Waar kwam jij pas heel laat achter?

Het zijn niet zulke genderneutrale namen eigenlijk…

1 like

Hopelijk voel je je nu niet zoals 6-jarige ik me voelde toen ik dat nieuws hoorde :disappointed:

Ik denk dat ik het nu beter kan hebben dan vroeger :nerd_face:

2 likes

Dat het sportmerk ASICS een afkorting is voor Anima Sana In Corpore Sano, een gezonde geest in een gezond lichaam.

32 likes

Dat Ten Sharp Nederlands is.

3 likes

Dat rutger van de kookboeken niet Hidde den Brabander is. Ik dacht al huh wat gek zo’n jonge vent in het kookboek. Ik wist al dat Hidde zo heet, maar had de link gewoon achterlijk gelegd…

:fearful:

Hoe dan? Ik voel me inderdaad heel dom nu. Ik heb het nagerekend en het klopt, maar ik snap het niet :joy:

2 likes

25 procent van 8 is 2.

10 procent van 25 is 2,5. Daar 4/5e van is 2.

:exploding_head:

30% van 50 is 50% procent van dertig.

50% van 30 is 15.
50:10 is 5 x 3 is 15.

OMG

Oh je wil weten hoe dit klopt hahah sorry nee geen idee maar er gaat een wereld voor me open

Ik snap dit niet. Heb de leeftijden van beide personen opgezocht, maar de een is toch niet veel ouder dan de ander? Hidde is zelfs ouder dan Rutger.

Klopt! Maar ik had een totale brainfart en kende rutger niet. Op de een of andere manier had ik hem en Hidde tot 1 persoon gemaakt

Het staat er inderdaad wel duidelijk zo! Lang leve de rekenmachine, thanks ook voor @Banananana

1 like

Omg life hack!

giphy (3)

11 likes

Ja deze ken ik ook maar geen idee wanneer en hoe ik dit moet toepassen. Is dit hetzelfde als die omgekeerde percentages? Ik zie t niet

2 likes

5 gedeeld door 1/5e is hetzelfde als 5 * 5 (rekent makkelijker).

Of 10 gedeeld door 2/5e is hetzelfde als 10*5/2e (rekent ook makkelijker, daar maak je 50/2=25 van).

ik krijg een complete black out én flashbacks van deze berichten. 15-jarige unglaublich die weer huilend boven haar wiskundehuiswerk zit :sob:

40 likes

Maar een rekensom als 12: 3/8 is dan toch nog steeds niet makkelijk? Want 12 x (8/3) kan ik ook niet uit m’n hoofd ivm decimalen. Of mis ik iets

Nee je hebt wel gelijk, soms levert het een som op die alsnog kut is om uit je hoofd te doen haha. Bij jouw voorbeeld zou 8*12 misschien wel uit je hoofd lukken, dat is 96. Delen door drie is dan ook wel te doen, 32. Dus het maakt de som wel eenvoudiger op te lossen.

1 like

Ohhh ja. Pff ik zie gewoon dat soort shit niet.

Gelukkig hoef ik niet nog een landelijke kennisbasistoets rekenen te maken voordat ik kan beginnen aan mijn carrière als leerkracht. OH TOCH WEL :weary:

4 likes