Haha wauw, nee klopt Ik heb mân eigen verhaal nu verkeerd opgeschreven haha. Even aanpassen
@VanilleMilkshake huh hoe bedoelen jullie dit?
De berlijnse muur stond toch als een soort gesloten cirkel om west berlijn heen? Ten westen van west berlijn was ook oost duitsland.
Bedoel je niet het ijzeren gordijn?
Ik bedoelde dat de muur in Berlijn zelf verticaal door Berlijn liep om Oost van West te scheiden.
Maar ik snap het stuk over weten waar oost en west ligt niet, het was geen verticale muur met links west berlijn en rechts oost berlijn, het was volgens mij een soort cirkel om west berlijn heen (zie kaartje in mijn vorige comment)
Dat de achternaam naaktgeboren een afgeleide is van een Duitse achternaam die nageboren betekent (als de vader al was overleden). Dus geen resultaat van een lolbroek.
Reizen per vliegtuig was mogelijk, en er was minstens een (bewaakte) weg vanuit de BRD, door de DDR, naar West Berlijn.
Edit: je had zelf al een antwoord gevonden zie ik!
Dat will it blend? die filmpjes een marketing campagne was van een blendermerk. Geniaal maar ook weer niet want ik wist dus niet dat een merk het had geĂŻnitieerd.
Ja maar volgens mij is de kennis die veel mensen hebben: er liep een muur door de stad en die deelde de stad op in oost en west. Volgens mij weten niet heel veel mensen dat het echt een rondje was om het westen.
Ik kwam er ook pas heeeel laat achter dat er dus nĂłg een grens was door heel Duitsland en west-Berlijn dus in oost-Duitsland lag. Ik had dit als speciaal onderwerp voor mijn geschiedenisexamen, en snapte er zelfs toen geen reet van. Nu woon ik al 6 jaar vlak naast de oude muur, in oost Berlijn dus inmiddels heb ikâm
Ja, ik moet wel zeggen dat ik dit na de middelbare school ook even vergeten was!
Dit heb ik al verteld, maar een vriendin van mij kwam er achter toen ze in Berlijn was, dat de muur niet alleen om Berlijn liep, maar ook erdoorheen!! geen idee hoe ze dat heeft kunnen missen want ze heeft gewoon examen geschiedenis gedaan?
Door dat NS bord wat in het kringlooptopic staat moest ik denken aan vorige week toen ik langs een paal met een richtingsbord liep. Die borden zijn gewoon groter dan dat ik ben. Ik dacht dat die dingen 1 meter waren, maar ik durf te gokken dat ze ongeveer 1.60m zijn
Ik had altijd het idee dat de Everglades een gebergte was in Amerika of Canada ofzo. Klinkt zo gletsjerachtig. Maar het is blijkbaar een moerasgebied in Florida.
Nu je het zegt, haha! Dit had ik ook met strepen op de snelweg. Kwam er pas heel laat achter dat die gewoon 3 meter lang zijn, ik dacht rond de 1 meterđ
Nou, zo heb ik ook weer wat geleerd, had dezelfde associatie, haha.
Ik dacht vroeger altijd dat je van één keer seks nog veel vaker zwanger kon raken. Dat mijn moeder de pil slikte zodat ze niet zwanger zou raken, was voor mij heel logisch. Ze hadden al een keer seks gehad en toen hadden ze ons gehad, en nu vonden ze het wel weer mooi.
Dus waar ik laat achterkwam is hoe het allemaal werkt en dus ook dat mijn ouders meer dan één keer seks hebben gehad
Is niet altijd zo overigens! Niet alle autoâs hebben zoân pijltje en hij staat ook niet altijd aan de goede kant geloof ik. Maar wel vaak.
Dat je gewoon de grond ziet als je langs de motor etc kijkt als je de motorkap van je auto open doet. Het voelt ergens heel onveilig dat dat allemaal gewoon âzweeftâ zonder bodemplaat eronder.
Niet alle autos hebben idd een pijltje, maar het pijltje klopt wel altijd. Sommige mensen denken alleen dat de tankslang in het tekentje de kant van de tankdop aanwijst⊠dit is niet zo.
Nee maar aan de plaats van de tankslang kun je wel zie of hij links zit of rechts
Hier zit de tankdop dus rechts
Nee bij mij klopt dit dus niet. Volgens mij is dit het standaard plaatje, en als je nog een pijltje erbij hebt geeft dat de richting aan! Bij jou is het dus toeval dat die aan de rechterkant zit geloof ik