Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik heb hier ook echt nog nooit van gehoord. Waar komt dit idee dan vandaan? @Luzarl @Jauregui @Lort @Whitecactus weten jullie nog van wie jullie dit hebben geleerd? Of waar je het hebt gezien? Of is dit gewoon toeval? :o

2 likes

Door wat hier werd gezegd dacht ik ooh hee ik heb ooit ook 2 varianten geleerd geloof ik.

Ben nog even gaan zoeken en moter is geloof ik in Engels ofzo wel iets.

Dus ja eh vroeger is ooit zoiets geleerd/gezegd maar ik ben er al tijden niet actief mee bezig en gebruik het woord ook nooit haha

Nou ik zei toch, google maar eens ‘motor of moter’
Dan vind je een aantal fora waar mensen flink in discussie gaan met elkaar wat het nou precies is

Doet me denken aan dit verhaal: https://imgur.com/gallery/l9Qzn

Uitnodiging voor een Halloween-feest op een plantation, met als dresscode kleding uit die tijd.

Wife and I are attending a “period appropriate” work Halloween costume party, on an old plantation in Alabama. There aren’t many options for someone like me…

Z’n werk was er volgens mij niet zo blij mee, vond het wel een hele goeie actie haha

22 likes

Ja bizar! Maar ik vroeg me eigenlijk meer af of jullie het specifiek ergens vandaan hadden of ergens hadden geleerd.

Nee, zoals ik ook al eerder zei is het een bij mij op school terugkomend gesprek of het nou motor of moter is. Ik heb er zelf nooit om getwijfeld.

1 like

Wel interessant dat er zoveel verwarring over bestaat. Vraag me af of er meer van dit soort woorden zijn.

Zie trouwens dat er ook een ezelsbruggetje voor bestaat. ‘Motor met twee o’s want een motor heeft twee wielen.’

1 like

En moter is gewoon geen woord :grin:

17 likes

Ja ik denk door de uitspraak? Ik weet het verder ook niet, zie het gewoon vaak voorbij komen

1 like

Nee dat is ook het fascinerende haha.

Jaa dat zou wel kunnen! Niemand zegt meau-tor.

1 like

Ik ken ook echt niemand die moter zegt, eigenlijk haha. Ik vind het allemaal erg bijzonder.

5 likes

Ik zeg wel moter. Zeg jij echt mo tor? Van een tor (beestje?)

1 like

Haha hier ook als uitspraak moter hoor!

Moter? Ik zit het nu hardop te zeggen maar dat klinkt echt supervaag haha. Hier zeg ik dus motor.

4 likes

Ja haha!

Dat klopt niet hoor! Het is ‘mo­tər’. Die tweede o spreek je niet uit als de o in ‘tor’. (Van Dale online heeft voorbeeldje van de uitspraak.)

3 likes

Jaaaaa love de sjwa :heart:

1 like

Haha, dankje! Maar in principe maakt het me niet zoveel uit hoe het moet :P. Ik heb verder ook niet gezegd dat moter verkeerd is, alleen dat ik het nog nooit had gehoord

1 like

Ik zeg het zoals boter maar dan met een M? XD

3 likes

Ik zeg het zo:

21 likes