Waar kwam jij pas heel laat achter?

Yess thanks! Hier ga ik heel blij mee zijn als ik iets wil kijken terwijl ik eigenlijk geen tijd heb

1 like

Dat het geen oerang oetang is.

4 likes

Orang oetan

5 likes

Ja dit maar dan ken ik het echt alleen met een citroen??

Dat het woord moter niet bestaat :joy:

2 likes

Dit dacht ik ook!

Nee het is allebei motor maar heel veel mensen denken dat

Weer/alsnog wat geleerd :smiley:

Ik ging het vanavond dus Google
 en met ons vele andere :joy:

Dat met een tussenwoning gewoon een rijtjeshuis bedoeld wordt
 Ik dacht echt altijd dat een tussenwoning een woning is om soort van in te overbruggen, ‘tussen’ je studentenkamer en officiele koophuis in bijvoorbeeld. Tussenwoning. Voelde me zo dom toen ik vorig week op een woningsite tussenwoning zag staan en toen het kwartje viel.

25 likes

Ik kende het ook, maar mocht het niet tot van mijn moeder.

Het komt wel van een persoon vandaan. Een Italiaan!

Haha ik dacht precies hetzelfde en mn vriend en ik kregen daarover best wel een discussie want we hadden dus allebei andere definities van tussenwoning in ons hoofd. Hij wilde wel een tussenwoning, en ik niet en dat kwam dus door die verschillende definities en we snapten er niks van hahaha

2 likes

Is dit echt een ding? Ik ken namelijk niemand die dit denkt

14 likes

Jep google maar eens op motor of moter
Bij ons op school is dat tijdens het schrijven van artikelen ook een vaak terugkomend ding

Dat in Amerika een ‘plantation wedding’ echt een ding is en vooral in het Zuiden. Dat witte mensen er dan voor kiezen om hun trouwerij te houden waar vroeger een plantage was waar zwarte slaven werden gehouden. Omdat het mooie gebouwen zijn die passen bij hun Pinterest aesthetic of omdat ze die tijd graag romantiseren. En in Nederland verwijst plantage juist weer naar bepaalde rijke buurten.

4 likes

Wow heb hier net even over gelezen, echt bizar vind ik het!

Ik dacht in eerste instantie, ik snap ze wel want mooie plek blabla. Maar het is echt niet oké, je gaat toch ook niet in Auschwitz trouwen?
Sowieso raar dat die plantations soms hun verleden gewoon verzwijgen, of het alleen heel rooskleurig omschrijven.

Ik weet hier verder te weinig van dus heb verder even geen opmerkingen. Maar zet mij wel aan het denken over van die perfecte bruiloften op instagram.

2 likes

Ik had gisteren meerdere artikelen erover gelezen en vond het soms bijzonder dat Amerikanen de vergelijking probeerdeN te maken tussen sommige Europese kastelen die vaak veel ouder zijn, waardoor ik de vergelijking niet echt vond opgaan. Maar nog vaker dan hier leren zij weinig tot niets over de zwarte pagina’s van hun eigen geschiedenis, waardoor ik denk dat het bij sommige mensen sowieso ontbreekt aan een fatsoenlijk historisch besef. :’)

Ik vind een kast vol boeken prachtig. :heart:

1 like

Hahahaha, fijn dat ik er in dit topic niet alleen in sta.