Waar kwam jij pas heel laat achter?

Dachten jullie dat het een a was? Dat dacht ik vroeger, maar het lettertype is als iets gewijzigd afgelopen 10 jaar ofzo geloof ik.

1 like

Haha ik lees dat ook altijd zo in mijn hoofd :sweat_smile: (terwijl ik weet dat het niet klopt)

1 like

Hahaha ja ik dacht heel lang dat het fuck the world betekende lol

5 likes

Ik dacht ook een tijdje smh - so much hope (omdat mijn hoofd dat er gelijk van maakte, slaat nergens op eigenlijk maar dat krijg je er dan niet meer uit)
Maar het is shaking my head

6 likes

Ik dacht heel lang dat het ā€˜send me help’ betekende hahaha

15 likes

Huh oh ik dacht dat het so much hate betekende!

11 likes

Ja idd! Maar als ik de uitleg lees lijkt het best op so much hate haha

1 like

huh ik dacht dat ook? confused

1 like

Oh ik dacht dat het somehow betekende.

2 likes

Dat vaten zuurkool meenemen op een schip er voor zorgde dat scheurbuik voorkomen kon worden! heeft te maken met vitamine C wat veel in zuurkool zit.

James Lind kwam er door randomized clinical trial toe te passen achter dat citrusvruchten ook tegen scheurbuik hielpen. Vanaf 1747 werd dat dan ook meegenomen door de Engelse schepen. Maar goed dat was niet zo lang houdbaar en vanaf de 18de eeuw werd zuurkool meegenomen.

(en scheurbuik komt dus nog steeds voor. ik dacht dat het vooral met scheepsvaart te maken heeft, maar dat is natuurlijk onzin. overal waar vitamine tekort is, is kans op scheurbuik. Bijvoorbeeld in ontwikkelingslanden.)

8 likes

Wow ik dacht ook dat smh so much hate betekende :sweat_smile: Paste inderdaad altijd maar ik vind eigenlijk shaking my head leuker wel :smile:

6 likes

Dat er blijkbaar een ambulancebus bestaat?

Nav https://www.rtvnoord.nl/nieuws/220292/Nog-eens-zes-Brabantse-coronapatienten-naar-UMCG

41 likes

w0w

Oooh. En dan ruzie krijgen tussen de patiƫnten wie op het stopknopje mag drukken.

29 likes

Dat horeca staat voor ho…

Nee oke grapje. Ik dacht vandaag ineens aan een situatie toen ik 9 was en ik had een vriendinnetje gemaakt in het zwembad. Die zei dat ze af en toe haar neus moest laten zien aan haar moeder, ik kende die hele uitdrukking niet. Dus ik bleef elke keer stiekem naar haar neus kijken want ik dacht dat er iets geks mee aan de hand was. Het duurde nog twee jaar voor ik wist wat die uitdrukking betekende.

64 likes

Het is toch ā€˜je gezicht laten zienā€˜? Of kan het allebei?

1 like

Nee meen je dat echt?! Haha dat is echt wel hƩƩl treurig hier in Nederland…

1 like

Ik heb werkelijk geen idee want ik hoor dit ook verder nooit meer iemand zeggen. Het klinkt wel logischer wat jij zegt

1 like

Ja nouja ik kende wel studenten die alleen op Indomie/Yumyum en koffie leefden hahah

1 like

Omg ik had precies hetzelfde. Als ik met een vriendinnetje wegging dan moest ze elk uur haar gezicht laten zien. Ze had heel veel
sproeten in haar gezicht, en ik dacht altijd dat het daarmee te maken had :joy:. Ik kwam er veel te laat achter wat het daadwerkelijk betekende.

13 likes