Waar kwam jij pas heel laat achter?

Haha ik ook! Ik las het ook als viejandel en niet vian-del. Snapte er niets van :grimacing:

1 like

Weet jij wat een viandel is?

• Natuurlijk
  • Nee, ik moet Googlen

0 stemmers

Wel een een viandel gegeten?

• Ja, 1x
  • Ja, vaker
  • Nee
  • Goeen idee ik moet nog steeds Googlen

0 stemmers

1 like

Laatst nog een viandel speciaal :ok_hand:t3:

4 likes

Hahaha ja daardoor ging ik t googelen :grin::joy:

1 like

Super bedankt, want ij mijn hoofd was het wel hetzelfde, maar dit is dus mijn grootste ergenis :stuck_out_tongue: dat er dingen worden gepost die niet kloppen :stuck_out_tongue:

5 likes

Dit was vroeger een programma op villa achterwerk, hebben ze denk ik gewoon voor de fun nagemaakt? Was toen idd bedoeld voor kinderen, dat zal dit wel niet zijn haha.
Voorbeeldje va vroeger:

4 likes

Ik ben echt blij dat ik dit nu weet. Ik kon het maar niet loslaten. DANKJE! :pray:

Dat aanvullende beurs max 4 jaar is… en ik een half jaar langer bezig ben met school

1 like

Mijn ov stopt binnenkort ook :sob: en mn basisbeurs is al op. Is wel taai hoor. Moet alles zelf doen…

Ik word vaak op het eerste gezicht jonger geschat en laatst zei iemand iets in de trant van dat ik nog lekker gratis kon reizen en hij niet meer. Toen ik zei tegen die jongen dat ik al 3 jaar alles uit eigen zak betaal (master + nu nog een verkorte bachelor) keek hij mij vreemd aan. :upside_down_face:

1 like

Bij mij is nu alles op (ik kreeg gelukkig nog wel basisbeurs maar mag inmiddels ook niet meer bijlenen). Ik wilde toch nog graag een master doen dus ik heb een jaar tussen mijn bachelor en master fulltime gewerkt in het werkveld van mijn studie (terwijl ik wel nog in mijn studentenwoning mocht blijven wonen omdat ik wel weer het jaar erna ging studeren) + in het laatste jaar dat ik kon lenen extra geleend en dat gespaard. (Met dat laatste had ik echt veel eerder moeten beginnen maar ik ontdekte dat pas laat.) Ik weet natuurlijk niet of dit voor iedereen haalbaar is maar misschien heeft iemand er wat aan.

1 like

Wat een opmerkelijke opmerking ook, alsof jong zijn (of lijken) automatisch betekent dat je een studenten-ov hebt??

@Flamoes ik kan waarschijnlijk alleen de laatste helft van mijn vierde jaar niet meer lenen, maar ik maak daar nu nog geen plannen voor want wie weet hoe het allemaal gaat lopen

1 like

Ik vind het vooral bijzonder dat ik nu regelmatig 18 - 20 wordt gegokt terwijl ik 30 ben en toen ik 15 was werd ik voor 20 aangezien? Ik heb dezelfde haarkleur alleen kleed mij nu veel ‘volwassener’. :joy:

2 likes

Misschien heb je fonkelende oogjes

4 likes

Maar mag je maar 4 jaar ov en lening hebben?? Ik snap het niet. Heb ooit een half jaar een verkeerde studie gedaan en zit nu in mn vierde en laatste jaar van mn huidige studie. Houden die dingen dan op?

Ov is nominaal + 1
Lenen is 7 jaar
Basisbeurs 4 jaar

1 like

Haha, dat vind ik altijd ZO stom.

Ik had een keer dat ik aan het praten was met een dude en hij was 26 had ie gezegd, maar hij had niet gevraagd hoe oud ik was. Ik was 29 op dat moment. Maar toen kwam er een heel tof nummer en toen onderbrak ik het gesprek om heel wild en enthousiast te dansen. En toen ik klaar was en het gesprek wilde hervatten, zuchtte hij heel opa-achtig iets als dat hij de tijd ook nog wel kon herinneren dat hij zo enthousiast van een nummer kon worden (oh, mijn jeugd). Hij dacht blijkbaar dat ik 22/23 was (en dan is het nog steeds een achterlijke uitspraak) maar ik vond het zo mooi dat ik kon zeggen: Dude, ik ben drie jaar ouder dan jij bent, stel je niet zo aan.

29 likes

Ohhhh sorry

Ik zie zo erg tegenop om geen gratis ov meer te hebben volgend jaar :broken_heart: