ja, ik had precies hetzelfde net toen ik een nieuwbericht voorbij zag komen!
Mijn moeder zegt al mijn hele leven taddik als in viespeuk, maar ik heb altijd tark verstaan. Tot ze me net verbeterde, ben er nog steeds zeer van onder de indruk dat ik dit dus al 20+ jaar gewoon helemaal verkeerd heb verstaan.
Taddik? is dat een Nederlands woord?
Er zijn definities van: https://www.encyclo.nl/begrip/taddik. Maar misschien is het streek gerelateerd?
Ohh ja! “Vieze taddik” en “Zit niet zo te taddikken!”
Persoonlijk heb ik hem nog nooit als werkwoord gehoord, maar wel ben wel héél vaak zo genoemd
Dit is echt volledig nieuw voor mij, nog nooit van gehoord!
Huuuuh ik ken idd vieze tark wel
Ik ken taddik ook gewoon! En dan in de zin van ‘blijf met je taddikken ervan af’ als in vieze vingers
Ben bang dat het echt niks is, ook als je er op Googled kom je niks tegen. Maar wel leuk om een medestander te hebben!
Dat de Zuivelhoeve alleen winkels in Overijssel heeft. Dacht dat het gewoon een landelijke keten was.
Is toch ook een landelijke keten? Althans er zit ook in mijn woonplaats en ik woon niet in Overijssel.
Jawel! Is Amsterdams / Jiddisch!
Toen ik voor het eerst The Breakfast Club keek was ik ook verbaasd dat sushi in the jaren 80 dus al bestond (of nou ja, in het westen aanwezig was). Ik dacht dat het redelijk ‘nieuw’ was.
Molly Ringwald had sushi in haar broodtrommel
Dit heb ik dus ook met yoga! Echt dat is hier ineens zo’n grote hype geworden, kwam ik dat ook tegen in the Princess diaries en andere films!
ook in gelderland yo
De verwarring is niet zo heel gek, ze zijn begonnen in Hengelo ov en pas ergens in de jaren ‘90 buiten de directe omgeving gaan uitbreiden. Maar inmiddels liggen de toetjes wel in zo ongeveer elke bedrijfskantine geloof ik.
Omg jaaaa! Ik dacht als kind altijd ‘Monte Clausiër’ net zoals Monte Carlo of Monte Christo. Echt why