Waar kwam jij pas heel laat achter?

Dat Weet ik veel weer is begonnen. Een uur te laat is echt heel laat. :confused:

Ik heb net taksi gehaald!!!

5 likes

Heb ik tijdens mijn studie geleerd (met de rondleiding bij campina). Als ik het me goed herinner wordt er uit de melk vaak de eiwitten en vetten gehaald om te verwerken in van alles. Hetgeen wat dan overblijft (restproduct) is merkpermeaat(bij melk) of wei(bij kaas) en wordt gebruikt bij frisdranken zoals taksi of rivella. Benieuwd of de meeste vegans dit ook weten.

Ja. En het is fucking irritant dat het zo onnodig overal in moet.
Maar goed, ja, de meeste vegans weten wel waar wel of geen dierlijke producten in zitten.

8 likes

Ik heb wel eens een broek die je met een strik aan de voorkant vast maakt. Die strik was bij mij altijd scheef (meestal zat de strik verticaal ipv horizontaal). Dit weekend vertelde een vriendin dat je voor een ‘rechte’ (horizontale) strik, de strik achterlangs moet maken, ipv voorlangs. Jammer dat ik dit niet eerder wist.

1 like

Huh? Hoe moet ik een strik achterlangs voor me zien?

Normaal maakte ik de strik door een lus te maken en met het losse draadje over deze lus heen te doen en te strikken (je strikt het van je af). Als je de lus pakt en het losse draadje als het ware onder de lus door doet krijg je de strik die mooier is (dus het vrije draadje naar je toe strikken ipv van je af).

3 likes

Altijd als ik deze vraag lees moet ik denken aan het moment dat ik er achter kwam dat mijn neef, waar ik nooit iets tegen zei en misschien beetje tegen op keek want veeeeel ouder, even oud bleek te zijn als ik. Totaal in shock. Hallo, ik was zestien hoe kon ik dat nooit hebben geweten?!

10 likes

Ik weet het sinds nu, gelijk getest met het jurkje die ik aan heb. Thanks voor de tip :smiley:

1 like

Ik heb me best lang afgevraagd hoe dat nou zat met sponsortv. Dan was bv. GTST mede mogelijk gemaakt door Mentos. En ik dacht dan: hoezo heb je Mentos nodig om GTST te kunnen maken?!

9 likes

Hahaha bij GTST was/is de sponsor wel altijd heel duidelijk. Dan eten ze opeens allemaal Haribo of een bepaalde yoghurt. Maar ik dacht vroeger precies hetzelfde als jij.

2 likes

Dit werkt echt! Wat een lifehack! Voelde me gisteren gelijk 10x fancier

2 likes

Dit kan ook met veters strikken! Zit je strik ook veel beter vast :smiley:

1 like

Ik ben hier te dom voor geloof ik! Moet dit een keer zien voor ik 'm begrijp :wink:

1 like

Ik snap hier niks van en heb gefraudeerd op mn strikdiploma en ik kan dus ook echt geen fatsoenlijke strik maken in mn veters.

20 likes

Ik heb een filmpje gevonden met wat ik bedoel! Dit is alleen wel de manier hoe je het bij iemand anders zou doen, maar het principe is hetzelfde.

Filmpje

6 likes

Dat je van rookkaas crackers kunt maken.
Was verrassend lekker!

YES! Dankje!!

1 like

In 2013, toen ik net mijn kat had en ze nog kitten was, heeft ze mijn telefoon gesloopt door 'm van een schap te gooien. Hij zag er nog prima uit, maar hij wou niet meer opstarten.
Toen heb ik in allerijl een nieuwe telefoon gekocht.

Nu 7 jaar later ben ik aan het opruimen en vind ik die telefoon terug. Ik denk “oh hey ik zal 'm effe opladen, zien of ie toevallig toch niet werkt!”
De batterij was gewoon leeg. De telefoon werkt prima.

:woman_facepalming:

108 likes

Dat dit de volgorde is van hoofd, schouders knie en teen:

Oren, ogen, puntje van je neus.

Ik zong dus tot gisteren voor mijn baby: Ogen, oren puntje van je neus.