita Diet iets met horror is. Totaal iets anders dat ik had verwacht. Ik dacht dat het een soort serie zou zijn die vergelijkbaar is met de film Eat Pray Love :expressionless:

mijn zusje (met ook groen-bruine ogen) haar vriendje noemt de kleur van haar ogen baby-poep bruin.

Haha dit wist ik niet! Ik hing laatst ook aan de telefoon: de C van ehhh… cola! En toen zei hij nog de C van Cornelis? Ja snotneus je begrijpt me toch dacht ik. Maar nu je het zegt klinkt het zo logisch, zijn altijd die standaard namen die iedereen gebruikt hiervoor.

Ahjoh, ik gebruik voor de z ook zebra, terwijl dit officieel zulu / zacharias moet zijn.

Dat de band Simply Red zo heet vanwege de haarkleur van de leadzanger Mick Hucknall :sweat_smile:

(En ook; De naam (‘Simpelweg Rood’) van de band komt deels van Hucknall’s passie voor de voetbalclub Manchester United. De naam is ook een verwijzing naar Hucknalls krullerige rode haardos, alsook zijn politiek linkse voorkeur. Bron: Wikipedia)

Ik kwam er vandaag achter dat het stuk zee tussen Frankrijk en Engeland Het Kanaal heet.

Maar ik vind het ook gewoon een stomme naam, want het hele idee van een kanaal is dat het een onnatuurlijke, door mensen aangelegde waterweg is en dat is hier bepaald niet het geval.

Toen ik nog aan de telefoon werkte moest ik altijd wel glimlachen, allemaal oude nederlandse namen en dan…zacharias :rofl:

Ohmygod het komt van Grieks af en betekenis is; gevierd door God.

Ik ken het alleen van Marokkaanse vrienden eigenlijk en het telefoon alfabet

Dat een mom jeans een bepaald model spijkerbroek net zoals skinny en boyfriend etc. is en niet een spijkerbroek met zo’n elastische tailleband voor aanstaande moeders :sweat_smile:

Dat het vehicle is en niet vechile. Heb dit jaren zo uitgesproken, niemand die mij ooit corrigeerde maar waarschijnlijk omdat ze geen idee hadden waar ik het over had.

Bij mijn letterkundestudie kwam dat woord ook terug bij een bepaalde theorie en ik wist dus nooit hoe ik dat woord moest uitspreken en als iemand het uitsprak kon ik het niet goed reproduceren dus enkele keren heb ik toen gewoon ‘voertuig’ gebruikt . :joy: