Waar kwam jij pas heel laat achter?

Nee, want we zeggen in Friesland (ook in het Fries) geen teksel haha. Wat een discussie :sweat_smile: (laatste opmerking niet persoonlijk bedoeld)

Hahaha die versie kende ik nog niet :joy:

1 like

Haha maar het zou dus juist makkelijker moeten zijn want je hoeft maar 3 streepjes te zetten (x en |) ipv 4!

1 like

Haha sorry om de discussie door te laten gaan (ik wist überhaupt niet dat er mensen zijn die teksel zeggen), maar in het fries is het teksel (zie https://www.majstro.com/Web/Majstro/bdict.php?gebrTaal=fry&bronTaal=dut&doelTaal=fry&teVertalen=Texel&index=Y) dus officieel zeg je dus wel teksel in het fries. Maar wellicht niet in alle dialecten van het fries, dus dat degene die ik ken die fries spreekt het wel zegt en jij niet?

Pff je hebt gelijk haha. Ik zat alleen naar het tekentje op eht scherm te kijken * en het zag er heel complex uit maar nu ik op het toetsenbord kijk valt het reuze mee hahah

Jaaaa precies zo zag ik 'm ook!

1 like

Dat @Merel een foto van een merel als profielfoto heeft :woman_facepalming:
Ik dacht bij Merel aan de naam Merel en niet aan het beestje. Wist wel dat je een profielfoto van een vogel had, maar dacht gewoon dat je vogels leuk vindt haha

13 likes

Ik weet niet wat voor vertaalsite dit is en wat voor waarde die mag hebben, maar ik heb nog nooit iemand Teksel horen zeggen. In de walden niet, op de klaai niet, in het bilt niet, in Leeuwarden niet etc. Nu ben ik natuurlijk niet alwetend, maar het lijkt mij eerder iets dat enkel ‘ergens’ op papier bestaat.

Edit: Jij kent iemand die teksel zegt? Ik denk dat je dat dan eerder kunt zien als de uitzondering die de regel (in de praktijk dan) bevestigt.

5 likes

Dat Shark Tale en Finding Nemo twee verschillende films zijn😫

2 likes

Hahahaha dit doet mij denken aan de zus van mijn tante, die is Frans en had hier een keer de auto geparkeerd en slim genoteerd/onthouden waar het was. Kreeg ze aan het einde van de dag de auto niet gevonden. Dus had ze mijn tante gebeld, mijn tante vraagt ‘weet je toevallig ongeveer waar?’ Waarop haar zus zegt ‘Jaa in fietspad!!’

Toen kwam ze er dus achter dat fietspad helaas geen straat was :joy:

20 likes

Ik ken wel Tesselaar die Texel zeggen maar goed die noemen ons ook overkanters.

1 like

Dit is echt een belediging voor Nemo :joy:

4 likes

De zus van je tante, is dat ook niet gewoon je tante? Of je moeder haha

1 like

Aangetrouwde tante misschien?

1 like

Aangetrouwde tante idd!

1 like

:exploding_head:

1 like

Dat “zgan” staat voor “zo goed als nieuw”. Ik heb gister heel lang een bank van marktplaats proberen te vinden in een webshop omdat ik dacht dat het model zo heette.

81 likes

Dit wist ik ook niet, maar vind je zoektocht erg schattig!!

1 like

Het besef kwam pas toen ik vandaag weer een advertentie zag met “zgan” en dacht: “Maar dat is toch een heel ander model?” :sweat_smile:

6 likes

Zo inderdaad! Wilde ik net zeggen :sweat_smile:
Shark Tale :face_vomiting: Alleen Car Wash is oke om naar te luisteren