Waar kwam jij pas heel laat achter?

Het staat er inderdaad wel duidelijk zo! Lang leve de rekenmachine, thanks ook voor @Banananana

1 like

Omg life hack!

giphy (3)

11 likes

Ja deze ken ik ook maar geen idee wanneer en hoe ik dit moet toepassen. Is dit hetzelfde als die omgekeerde percentages? Ik zie t niet

2 likes

5 gedeeld door 1/5e is hetzelfde als 5 * 5 (rekent makkelijker).

Of 10 gedeeld door 2/5e is hetzelfde als 10*5/2e (rekent ook makkelijker, daar maak je 50/2=25 van).

ik krijg een complete black out én flashbacks van deze berichten. 15-jarige unglaublich die weer huilend boven haar wiskundehuiswerk zit :sob:

40 likes

Maar een rekensom als 12: 3/8 is dan toch nog steeds niet makkelijk? Want 12 x (8/3) kan ik ook niet uit m’n hoofd ivm decimalen. Of mis ik iets

Nee je hebt wel gelijk, soms levert het een som op die alsnog kut is om uit je hoofd te doen haha. Bij jouw voorbeeld zou 8*12 misschien wel uit je hoofd lukken, dat is 96. Delen door drie is dan ook wel te doen, 32. Dus het maakt de som wel eenvoudiger op te lossen.

1 like

Ohhh ja. Pff ik zie gewoon dat soort shit niet.

Gelukkig hoef ik niet nog een landelijke kennisbasistoets rekenen te maken voordat ik kan beginnen aan mijn carrière als leerkracht. OH TOCH WEL :weary:

4 likes

Ohhh ik heb precies hetzelfde. Snapte er toen al hélemaal niets van en nu als ik deze posts lees denk ik nog steeds huh???

5 likes

Ahhh je bent niet alleen, ik heb ook gejankt omdat ik breuken gewoon echt niet snapte. Op HBO moest ik een hoofdrekentoets doen voor 1 studiepunt, daar heb ik 5 keer over gedaan en ook nog gespiekt :sob:

1 like

en dan mijn wiskunde leraar die de cijfers van de toetsen HARDOP ging voorlezen in de klas.

de lul

11 likes

Haat aan alle docenten die dit deden. Ik had ooit een docente Frans die super judgemental zei dat je het bodemcijfer had gehaald als je een 1 had. Zo intens lullig.

5 likes

Ik dacht oprecht vroeger tijdens de wiskunde lessen dat ik dit “later” allemaal nog wel ging begrijpen.

Boy was I wrong :joy: ik ga dit nooit begrijpen en (hopelijk) ook nooit nodig hebben

6 likes

Oh ja, zo’n docent had ik ook. Ik weet zelfs nog een keer dat hij alle cijfers aan het opnoemen was en toen hij bij mij kwam zei hij ‘Ja… Tennessee. Ik begin me toch echt af te vragen wat je hier op het vwo doet. Wéér een 2. Ongelooflijk.’ Ohhh man ik kromp echt ineen. Schaamde me zó erg. Achteraf ook zooo niet oke om dat te zeggen tegen een leerling :flushed:

3 likes

Wow ik dacht altijd dat je een melding krijgt als iemand een screenshot van je insta story maakt maar dat bijkt echt jaren geleden alleen een trial geweest te zijn??? :exploding_head: Ik hoor echt thuis op seniorweb . nl

15 likes

Dat LG niet staat voor Life’s Good. Dat is gewoon hun slogan. De letters staan dus voor Lucky Goldstar.

4 likes

Klinkt als drank en sigaretten

24 likes

Toevallig heb ik dit vorige week ook geleerd, maar ben nu wel benieuwd waar jij dit hebt geleerd :stuck_out_tongue:

Dat je dus beter geen brood aan eenden kunt voeren,
dankzij @MACdonalds
Ik zit dus nu verdwaald in de krochten van het internet in botulisme en bacteriengroei in sloten en rivieren.

2 likes