Waar kwam jij pas heel laat achter?

Snap ik :see_no_evil: oja daarop aanvullend: ik had ook heel lang niet door dat Bill Cosby en Bing Crosby verschillende personen waren :sweat_smile:

6 likes

Ik deed zaterdag een quiz en toen moesten we liedjes raden. Toen kwam ik er achter dat Kenny B niet ā€œEen verse morgen in Parijsā€ zingt, maar ā€œEen frisse morgen in Parijsā€. En ook geen ā€œEn daarna hopla naar de zonā€, maar ā€œEn daarna samen op La Tour Eiffelā€.
Ik ben doof.

12 likes

Dit gaat het dom klinken:

Dankzij Animal Crossing weet ik nu wat een manhole cover is. Ik dacht dat het eerder iets met seks te maken had, iets om je man’s hol mee te bedekken. :joy: Maar het is gewoon een putdeksel. Maar hoe vaak gebruik je het Engelse woord voor putdeksel? Ik bijna nooit.

28 likes

In het Nederlands heb je ook het woord mangat :wink:

4 likes

Maar waar blijft het vrouwgat? Of moeten we genoegen nemen met Vrouw Holle :wink:

3 likes

Ik weet dat dat lengtegesprek 2 dagen geleden is, maar ik vond dit zo raar: sprak ooit een gozer die dacht dat ze je lengte op de 5cm afronden. Dus dat je ofwel 1.75 ofwel 1.80 in je paspoort kan zijn, maar niet 1.78
Die was helemaal verbaasd toen ik zei dat dat nergens op sloeg.

5 likes

Dat de ā€œbosā€ in de Bosatlas niks met bos, als in veel bomen bij elkaar, te maken heeft. De eerste redacteur heette blijkbaar P.R. Bos en de atlas is dus naar hem vernoemd.

73 likes

:open_mouth: wooow!

Je zou maar op bol.com een atlas willen kopen en je hebt nog nooit eerder van die atlas gehoord. Dan ga je gewoon op zoek naar een minder specifieke atlas waar niet alleen bossen in staan.

5 likes

Ik heb op het hoofdkantoor van een supermarktketen gewerkt. Stonden we in de pauze eventjes buiten, vlakbij het fietsenhok. Kwamen er twee oude besjes aan, die kampeerden in de buurt. Boodschappentas mee, fiets in het fietsenhok (verbaasden zich nog over hoe groot het pand was en dat het gewoon 6 verdiepingen had), warempel ook nog een draaideur en toen kwamen ze bij de receptie :joy::joy::joy::joy: die hadden dus op Google maps gewoon gezocht op de naam van de supermarkt en zijn toen zo naar het hoofdkantoor gefietst.

79 likes

Hahaha ik zie het helemaal voor me ā€œKijk nou Truus, deze supermarkt heeft een receptie, wat chique. Dat hebben wij thuis niet hĆØ!ā€

38 likes

Zo wilde ik een keer in een plaats waar ik nooit kom boodschappen gaan doen bij, wat later, het distributiecentrum van de Jumbo bleek te zijn. Ik moest aanbellen bij een slagboom om naar binnen te komen, vond ik op zich al raar maar hey. Stond ik daar binnen met mijn boodschappentassie geen boodschappenkarretjes dan wel supermarkt ambiance te bekennen, toen begon er al iets bij me te dagen. Vraagt een man achter de balie of ik ook voor de cursus kwam. Toen dacht ik: abort mission. Ik: uh nee nee. Ik vragen of hij me weer naar buiten kon laten (hij moest daarvoor op een knopje druken). En toennnn ben ik met gierende banden weggereden :joy: :joy:

Ik later dit verhaal aan mijn broer vertellen, hij ging stuk. Hij was daar wel eens geweest voor zijn werk en hij zei dat hij onder de indruk was dat ik daar gewoon zo makkelijk binnen was gekomen hahah #undercoverdodecavia

126 likes

Hahahaha heerlijk verhaal. Mijn favoriet is ook nog steeds dat verhaal van die forummer (geen idee wie) die lekker boodschappen was gaan doen in de nieuwe lidl, was nog wel een rommeltje en mensen aan het werk maar oke en er bij de kassa op werd gewezen dat de winkel nog gesloten was en dat ze toen alle spullen terug moest gaan leggen​:joy::joy::joy::joy:

66 likes

Hele late reactie, maar dit is ook waar het woord marmelade vandaan kon. Uiteindelijk namen ze ipv verse sinaasappels nl sinaasappelmarmelade mee voor de vitamine C en het voorkomen van scheurbuik.

In het Frans:
Mer = Zee
Malade = Ziek

24 likes

Dat Vera Wang blijkbaar al 70 jaar oud is. Zij ziet er belachelijk jong uit voor haar leeftijd.

4 likes

Maar wel een vet interessante reactie! Thanks. Kan ik dat de een keer terloops in een gesprek zeggen.

1 like

Dit heb ik ook met biosilk! Dat beschermlaagje gaat er volgens mij lastig uit, dacht dat ik het al eens geprobeerd had… Ik ga het zo weer proberen :joy:

1 like

Ik schaam me oprecht voor deze, maar ik ben er gisteren achter gekomen dat Bruce Lee en Jackie Chan twee verschillende personen zijn…

10 likes

Heh, nee toch? Volgens mij/Wikipedia haha komt het van marmeleiro, het Portugese woord voor kweepeer. Ik vind jouw versie overigens wel veel leuker. :upside_down_face:

Heb jij dit ook geleerd tijdens een toeristische route door een stad in het buitenland?

1 like