Ik kom zelf uit noord Limburg en dacht ook heel lang dat Nijmegen Brabant was en dan Limburg ook alleen aan Brabant grensde
God, kan de NS niet ff goedkoop worden zodat ik het land door kan treinen en misschien een idee krijg van hoe het allemaal werkt want ik vind dit dus super interessant
Volgens mij is het zelfs Boxmeer (Limburg), cuijk (Brabant), Mook (weer Limburg) en dan Nijmegen (Gelderland)
Edit: spuitelf @monkeyslut
Boxmeer is toch geen Limburg?
Ik dacht van wel maar nu twijfel ik
Google zegt N-B
Je hebt gelijk! Vierlingsbeek dan
Hmm, Utrecht grenst ook niet aan Brabant blijkbaar?
Ooit heb ik dat wel geweten volgens mij maar die kennis was heel diep weggezakt
Je kunt lullen wat je wilt, maar je weet toch wel dat je er alleen toe doet wanneer je BINNEN de ring woont.
De rest is perifeer ontwikkelingsgebied
Er zijn een aantal gemeentes die (afgelopen jaar?) van Zuid-Holland naar Utrecht zijn gegaan door fusies. Ook zoiets raars.
En Zuid-Holland grenst dus aan Gelderland. Dat weet ik ook echt pas sinds eerder dit jaar.
Echt heel dom, maar ik besefte me pas gisteren dat ik met een NS abonnement natuurlijk geen voordeel krijg in de bus/tram/metro. Zat na twee jaar nog te erg in de studenten-ov modus waarbij het gewoon op al het vervoer gold, dat ik hier totaal geen rekening mee had gehouden.
Dat veel van de Hollandse garnalen hier gevangen worden, dan naar Marokko verscheept om gepeld te worden en dan pas hier verkocht worden.
Dat het sudocrem is en niet sudocreme.
Dit is zo lekker. Mandarijntjes op sap/siroop. Echt favo bij elk hotelontbijt.
En dat die vliesjes eruit worden gehaald door de in zoutzuur te leggen en daarna in iets heel basisch vond ik ook wel een eye-opener
Huh wat? Zit die streep in de coupe?
Aan de buitenkant van de trein!