Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ohh wat erg… ik kom er dus nu door jouw post achter dat “Op De Camping” van Ome Henk niet een opzichzelfstaand hoogstandje uit de muziek is, maar dat het origineel van the Village People is :redface:

13 likes

Dankzij jouw bericht keek ik net goed naar de afstandsbediening van onze airco. Wij hebben blijkbaar ook een slaapstand. Ik ben echt blij dat ik het nu weet want mijn vriend en ik hebben meerdere keren tegen elkaar gezegd dat het zo handig zou zijn.🤦

9 likes

Ik kom er net achter dat het “killing in the name of” is i.p.v. “killing in the gaybar” (rage against the machine)

Ik zong dit altijd kei hard mee in de kroeg.

:slightly_smiling_face:

53 likes

Dat bij die reclame voor Stella e-bikes gezongen wordt:

“De beste e-bike is een Stellaaa”

en dus niet:

“De beste e-bike is verstelbaaaar”

Maar sorry die man zingt ook echt héél onduidelijk!

18 likes

Dat men met de bordjes “baby on board” niet bedoelt dat je ze daarom maar niet aan moet rijden of dat ze daardoor afgeleid/ moe kunnen zijn. Nu snap ik achteraf ook niet zo goed hoe ik dat als valide reden heb kunnen bedenken.
(Voor iedereen zoals ik: het is voor als er een ongeluk is, dat er kinderen aanwezig kunnen zijn en die als eerste gezocht/ geholpen moeten).

37 likes

Maar ik vraag me dan af of ze dat bordje ook weghalen als de baby niet in de auto zit. Ik hoop het wel!

2 likes

Hahaha ik dacht hetzelfde als jij haha wat een openbaring dit :joy:

2 likes

“Baby on board” is the message of a small (usually 12 centimetres or 5 in) sign intended to be placed in the back window of an automobile to caution other drivers that an infant is travelling in the automobile.
The intention of the sign is often confused with warning to emergency personnel in case of emergency, as there may be a baby in the vehicle. However, this is historically inaccurate.

bron

Niemand haalt die bordjes ook weg als ze de baby bij het kinderdagverblijf hebben afgeleverd, en ik garandeer je dat er echt geen politiezoekacties op touw worden gezet als er bij een ongeluk geen baby in de kinderstoel wordt aangetroffen, maar wel een bordje op het raam hangt.

7 likes

Het is gewoon een ouderwetsere manier van uitspreken denk ik? Ik zeg tegen mijn oma ook Hennes en Mauritz omdat ze me anders gewoon niet snapt, maar verder altijd gewoon H&M zoals iedereen van mijn leeftijd.

Behalve als iemand zijn telefoon op tafel legt want dan noem je dat plebbestek.

(Sorry ik snap nog steeds niet hoe ik posts moet samenvoegen.)

2 likes

Oh joh, dan was m’n eerste gedachte dus eigenlijk wel gewoon goed. De meneer van de EHBO cursus (was ambulance verpleger) vertelde dus het verhaal dat het voor ongevallen enzo was, maar dat is dus ook niet waar.

Wel een soort matrix nu dit.

En hij is nog wel zanger! :joy:

1 like

Ik denk dat er genoeg mensen zijn die hem wel op die manier gebruiken.

Soms zie ik bepaalde type auto’s en dat bevestigd wel de manier waarop je eerst dacht dat het bedoeld werd. Dit dacht ik zelf overigens ook. :joy: Denk aan pluche dobbelsteentjes aan de binnenspiegel, pluche roze stuur, nog net geen playboy bunny sticker etc … :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Jaaa ik verstond dus ook steeds bar hahaha

1 like

Ik leg deze link ook altijd. Dan zit ik wel in een VAR :joy:

1 like

Vaak mensen met het baby on board teken rijden echt belachelijk.

2 likes

Ik heb niet zon leliek bordje in mijn auto, maar wil mij wel even namens alle ouders verontschuldigen.

Ik vond mezelf altijd een uitmuntende coureur maar nu lijk ik wel een zatlap op de weg sinds ik se kleine heb.

Waarom…

  • kind stikt
  • kind knoeit
  • kind niest-alles onder de snot
  • kind heeft zon ik zijn ogen
    Etc etc etc altijd maar naar de achterbank kijken of alles oke gaat.

En ja dat is gevaarlijk. En breng andere weggebruikers meer in gevaar dan normaal…

Maar is natoer… :joy:

8 likes

Dat 2 boys van Kris Kross Amsterdam de neefjes zijn van Henny Huisman hahaha

27 likes

Kun je niet een extra spiegel bevestigen met zicht op je kind?

1 like

Ja hahaha op Solar was hij mee

1 like