Waar kwam jij pas heel laat achter?

Kwam er net pas achter eigelijk dat bijna alle trappen in huis 13 tredes hebben.

3 likes

Grappig, ik ga zo eens tellen

4 likes

Hier 15 (ja, dat ben ik net gaan tellen haha)

Toevalig net in de groepsapp van het werk gegooid en daar hebben er 15 collega’s 13 trede en 2 15 trede haha

2 likes

Hier ook 13 en in m’n vorige huis waren het er ook 13!

1 like

Hier ook 13

1 like

Zal ik m’n traptreden gaan tellen?..ja,nee,ja…nee blijf toch maar zitten :crazy_face:

9 likes

Ik heb er 0 :troll:

8 likes

Wij hebben er 15 en mijn ouders 19

1 like

Altijd al willen weten hoeveel traptreden Maarten van Rossem in huis heeft :joy:

1 like

Dat riep m’n moeder ook altijd en toen kregen we nieuwe trapbedekking dingen. Van die losse die je per trede legt. We hoefden onze trap niet na te tellen want ‘alle trappen in huis hebben 13 treden’. Nou die van ons dus 14 :joy: Dus nu heeft de bovenste trede nog altijd geen bedekking ding :see_no_evil:

28 likes

Dat van de trappen komt doordat daar regels voor zijn voor architecten. Een trap mag maar een bepaald aantal treden achter elkaar hebben, en anders zo’n tussenstukje. Dit zodat je, als je van de trap valt, niet 100 treden naar beneden valt, maar maximaal 13 (in openbare gebouwen) en daarna op een vlak stuk komt

40 likes

Ik wist dat een interbellum een periode tussen twee oorlogen is, en toch kwam ik er vandaag pas achter dat ‘bellum’ latijn is voor ‘oorlog’ :sweat_smile:

8 likes

Dat er een duitse variant van K3 bestond, Wir3 :sweat_smile:

50 likes

Hahaha wat slecht. Dit past echt precies dat meme-format:

Kind: mam mag ik
OmasAanDeTop_single ?

Moeder: nee we hebben dat thuis.

Thuis: wir_3-omi_ist_der_hit_s

83 likes

Er is ook zelfs even een Zuid-Afrikaanse versie geweest: X4.

2 likes

En een Poolse, My3. En allemaal van Studio100, die Gertje weet wel hoe hij geld binnen kan harken.

3 likes

Nu wil ik eigenlijk een K-pop K3. Al zullen ze zoiets echt wel in Zuid-Korea hebben.

Waarom zou je dit willen als je geweldige groepen als Celeb Five hebt?

4 likes

Ik vind cross-overs altijd heel intrigerend waarbij verschillende culturen/landen komen kijken.
Net zoals Amerikanen die opeens K-pop achtige bands op de wereld probeerde te zetten.

1 like