Waar kwam jij pas heel laat achter?

Dit moest ik even opzoeken, maar blijkbaar heb je een interne kringspier en externe kringspieren van je anus. De interne kringspier is glad spierweefsel, dus daar heb je geen bewuste controle over. De externe kringspieren vallen wel onder je bewuste aansturing (dus dat is dwarsgestreept spierweefsel, net als je skeletspieren)

Het zou ook wel lastig zijn als je geen bewuste aansturing van je anus had, dat je lichaam op willekeurige momenten bedenkt ā€˜dit is een handig moment om te kakken’ en dat je dan je broek vol hebt zitten in de rij voor de supermarktkassa.

36 likes

Haha ja, dat was ook mijn eerste gedachte, maar ik wist dus niet dat er ook nog een kringspier van glad spierweefsel was

thanks voor de uitleg :smile: mijn eerste gedachte was dus, je spant toch gedurende de dag niet de hele tijd bewust je anus aan zodat er niks uit komt? :'D

Edit: oja ik kwam eigenlijk in dit topic om te zeggen dat ik er vandaag pas achter kwam wat @Nescio in het Latijn betekent. Maar goed, toen schoot de anusvraag me te binnen.

2 likes

Ik heb echt zo’n error nu. Kom er net pas achter dat Buurman en Buurman helemaal niet van Nederlandse bodem is. Ik dacht echt oprecht altijd dat al die oer-Hollandse taferelen gewoon ā€˜van hier’ waren!!
Het grappige is dat het origineel dus ook zonder stemmen is en alleen de beelden.

16 likes

Jaaa dat begreep ik dus na de research van net ook!!! Bizar toch? Wist jij dit wel?

Omg :scream:

2 likes

Van origine heten ze Pat en Mat toch?
Dat staat in ieder geval op YouTube wel vaak bij die filmpjes. De kinderen in m’n klas (groep 3) zeiden tegen mij dat dat de achternamen zijn van buurman&buurman :joy: heb ze maar in die waan gelaten :sweat_smile:

3 likes

Omg ik spreek dus tsjechisch

14 likes

Dat progress voortgang betekent (dit stukje wist ik :stuck_out_tongue_winking_eye: ) maar dat je cijferomgeving van de uni dus met een reden zo heette! En niet dat het gewoon een random Engels woord was :joy: jeeeeeeeeetje dat ik daar 6 jaar na afstuderen nog eens achter moet komen wat triest haha

6 likes

Had je dan ook nooit de link gelegd met het woord progressie?

1 like

Dat ā€œmijn cavia is doderā€ helemaal geen echt gezegde is.

27 likes

Oh wow haha, deze link heb ik ook nooit gelegd.
Heb dat vaak bij namen van iets, zoals systemen. Ik zie dat gewoon als de naam en kijk niet naar de betekenis van het woord.

1 like

Ach laatst ging bij mij pas het belletje rinkelen dat al die Microsoft producten eigenlijk hele logische namen hebben. :joy:

3 likes

Nope :sweat_smile:

Oh huh? Is dat dan typisch iets van het forum dan? :sweat_smile:

1 like

Hahahaha ja

Oh god beter dat ik dit nu weet, voordat ik dit op werk een keer zeg en ik dan weer heel vreemd aangekeken wordt haha!

Ik gebruik de zin vrij vaak buiten het forum en mensen snappen altijd wat je bedoelt haha. We gaan gewoon even een nieuw spreekwoord introduceren buiten het FF, kijken of we in de boeken kunnen komen

3 likes

Dat ze in Amerika op binnenlandse vluchten vaak Lotus Speculoos koekjes (oftewel Biscoff) serveren als snack en veel Amerikanen vinden dat dan heeeeel bijzonder. Ik gaf het eens aan Amerikaanse vrienden om mee te nemen en ze vonden het heel interessant dat ik zo’n pak gewoon bij de Kruidvat had gekocht. Ook al zijn echte speculaasjes natuurlijk veel lekkerder.

Hier nog een heel artikel erover.
3 likes