Waar kwam jij pas heel laat achter?

Het is niet eens zozeer een maat, maar een zet methode! Je gebruikt dezelfde hoeveelheid koffiebonen voor een espresso, maar meer water! Je krijgt daardoor een wat mildere koffie. Café Lungo betekend dan ook een lange koffie en dat slaat weerop het espresso apperaat die er langer overdoet.

Ristretto is dan weer het tegenovergestelde: zelfde hoeveelheid koffiebonen, maar minder water.

13 likes

Dit vind ik echt leuk om te weten. Thanks!

Ik heb hier zo lang naar gekeken dat ik er duizelig van ben. Ik dacht juist dat het er veel meer waren en nog erger ik ging er vanuit dat den haag ook een metro had.

2 likes

Den Haag heeft wel RandstadRail. Metro tussen Den Haag en Rotterdam

Ja dat las ik idd, maarja dat telt eigenlijk niet echt mee dan.

Maar dat is eigenlijk gewoon een tram toch?

Nee een metro, maar hij rijdt wel voor ‘t grootste gedeelte boven de grond (alleen in Rotterdam rijdt hij onder de grond).

En een RR tussen Zoetermeer en Den Haag, maar die gaat maar 2 haltes ondergronds

Het verschil tussen een metro en een tram is niet het boven- of ondergronds rijden, maar de kruisingen met het overige verkeer. Een metro heeft nooit gelijkvloerse kruisingen, een tram wel.

23 likes

Ohhh… maar ik dacht dat de RR Zoetermeer een metro was maar is dan denk ik dat het toch een tram is…

Edit: wat betreft ondergronds weer ik dat dat niet een vereiste is voor een metro maar ik dacht eraan omdat op dat kaartje dat laatst gepost is het toch alleen over ondergrondse metro’s gaat.

Dat maakt een deel van de Rotterdamse metro ook gelijk een (snel)tram, aangezien die op bepaalde trajecten ook gelijkvloers is. Waaronder een deel van de RR dus.

Dit gaat niet over mij, maar m’n zusje want ze is er na ruim 17 jaar achter gekomen dat ik dus geen blauwe ogen heb :joy:

5 likes

Dat een chipotle de gerookte versie van een jalapeño is… dus het is eigenlijk dezelfde soort peper

18 likes

Dat er een diertje bestaat wat relmuis heet. En die fluffy staartjes hebben. Zo lief

3 likes

Ja :speak_no_evil:

1 like

Ik weet al een tijdje af van het bestaan van autocoureur Tom Coronel. Het verbaasde me dat hij bij Expeditie Robinson Tim werd genoemd. Zou toch zweren dat 'ie Tom heet…

En deze reclame vond ik semi-‘grappig’ bewerkt, want je ziet hierin dus Tim Coronel naast zichzelf zitten:

Maar blijkbaar bestaan er dus een Tim en een Tom Coronel, het is een tweeling. :sweat_smile:

47 likes

Ik kom er net achter dat ik mosterd best lekker vind. Na 36 jaar :joy:

@DeFourneau ik vind dit de allerbeste van dit topic! :joy:

2 likes

Dat er 0,0 truffel in truffelpepernoten zit

3 likes

Ik ken dat niet eens, maar zou het wel denken als ik het ergens zou lezen :yum: Ik dacht ‘dat woord staat er toch niet voor niks’

HAHAHA

2 likes