Waar kwam jij pas heel laat achter?

Ik las het net ook heel anders haha

Mind. Is. Blown.

1 like

WAT

1 like

Haha ja die had ik ook met Rentokil (een bedrijf voor plaagdierpreventie). Rent to kill

16 likes

Ik vraag me vooral af hoe ze dit in films doen? Alleen kleine acteurs casten? En alleen maar grote? Want er zijn ook wat lange acteurs( Nicole kidman, Alexander skarsgard) en dat staat natuurlijk wel vreemd bij elkaar.

Met twilight wist ik wel dat voor foto’s Taylor lautner op een krukje moest staan, omdat hij veel kleiner was dan Robert pattinson.

3 likes

Ik weet niet hoe het in films zit, maar een vriendin van mij speelde als kind in de musical Ciske de rat. Daar mocht je tot een bepaalde lengte meedoen, anders zou ze te lang zijn in vergelijking met Danny de Munk. Dus na een jaar oid moest ze stoppen!

3 likes

Ik denk wel als ze een kleine man casten als de knappe hoofdrolspeler in een romantische film, dat ze geen vrouw van 1.80 kiezen om zijn tegenspeler te zijn.

Ook best lullig!
Moest meteen denken aan Jamie Cullum & Sophie Dahl

Nicole Kidman en Tom Cruise hebben ook ooit een romantische film gemaakt toch? Eigenlijk is het raar dat dat blijkbaar zo belangrijk is. En waarom zou het erg zijn dat Jacob in Twilight een stuk kleiner is dan Edward?

Nouja, het was blijkbaar ook belangrijk dat hij anderhalf uur per dag moest trainen voor die biceps, dus ik snap wel dat ze alles “Hollywood perfect” willen hebbe
Oh en die twee zijn zelfs getrouwd geweest, blijkbaar vonden ze het zelf niet zo erg.

1 like

Haha ik dacht dat je met die twee Robert Pattinson en Taylor Lautner bedoelde… Wel een schattig stel lijkt me trouwens

10 likes

Ik denk meteen aan de film Un homme a la hauteur (hopelijk schrijf ik dit goed). Daarin gaat een vrouw van een gemiddelde lengte daten met een veel kleinere man. Was een hele leuke film.

1 like

Deze balgehakt weet nu pas dat er zowel een frikandel als frikadel bestaat:

Een frikadel en een frikandel zijn verschillende dingen.

• De frikandel , met een n , is een langwerpige vleessnack die gefrituurd wordt (‘Wil je een kroket of een frikandel?’). Frikandellen worden vooral in Nederland gegeten.
  • De frikadel , zonder n , is een soort gehaktbal. Frikadellen worden vooral in België gegeten.
7 likes

Popcorn = corn die gepopped is = gepofte mais

3 likes

Hier kwam ik achter in Zuid Afrika!!! Waar iemand zei dat ze “frikadellen” ging maken. Ik helemaal enthusiast, waren het gehaktballen :wink:
Afrikaners gebruiken dus ook het woord frikadellen.

4 likes

Is dit de naam om mensen uit Zuid-Afrika aan te duiden? Zo ja, dan heb ik weer wat geleerd vandaag

Het duidt de blanke (witte? Wat is correct?) mensen aan, die ook Afrikaans spreken.

1 like

@Memoria
Ja idd, het gaat om Zuid Afrikanen met een Europese, wel specifiek non-Britse, afkomst. Het zijn officieel de afstammelingen van Nederlandse en Duitse settlers in de 17e en 18e eeuw.

1 like

Ja ik was een keer in Duitsland en bestelde een broodje frikadel (ik vond het al gek dat ze frikandellen in Duitsland hadden maar goed) en toen kreeg ik zo’n vieze halfgare gehaktbal. Grote teleurstelling.

3 likes

Ik las dit toevallig en was precies zo’n film waar ik (onbewust) op zoek naar was. Lekker ziek op de bank met een dekentje, twee katten, en een gezellige Franse film. Ga 'm nu opzetten, bedankt :blush:

2 likes