Waar kwam jij pas heel laat achter?

Maar je hebt ook het woord ‘vessel’, misschien komt daar de verwarring vandaan? Lijkt beetje op hoe je ‘vechile’ zou uitspreken haha.

Hmm ik ken het woord vessel niet, dus denk dat ik gewoon altijd verkeerd las haha. Ik sprak het uit als vetjel trouwens.

haha ik hoorde het op z’n frans, véchilé

Dat er in Luxemburg (het land, niet de provincie) naast Frans ook Duits en Luxemburgs gesproken wordt. Ik wist niet eens dat dat laatste erkend was als aparte taal of zelfs dat het bestond.

ik sprak laatst iemand die die taal bestudeerde, het schijnt een heel bijzondere taal te zijn doordat de duitse en franse grammatica gefuseerd zijn naar een taal die nu luxemburgs is.
wilde ik daarna nog veel over opzoeken, maar niet gedaan, dus kan er niet veel over vertellen nu, maar als je talen interessant vind is dit geloof ik heel leuk om eens wat over op te zoeken.

Dat Diggy Dex een witte boy is?

Huhhhhh

Dat een goed mes in de keuken echt een wereld van verschil maakt.
Ik heb mijn hele kokende leven met deze mesjes gewerkt:
Afbeeldingsresultaat voor schilmesje

En nu heb ik een paar ‘echte’ messen gekocht (gewoon van ikea hoor), maar wat een verschil is dat!! Het leek me altijd onhandig om met zo’n groot mes een tomaat te snijden bijvoorbeeld, maar hij glijdt er zo doorheen, echt fantastisch. :star_struck:

De taal Luxemburgs is pas een taal geworden na de tweede wereld oorlog, voor die tijd was het geclassificeerd als dialect. Soms zijn dit soort besluiten voornamelijk politiek en verder niet zo logisch, er zijn bijvoorbeeld andere Duitse dialecten die ook wel een taal genoemd zouden kunnen worden.

Ik ben zo blij voor je

Sommige vriendinnen (afgestudeerd, prima baan en salaris) snijden nog steeds alles met een aardappelschilmesje. Ook kip ofzo. Doe normaal.

Jaaa, die heb ik ook :grimacing: dan zoek je daar het snijmes en krijg je zo een mesje, want “ja maar deze snijdt gewoon echt héél fijn hoor” :roll_eyes:

Oh en het toppunt hiervan: ik heb een weekje op een huis gepast van de ouders van vrienden en die hebben echt een vtwonen huis met prachtige keuken inclusief AGA (heel erg fancy oven en gasfornuis) maar ik kon geen messenblok vinden :sob::sob::sob::sob:
Ook geen stampotstamper of blender :grimacing:

Er zat vast ergens een knopje waar je dan op moest drukken. En dan gaat er ineens een kamer vol keukengerei open. Beetje als de geheime wapenkamer van James Bond.

Koop er ook meteen een messenslijper bij, want goedkopere messen worden best snel bot.
Niks tegen goedkope messen trouwens, maar die scherpte die je nu ervaart ben je helaas snel kwijt. Ik heb een doortrekslijper.

Ja ik hoop dat nog steeds, maar alles wees erop dat ze niet perse heel uitgebreid kookte :grimacing:

Dit lijkt me zo vet! Heb je dit zelf gedaan of ergens laten doen? Ik wil dit ook graag :heart_eyes:

Ohja daar ga ik nog even achteraan!

omg ik kan hier zo slecht tegen, echt doe normaal inderdaad
en als je daar dan bent en je gaat samen koken dat je dan ook met zo’n klein tyfusmesje een pompoen in blokjes moet gaan snijden oprotteh vriendin

Het was een kerstcadeau! Dus ik weet het niet precies, maar volgens mij heeft hij hem in Berlijn laten maken.
Ik wil er ook 1 van mijn eigen oog, maar nog nooit gevonden in nl jammergenoeg

Dat IHOP voor International House of Pancakes staat.
Nooit bij stilgestaan, hoorde die naam altijd voorbij komen in films en series

Ik zie dit af en toe voorbij komen op social deal!