Waar kwam jij pas heel laat achter?

Door mijn GoEsTinG lees ik dit nu pas. Maar ze zijn daar Goes bezig.

Als we hier geen kerstmutsen hebben dan maar zo. :heart_decoration:

1 like

Ja, ik wilde er inderdaad ok al wat van zeggen, hij is echt amazing @anon42392789 :heart_eyes:

1 like

https://www.neatoshop.com/product/Stocking-Stuffer-Baby is van een shirt dat ik gevonden had met ome google. :heart_eyes:

1 like

Dat je tegenwoordig tassen bij Zara online kan kopen die je kan laten personaliseren.

20 likes

Links is los heeft mijn vader me lang geleden bijgebracht. Waarom moet het in het Engels :stuck_out_tongue:

3 likes

Hahaha H&M ook echt :joy:

Ik wilde weten of er bepaalde dingen niet konden :stuck_out_tongue:

4 likes

Oh life hack! Ik ga hier zo vaak mee de mist in.

Dat er mensen bestaan die zich ‘oudtestamenticus’ noemen. Dat betekent dus ook automatisch dat er nieuwtestamentici bestaan. Ik zou dit als neerlandica eigenlijk heel logisch moeten vinden.

2 likes

Dat Disneyland (usa) qua oppervlakte even groot is als de hele provincie Utrecht. :frowning:

5 likes

Niet als de hele provincie maar wel als de hele gemeente Utrecht

5 likes

Oh oops dan had ik het verkeerd verstaan :joy:. Ik vroeg me al af HOE dan. Ik dacht het te horen in een youtube video, ff terugkijken.

Ja, dat klopt hahaha. Maar oudtestamentici zijn altijd wel een bepaald soort rare saaie mensen. Nieuwtestamentici zijn over het algemeen wel leuker. Echt gek, maar er is een groot verschil tussen die twee vakgebieden.

2 likes

Dat tweede kan ik me nog wel voorstellen! Maar dat eerste? Dat kaaaan toch niet. Echt een raar idee.

1 like

Utrecht is 1368km^2 groot, omgerekend 1,368 miljard m^2 . Met een wereldbevolking van 7,7 miljard, betekent dit dat op iedere vierkante meter 5,6 personen moeten staan. Lijkt tamelijk krapjes wel.

3 likes

Had het idee dat dit vanochtend in de metro nog ruim was :sob:

23 likes

Was benieuwd of dit klopte, dus heb het wat exacter berekend :smiley:

Volgens deze bron: https://www.gesa.be/antropometrie.pdf, p7 (ziet er wel wat verouderd uit), zijn mensen gemiddeld 387mm breed en 289mm ‘diep’, dus zo’n 40 op 30 cm oppervlak. Dit komt neer op 0,111843 m^2, dus zo’n 8 a 9 personen per m^2.

Volgens de twitterlink 7,4 miljard mensen (ondertussen eerder 7,7), wat qua oppervlak dan 827,64 vierkante kilometer zou zijn.

3 likes

Dat Samantha Steenwijk pas 33 is… :exploding_head:

17 likes

Neeeee :scream: