Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik kom zelf uit noord Limburg en dacht ook heel lang dat Nijmegen Brabant was en dan Limburg ook alleen aan Brabant grensde :rofl:

1 like

God, kan de NS niet ff goedkoop worden zodat ik het land door kan treinen en misschien een idee krijg van hoe het allemaal werkt want ik vind dit dus super interessant :nerd_face::nerd_face:

6 likes

Volgens mij is het zelfs Boxmeer (Limburg), cuijk (Brabant), Mook (weer Limburg) en dan Nijmegen (Gelderland)

Edit: spuitelf @monkeyslut

3 likes

Boxmeer is toch geen Limburg?

2 likes

Ik dacht van wel maar nu twijfel ik

Google zegt N-B

1 like

Je hebt gelijk! Vierlingsbeek dan

1 like

Hmm, Utrecht grenst ook niet aan Brabant blijkbaar? :sweat_smile:
Ooit heb ik dat wel geweten volgens mij maar die kennis was heel diep weggezakt

4 likes

Je kunt lullen wat je wilt, maar je weet toch wel dat je er alleen toe doet wanneer je BINNEN de ring woont.

De rest is perifeer ontwikkelingsgebied

3 likes

Er zijn een aantal gemeentes die (afgelopen jaar?) van Zuid-Holland naar Utrecht zijn gegaan door fusies. Ook zoiets raars. :sweat_smile:

2 likes

En Zuid-Holland grenst dus aan Gelderland. Dat weet ik ook echt pas sinds eerder dit jaar.

10 likes

:exploding_head:

2 likes

Echt heel dom, maar ik besefte me pas gisteren dat ik met een NS abonnement natuurlijk geen voordeel krijg in de bus/tram/metro. Zat na twee jaar nog te erg in de studenten-ov modus waarbij het gewoon op al het vervoer gold, dat ik hier totaal geen rekening mee had gehouden.

2 likes

Dat veel van de Hollandse garnalen hier gevangen worden, dan naar Marokko verscheept om gepeld te worden en dan pas hier verkocht worden.

6 likes

Dat het sudocrem is en niet sudocreme.

1 like

Dat er mandarijnen in blik bestaan??? @Saturnus gaf mij net dit verbazingwekkende inzicht

2 likes

Dit is zo lekker. Mandarijntjes op sap/siroop. Echt favo bij elk hotelontbijt.

3 likes

En dat die vliesjes eruit worden gehaald door de in zoutzuur te leggen en daarna in iets heel basisch vond ik ook wel een eye-opener

6 likes

Huh wat? Zit die streep in de coupe?

Aan de buitenkant van de trein!

1 like