Ik ga stuk
Cupcakes heten cupcakes omdat er precies 1 cup beslag in gaat
Omg
Dat is wel heel veel. Je moet het papiertje tot ongeveer 1/3e vullen (1 ijsschep), want anders stromen ze over.
Oké dit verhaal heeft een beetje uitleg nodig voor mensen die niet zo veel ervaring hebben met bevallen.
Als je dus denkt vruchtwater te verliezen maar je twijfelt of je niet gewoon in je broek piest (trust me, die laatste weken kijk je nergens meer van op) dan krijg je dus de tip om op je hand te blazen. Als het vruchtwater is dan stroomt het er dan uit. Als het pies is niet.
Forward naar het moment suprême van mijn tweede bevalling: het was 5 uur snachts, mij bed was nat en ik was in twijfel. Dus ik op mij hand blazen. Pas een HALFJAAR later kwam ik er achter, na een gesprek met een vriendin, dat het dus niet zozeer gaat over blazen op je handpalm (alsof je er iets vanaf wilt blazen) maar over je hand voor je mond doen en dan krachtig blazen. Bij het tweede (Ont)span je spieren aan downunder, bij het eerste (wat ik dus deed) kun je net zo goed richting het plafond blazen.
Anyway: het was vruchtwater, alles kwam goed. Kind gaat inmiddels al bijna het huis uit.
Gadver zitten die tanden ook op die tong?!
Ow dat zou wel kunnen. Het kwam vandaag toevallig weer ter sprake dus daarom dacht ik het even te delen.
Edit: in een zwangerschapstopic zo te zien wel een keer ja! Jij hebt wel echt een goed geheugen
Ik zei altijd ‘Oh daar hoef ik niet meer over na te denken, dat is bij mijn al autisme’…ipv automatisme
Oh jakkes, ik vond ze ook altijd al eng en nu nog meer.
Hahahahaa ik weet dit ook nu pas! Ik lees wel eens mee in het zwangerschapstopic en ik dacht ook altijd huh op je hand blazen?
Haha, ik deed dit ook toen ik klein was en buikpijnklachten had. Mijn ouders wilden checken of het de blindedarm was (blijkbaar steekt die uit als je op je hand blaast). Maar als niemand je dit ooit heeft verteld dan doe je hetzelfde als @MangoMango. Of je nou 6 of 30 bent.
Wat me doet denken aan iets anders wat niemand me ooit vertelde. Ik sliep voor mijn werk in een hotel. Nu heb ik privé niet heel vaak in hotels geslapen en degene waar ik sliep waren goedkope crappy hotels in het buitenland. Puur als functionele slaapplek. Maar nu sliep ik in een fatsoenlijk hotel. Waar ik op de tast een rondgang door de kamer heb gemaakt en ieder lichtknopje heb geprobeerd. En toen enigszins gepikeerd naar de receptie heb gebeld dat de lampen het niet deden in mijn kamer.
Blijkbaar moest je die sleutel/kaart ergens aan de muur in schuiven. Bleek nogal een algemeen bekend ding te zijn. Maar ja, niemand had het me ooit verteld.
Dat zou ik ook niet weten hoor! Ik ben ook nog nooit in een ‘echt’ hotel geweest eigenlijk!
Ja daar kwam ik ook 2 jaar geleden pas achter toen ik met werk in hotels sliep. Vind het niet gek dat je dat niet weet! Ook niet alle hotels hebben dat!
Deze foto’s zijn echt horror.
Hoooooly shit
Huh echt?
Dus je vingers zijn eigenlijk vlees kussentjes op stokjes? Gadver
Je hebt inderdaad geen skeletspieren in je vingers, maar technisch gezien zou je wel kunnen zeggen dat er spieren in zitten, namelijk in je bloedvaten. Als je het warm hebt, dan zijn je vingertoppen vaak roder omdat je bloedvaten meer ‘open’ staan, de spieren in je bloedvaten zijn dan ontspannen. Als je het koud hebt, dan wil je lichaam zo weinig mogelijk warmte verliezen en dan zijn de spieren in je bloedvaten aangespannen, waardoor er minder bloed doorheen stroomt. Deze spieren zijn glad spierweefsel, net als alle andere spieren waar je in principe geen controle over hebt in je lichaam (bijvoorbeeld spieren die ervoor zorgen dat je maag voedsel kneed)
Als je nog gefascineerder naar je lichaam wil kijken, bedenk dan eens hoeveel spieren je hebt in je lichaam waar je geen bewuste controle over hebt. Dat zijn niet alleen de spieren in je bloedvaten (door je hele lichaam), maar ook door je hele verteringsstelsel en de spieren in de iris van je oog (die regelen hoe groot je pupil is) en spieren rondom je ooglens die regelen dat je scherp kunt zien etc
Valt je anus hier ook onder? #dtv