Waar kwam jij pas heel laat achter?

Huh

Huh? De aarde draait rond de zon toch? En de maan om de aarde? Maar niet de aarde rond de maan toch?

Ik ben het even helemaal kwijt. :joy:

De aarde draait in een hele kleine beweging rond de maan! Ze trekken elkaar aan en slingeren om elkaar heen, maar het zwaartepunt ligt niet in het midden en de aarde is zwaarder dan de maan, dus de aarde maakt maar een hele kleine roterende beweging t.o.v. de maan :slight_smile:

1 like

Hoe dom de naam ‘brainwash’ eigenlijk is voor een kappersketen.

15 likes

Net zo dom als ‘super cut’.

12 likes

:crazy_face: die ken ik!

1 like

Heb niks tegen de kapsalon op zich hoor, even voor de goede orde :joy:. Maar als ik er in Eindhoven langs kom denk ik iedere keer weer ‘super kut’. De helft van de Brabanders/Nederlanders spreekt het ook zo uit natuurlijk.

2 likes

Dat er een fantastisch YouTube kanaal genaamd Geo Theo Video bestaat en hij een beetje praat als Slimme Schemer

3 likes

Waar de naam NAC Breda voor staat. De naam is tot stand gekomen door de fusie van 2 verenigingen, namelijk NOAD (N) en ADVENDO (A). NOAD staat voor Nooit Opgeven Altijd Doorzetten en ADVENDO voor Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning. De C staat voor Combinatie.

Dus de naam is voluit Nooit Opgeven Altijd Doorzetten Aangenaam Door Vermaak En Nuttig Door Ontspanning Combinatie Breda.

57 likes

En eigenlijk samenvattend dus: Nooit Aangenaam Combinatie. :joy::joy::joy:

31 likes

Hahha wij zeiden altijd Na Afloop Chocomel :rofl:

11 likes

Ik heb pas dit jaar geleerd dat ‘hun’ niet alleen goed is als bezittelijk voornaamwoord. (Hun huis, hun auto).

Maar dat de zin Ik geef hun een boek ook correct is. (Dus meewerkend voorwerp zonder voorzetsel) En Ik geef het boek aan hen.

5 likes

Wat zei jij dan? Ik geef ze een boek?
Ik vind dat juist niet klinken, maar schijnt wel correct te zijn.

1 like

Of misschien ‘hen’? Ik geef ‘hen’ een boek? Veel mensen gebruiken regelmatig ‘hen’ waar het ‘hun’ moet zijn.

2 likes

Ik geef hen een boek. (Maar ik zeg meestal: ik geef het boek aan hen - wat dus ook correct is)

Dat ontsnappen uit de gevangenis niet strafbaar is?!

23 likes

JA! kwam ik vandaag ook achter! jij ook nav die oostenrijker die ontsnapt was en naar tenerife is gegaan?

Hhaha ja! Ik was echt heel verbaasd!

1 like

Huh?? Dit wist ik niet

Dat een onweerswolk zwart is door de hoge dichtheid waterdruppels, waardoor het zonlicht geblokt wordt. Had een spannend chemisch proces verwacht, viel een beetje tegen dit

7 likes