Waar kwam jij pas heel laat achter?

Mijn moeder ook, de tuthola (het is ook gewoon geen ijskast tegenwoordig)

:nerd_face: volgens mij zeg ik ook Hennes en Mauritz
 maar geen oto of ijskast hoor.

Ik ga echt stuk om deze agressie :grin:. Ik zie die tafel met boterhamworstrolletjes levendig voor me door de lucht vliegen!

Trouwens, dit heeft ertoe geleid dat ik mijn eerste post geplaatst heb, ik mĂłest reageren!

15 likes

Ik zeg oto, wc en taartje, maar wel weer koelkast. Het kreng koelt, en er zit als je hem af en toe schoonmaakt helemaal geen ijs in, dus toedeledokie met je ijskast.

8 likes
  • Tractor
  • Trekker

0 stemmers

lekker op de trekker :tractor:

Bij ons op kantoor hebben we ook trekkers

En er worden dingen tegen mensen aangehouden, zaken worden uitgerold zodra er een klap op is gegeven en het is afgetikt :roll_eyes:

5 likes

in het kader van koelkast/ijskast, taartjes/gebakjes, wc/toilet:
als jij andere kleding gaat aantrekken, ga je je dan

  • omkleden
  • verkleden

0 stemmers

een vriendin van mij uit een rijk gezien met groot en duur huis zei altijd ijskast, en zij ging zich niet omkleden maar verkleden. vond ik ook altijd zo elitair haha

2 likes

Zie dat ik in het goede topic zit: ik dacht dat dit twee verschillende dingen waren.

2 likes

Als je dan met een rijk Vlaams persoon zou afspreken en die zou zeggen dat zij zich even gaat verkleden en schminken voor vanavond. Trekt die persoon dan een nette outfit aan met idem ditto make-up look en komt de ander dan in clownspak met een rode neus. :joy:

15 likes

ja ik dus ook :joy: maar zij ging bijv van een broek met een shirt naar een jurkje als ze zich ging verkleden haha

1 like

ik stemde verkeerd

Ik kom van het platteland en hier zegt iedereen trekker haha

4 likes

Als je klikt op resultaten verbergen dan kun je je stem wijzigen.

2 likes

Omkleden doe ik in het zwembad of de sportschool (hahaha, alsof ik daar ooit kom, maar theoretisch iig), maar als ik andere ‘gewone’ kleding aan ga trekken ga ik me verkleden.

2 likes

Ik zeg vaak omtrekken? :woman_shrugging:

Ik zie nu al helemaal voor me dat je tegen de muur aan gaat staan en een lijn om je heen trekt :sweat_smile:

4 likes

Oh god ja, taartjes! Ik cringe ook echt als iemand gebak zegt. En mes en vork, geen bestek. Ik kan ook nog steeds niet zeggen dat ik het heet heb/dat het heet is. Tenzij het over Idaly oid gaat.

1 like

Haha lol ik kom er net achter dat ik blijkbaar maar een simpele boer ben uit de lage klasse. Met mijn auto, koelkast en gebak.

Vind dat geneuzel over welk woord je wanneer gebruikt en wat dat over jou en je klasse zegt zo achterhaald.

22 likes

afbeelding

10 likes