Oh jakkes, ik vond ze ook altijd al eng en nu nog meer.
Hahahahaa ik weet dit ook nu pas! Ik lees wel eens mee in het zwangerschapstopic en ik dacht ook altijd huh op je hand blazen?
Haha, ik deed dit ook toen ik klein was en buikpijnklachten had. Mijn ouders wilden checken of het de blindedarm was (blijkbaar steekt die uit als je op je hand blaast). Maar als niemand je dit ooit heeft verteld dan doe je hetzelfde als @MangoMango. Of je nou 6 of 30 bent.
Wat me doet denken aan iets anders wat niemand me ooit vertelde. Ik sliep voor mijn werk in een hotel. Nu heb ik privé niet heel vaak in hotels geslapen en degene waar ik sliep waren goedkope crappy hotels in het buitenland. Puur als functionele slaapplek. Maar nu sliep ik in een fatsoenlijk hotel. Waar ik op de tast een rondgang door de kamer heb gemaakt en ieder lichtknopje heb geprobeerd. En toen enigszins gepikeerd naar de receptie heb gebeld dat de lampen het niet deden in mijn kamer.
Blijkbaar moest je die sleutel/kaart ergens aan de muur in schuiven. Bleek nogal een algemeen bekend ding te zijn. Maar ja, niemand had het me ooit verteld.
Dat zou ik ook niet weten hoor! Ik ben ook nog nooit in een âechtâ hotel geweest eigenlijk!
Ja daar kwam ik ook 2 jaar geleden pas achter toen ik met werk in hotels sliep. Vind het niet gek dat je dat niet weet! Ook niet alle hotels hebben dat!
Deze fotoâs zijn echt horror.
Hoooooly shit
Huh echt?
Dus je vingers zijn eigenlijk vlees kussentjes op stokjes? Gadver
Je hebt inderdaad geen skeletspieren in je vingers, maar technisch gezien zou je wel kunnen zeggen dat er spieren in zitten, namelijk in je bloedvaten. Als je het warm hebt, dan zijn je vingertoppen vaak roder omdat je bloedvaten meer âopenâ staan, de spieren in je bloedvaten zijn dan ontspannen. Als je het koud hebt, dan wil je lichaam zo weinig mogelijk warmte verliezen en dan zijn de spieren in je bloedvaten aangespannen, waardoor er minder bloed doorheen stroomt. Deze spieren zijn glad spierweefsel, net als alle andere spieren waar je in principe geen controle over hebt in je lichaam (bijvoorbeeld spieren die ervoor zorgen dat je maag voedsel kneed)
Als je nog gefascineerder naar je lichaam wil kijken, bedenk dan eens hoeveel spieren je hebt in je lichaam waar je geen bewuste controle over hebt. Dat zijn niet alleen de spieren in je bloedvaten (door je hele lichaam), maar ook door je hele verteringsstelsel en de spieren in de iris van je oog (die regelen hoe groot je pupil is) en spieren rondom je ooglens die regelen dat je scherp kunt zien etc
Valt je anus hier ook onder? #dtv
Dit moest ik even opzoeken, maar blijkbaar heb je een interne kringspier en externe kringspieren van je anus. De interne kringspier is glad spierweefsel, dus daar heb je geen bewuste controle over. De externe kringspieren vallen wel onder je bewuste aansturing (dus dat is dwarsgestreept spierweefsel, net als je skeletspieren)
Het zou ook wel lastig zijn als je geen bewuste aansturing van je anus had, dat je lichaam op willekeurige momenten bedenkt âdit is een handig moment om te kakkenâ en dat je dan je broek vol hebt zitten in de rij voor de supermarktkassa.
Haha ja, dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik wist dus niet dat er ook nog een kringspier van glad spierweefsel was
thanks voor de uitleg mijn eerste gedachte was dus, je spant toch gedurende de dag niet de hele tijd bewust je anus aan zodat er niks uit komt? :'D
Edit: oja ik kwam eigenlijk in dit topic om te zeggen dat ik er vandaag pas achter kwam wat @Nescio in het Latijn betekent. Maar goed, toen schoot de anusvraag me te binnen.
Ik heb echt zoân error nu. Kom er net pas achter dat Buurman en Buurman helemaal niet van Nederlandse bodem is. Ik dacht echt oprecht altijd dat al die oer-Hollandse taferelen gewoon âvan hierâ waren!!
Het grappige is dat het origineel dus ook zonder stemmen is en alleen de beelden.
Jaaa dat begreep ik dus na de research van net ook!!! Bizar toch? Wist jij dit wel?
Omg
Van origine heten ze Pat en Mat toch?
Dat staat in ieder geval op YouTube wel vaak bij die filmpjes. De kinderen in mân klas (groep 3) zeiden tegen mij dat dat de achternamen zijn van buurman&buurman heb ze maar in die waan gelaten