Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik weet het wel maar weiger rode wijnglazen te halen want ik drink het niet en staat alleen maar in de weg. Ook geen elite hier dus haha

Dat pasta bolognese uit Bologna komt. Heel logisch, maar ik snap nu pas dat die naam bij die stad hoort.

2 likes

Maar wat wij bolognese noemen heeft dan weer niks te maken met de tomatenvleessaus die ze daar maken, en die heet daar ook geen bolognese :stuck_out_tongue:

8 likes

Maar rode wijnglazen zijn groter = meer wijn
image https://media1.giphy.com/media/E3L5goMMSoAAo/giphy.gif?cid=19f5b51aa397437a76d564240e5821a6dcf7f4cf1494780a&rid=giphy.gif

10 likes

Toen ik nog in een restaurant werkte kregen mensen gewoon een glas hoor. Die rare fancy shit :joy:

Shit ja. Misschien toch nog wat meer zegels sparen bij Appie.

En @Chesirecat in een pannekoekenhuis

1 like

Ik kreeg op een hip terras een keer mijn wijn in een limonadeglas. Echt zo’n kinderglas met van die tekeningetjes erop. Sindsdien kijk ik altijd goed om mee heen welke glazen er op tafel staan, voordat ik wijn bestel. Vind dat zó armoedig, alsof ik op de camping zit. En op de camping is dat prima, maar niet op een (duur) terras.

15 likes

Je zet de aanhalingstekens verkeerd, die horen in deze zin bij ‘wijn’.

37 likes

Kom maar nooit wijn drinken bij mij thuis dan. :stuck_out_tongue:

1 like

Zo verschrikkelijk. In een restaurant waar ik vroeger werkte werd ook alle wijn hierin gedumpt, geneerde me echt bij het serveren :sweat_smile:

1 like

Ik werkte bij Happy Italy en daar had elke wijn hetzelfde glas haha

Haha die gebruikt mijn moeder altijd voor rose :woman_facepalming:

1 like

Maar dat is toch geen wijn :crazy_face:

ik vind die ook niet chill, maar ik moet toegeven dat het ergens wel ~bohemian genoeg voor me is om het in bepaalde settings te laten gaan, aka in een casual bistro iets.

Van dit glas daarentegen, word ik al boos van als ik er naar kijk. De dranklust vergaat me dan direct.

afbeelding

Wie heeft deze dingen ontworpen en waarom zijn ze overal? Het voelt zo kut, dat steeltje is te kort om vast te houden want dan dit je met de bovenkant van je hand rondom die bokaal aan de bovenkant. De rand is facking rond en dik en de wijn komt nooit waar het moet komen. Ze zijn zwaar en onhandig. En ze zijn overal :sob::sob::sob::sob:

51 likes

Ik deel je intense haat voor dit glas. Ik ontwijk wijn drinken bij bepaalde restaurantjes en cafés in mijn stad ook, omdat ik weet dat ze daar dit soort bagger-glaswerk serveren… Horror

2 likes

Hahaha die steel is idd zo kort en de opening ook zodat je nauwelijks kan slurpen. Ik wil gewoon zo een lekkere grote kelk met een lange steel.
Volgens mij gebruiken ze die veel omdat ze niet zo snel stuk gaan want ‘lekker robuust’ en die lange breek je zo, heb onze ah spaar glazen al bijna allemaal stukgemaakt :crying_cat_face:

1 like

Ik haat dit glas.

3 likes

Ik drink thuis wijn uit lege glazen potjes want mn wijnglazen staan in een dichte doos onderin de kast (moeilijk en ben lui om ze te pakken). Mijn moeder kwam laatst langs en die wilde per se wijn uit een wijnglas, moest het zelfs overschenken haha. Vond haar overdreven maar blijkbaar is ze niet die enige die dat graag heeft

2 likes

Mijn vriend had ooit alleen 2 van deze (vind die persoonlijk nog erger door de vorm van het glas) en heb heel snel zelf 2 fatsoenlijke glazen voor rood en 2 voor wit daar neergezet

7 likes