Waar kwam jij pas heel laat achter?

In sommige kringen betekent het ook fuck you all en ik weiger het te gebruiken als iets anders.

Volgens mij was ze niet ongetrouwd. Ik ga even kijken

Ze heette kennelijk Plonia en dan met Zus als roepnaam. En ze was getrouwd

Als ik Plonia zou heten zou ik me ook anders laten noemen, dat is toch meer een naam voor een plant ofzo? :stuck_out_tongue:

11 likes

Aaaaah :sweat_smile:

Gemma Glitter is Cora van Mora.

16 likes

Maar in de regio vanwaar ik deze Broers en Zussen ken heeft bijna iedereen die ouder is een andere roepnaam dan hoe hij/zij ingeschreven staat.
Of het is een afkorting (Elizabeth -> Els) of het is gewoon totaal iets anders (Albertus -> Frits) (ja daarbij denk ik ook ??? maar het is echt zo)
Dus wat dat betreft is dat dan niet zo’n uitzondering.

1 like

Ik weet dat het in het Engels echt heel normaal is. Heet iemand bijvoorbeeld Richard maar wordt die Dick genoemd. Of William en roepnaam Bill(y).

Ik was een true crime serie aan het kijken en de advocaat zei: ā€œfor the record, the witness is now pointing to Mr. Blablaā€. Toen dacht ik hooooo daar komt het natuurlijk vandaan, er zit een notulist en die schrijft dat dan op. Daar komt for the record dus vandaan, voor al je iets hoort zonder film.

16 likes

en Boy en Meis

Grote zus Mensje, broer Boy Broer en klein zusje Zus Meisje. :upside_down_face:

Het zijn niet zulke genderneutrale namen eigenlijk…

1 like

Hopelijk voel je je nu niet zoals 6-jarige ik me voelde toen ik dat nieuws hoorde :disappointed:

Ik denk dat ik het nu beter kan hebben dan vroeger :nerd_face:

2 likes

Dat het sportmerk ASICS een afkorting is voor Anima Sana In Corpore Sano, een gezonde geest in een gezond lichaam.

32 likes

Dat Ten Sharp Nederlands is.

3 likes

Dat rutger van de kookboeken niet Hidde den Brabander is. Ik dacht al huh wat gek zo’n jonge vent in het kookboek. Ik wist al dat Hidde zo heet, maar had de link gewoon achterlijk gelegd…

:fearful:

Hoe dan? Ik voel me inderdaad heel dom nu. Ik heb het nagerekend en het klopt, maar ik snap het niet :joy:

2 likes

25 procent van 8 is 2.

10 procent van 25 is 2,5. Daar 4/5e van is 2.

:exploding_head:

30% van 50 is 50% procent van dertig.

50% van 30 is 15.
50:10 is 5 x 3 is 15.

OMG

Oh je wil weten hoe dit klopt hahah sorry nee geen idee maar er gaat een wereld voor me open

Ik snap dit niet. Heb de leeftijden van beide personen opgezocht, maar de een is toch niet veel ouder dan de ander? Hidde is zelfs ouder dan Rutger.

Klopt! Maar ik had een totale brainfart en kende rutger niet. Op de een of andere manier had ik hem en Hidde tot 1 persoon gemaakt