Zie dat ik in het goede topic zit: ik dacht dat dit twee verschillende dingen waren.
Als je dan met een rijk Vlaams persoon zou afspreken en die zou zeggen dat zij zich even gaat verkleden en schminken voor vanavond. Trekt die persoon dan een nette outfit aan met idem ditto make-up look en komt de ander dan in clownspak met een rode neus.
ja ik dus ook maar zij ging bijv van een broek met een shirt naar een jurkje als ze zich ging verkleden haha
ik stemde verkeerd
Ik kom van het platteland en hier zegt iedereen trekker haha
Als je klikt op resultaten verbergen dan kun je je stem wijzigen.
Omkleden doe ik in het zwembad of de sportschool (hahaha, alsof ik daar ooit kom, maar theoretisch iig), maar als ik andere âgewoneâ kleding aan ga trekken ga ik me verkleden.
Ik zeg vaak omtrekken?
Ik zie nu al helemaal voor me dat je tegen de muur aan gaat staan en een lijn om je heen trekt
Oh god ja, taartjes! Ik cringe ook echt als iemand gebak zegt. En mes en vork, geen bestek. Ik kan ook nog steeds niet zeggen dat ik het heet heb/dat het heet is. Tenzij het over Idaly oid gaat.
Haha lol ik kom er net achter dat ik blijkbaar maar een simpele boer ben uit de lage klasse. Met mijn auto, koelkast en gebak.
Vind dat geneuzel over welk woord je wanneer gebruikt en wat dat over jou en je klasse zegt zo achterhaald.
Zijn er hier ook mensen die omweer zeggen ipv onweer? Telkens als het weer slecht weer wordt (zoals nuđ) zie ik ze weer voorbij komen op twitterâŠmensen die #omweer zeggen⊠Ik vind dat zo gek!
Als klein kind wel haha
Waarom noemden ze het niet gewoon trefbal?
Dat is niet echt te verklaren denk ik, maar het is er dusdanig ingeslagen (figuurlijk dan) dat het gewoon echt âverkeerdâ klinkt in mân oren.
Dit zei ik toen ik een kind was, maar mijn ouders hebben mij vaak genoeg verbeterd dat ik dat nu niet meer zeg. Alleen vind ik omweer nog steeds wel fijn klinken
Haha, welkom! Ik voel me vereerd.
HAHAHA geweldig
Ik heb nog nooit (zover ik me kan herinneren) âi-grecâ zien staan haha, terwijl ik het wel eens zeg.