Waar kwam jij pas heel laat achter?

Wow inderdaad!
Heb je toevallig info over de McD tijdens de oorlog? Of ze op rantsoen waren etc.
Ik vraag me dat nu af, maar kan niks beters vinden dan
After World War II, drive-in competition in San Bernardino grew, and the McDonald brothers discovered something surprising about their barbecue restaurant: 80 percent of their sales came from hamburgers. “The more we hammered away at the barbecue business, the more hamburgers we sold,” said Richard McDonald, according to John F. Love’s book McDonald’s: Behind the Arches .

Maar dus niks over tijdens de oorlog, alleen er na

Maar de eerste werd geopend in 1940 in de VS. Ik weet niet zoveel van de status in Amerika rond de tijden van WOII (alleen pearl harbour) maar ik denk dat losgezien van de economie de mensen in amerika niet mega veel van de oorlog merkten? Of wel? (Iemand amerikanoloog? Ben wel heel benieuwd eigenlijk!)

O ja dat is natuurlijk waar
Denk dat de import wel plat lag, maar aardappelen en beef regelden ze misschien gewoon zelf dus wie weet viel het mee

Nou ja, zodra Amerika actief mee ging doen merkten mensen er zeker wel wat van. Mannen werden opgeroepen voor dienst in het leger, dus vrouwen moesten gaan werken (wat in die tijd natuurlijk allesbehalve de standaard was), hier komt Rosie the Riveter ook vandaan. Ook werd veel metaal omgesmolten voor oorloggerelateerde producten (wapens, tanks, schepen, etc), en er zijn ook rantsoenen geweest. Wel in heel andere mate dan in NL/Europa natuurlijk, maar de gewone bevolking merkte er zeker wel wat van.

3 likes

Dat is een broodje aap. (See what I did there :smirk:)

Club komt van omdat de sandwich als eerst in een private club in New York werd geserveerd. Als je googelt op club sandwich chicken lettuce under bacon gaan de eerste paar artikelen er ook over dat de Chicken Lettuce Under Bacon uitleg niet klopt.

7 likes

Rio de Janeiro is niet de hoofdstad van Brazilie maar Brasilia…

9 likes

Ik weet 100% zeker dat dit niet is wat we geleerd hebben bij topografie :angry:

Op zich niet een hele gekke aanname omdat Rio heel lang ook de hoofdstad is geweest. Pas in 1960 werd het Brasilia. :slight_smile:

Ik heb dit begin jaren negentig op de basisschool al geleerd, dus of je bent nog ouder dan ik of je hebt op een nog slechtere basisschool gezeten dan ik…

2 likes

Ik wist dus echt niet dat je een zwangerschapstest pas 5 dagen voor je verwachtte menstruatie kan doen

4 likes

Moes is nu kaal, what the hell

2 likes

Hahaha nee ben 27.

1 like

Ik zie nu dat het schijnbaar sudocrem heet, ipv sudocreme met een e… :thinking:

4 likes

Mijn vriend dacht dat het liedje Atje voor de sfeer over Adje van Paul de Leeuw ging, en wist dus ook niet wat atten is.

32 likes

Omg wat een super schattig kind. Die reacties van dat jochie vind ik zo aandoenlijk. Wel kut van de crème natuurlijk haha. En dat ie dan nog zo gaat glimlachen aaaaah

3 likes

Hahaha nog nooit gezien deze. Geweldig :joy:

1 like

Ik heb nu een bloedtest laten doen bij de huisarts overigens. Maar ging even een wereld voor me open.

Bij de sims kun je meteen na ‘ojaa’ een test doen

42 likes

Hoe krijg je dit ooit schoon

1 like

Hahaha ja ik vind dit ook

1 like

Hahahah dankjewel! Wat lief

Maar er zit wel echt een verschil van gradaties in huilen toch?

3 likes