Een deel van Frankrijk ligt ten noorden van (een deel van) Nederland.
Best een redelijk deel zelfs. Maastricht ligt zuidelijker dan Calais
Een deel van Frankrijk ligt ten noorden van (een deel van) Nederland.
Best een redelijk deel zelfs. Maastricht ligt zuidelijker dan Calais
Huh? Hoe dan
Calais: Latitude: 50° 57’ 6.98" N
Longitude: 1° 51’ 22.86" E
Maastricht: Latitude: 50° 50’ 53.99" N
Longitude: 5° 41’ 20.00" E
Scheelt niet veel, maar nét aan.
België ligt schuin zeg maar, dus het lijkt niet zo, maar als je een rechte lijn trekt ligt Maastricht een klein stukje zuidelijker. Die lijn is ook precies de Nederlands-Franstalige grens. In het noorden van Frankrijk (Duinkerken etc) spraken ze vroeger ook Nederlands en spreken sommigen dat nog.
Ja veel mensen hebben het idee dat België geheel ten zuiden (en recht) onder Nederland ligt, maar België ligt niet recht op een west-oost lijn, maar meer op een noordwest-Zuid-Oost lijn.
Een noordwestzuidoost lijn. Uhuh
ik denk dat ze het verkeerd verwoordde. een deel van frankijk ligt noordelijker dan een (zuidelijk) deel van nederland
Ah duidelijk!
Heel bizar inderdaad
Doet me denken aan toen ik op de markt in Maastricht in het Nederlands vroeg hoeveel iets kostte en die marktman zei: do you speak Dutch?? En ik: ja hoe duur is dit??? En toen ging hij verder in het Duits. Voelde als vakantie haha
Noord-Limburg ligt dichter bij Amsterdam dan bij Maastricht trouwens. Noord-Limburg grenst bijna aan Nijmegen en ligt Noordelijker dan de meeste Brabantse grote steden:
Ik dacht altijd dat Weert noord-Limburg was omdat je daar Limburg inrijdt met de trein, maar eigenlijk ben je dan al halverwege de provincie.
Sorry, ik wist ook niet dat Veenendaal in Mn eigen provincie lag tot voorkort.
Ik doe altijd stoer met “ik ken alle Afrikaanse vlaggen”, maar waar plekken in Nederland liggen GEEN IDEE
Ik kom zelf uit noord Limburg en dacht ook heel lang dat Nijmegen Brabant was en dan Limburg ook alleen aan Brabant grensde
De stoptrein van Roermond naar Nijmegen rijdt eerst door Limburg, dan Noord-Brabant, dan weer 1 station Limburg (Mook-Molenhoek) en dan Gelderland! Vind ik altijd wel geinig.
God, kan de NS niet ff goedkoop worden zodat ik het land door kan treinen en misschien een idee krijg van hoe het allemaal werkt want ik vind dit dus super interessant
Volgens mij is het zelfs Boxmeer (Limburg), cuijk (Brabant), Mook (weer Limburg) en dan Nijmegen (Gelderland)
Edit: spuitelf @monkeyslut
Boxmeer is toch geen Limburg?
Ik dacht van wel maar nu twijfel ik
Google zegt N-B
Je hebt gelijk! Vierlingsbeek dan
Hmm, Utrecht grenst ook niet aan Brabant blijkbaar?
Ooit heb ik dat wel geweten volgens mij maar die kennis was heel diep weggezakt
Je kunt lullen wat je wilt, maar je weet toch wel dat je er alleen toe doet wanneer je BINNEN de ring woont.
De rest is perifeer ontwikkelingsgebied