Waar kwam jij pas heel laat achter?

Maar die krijg ik dus niet aan. Ik heb maat 44/46 qua broeken bij de vrouwenafdeling en shirts en vesten haal ik bij de mannenafdeling, maar dat is ook L/XL en dat krijg ik met moeite aan.

En heb een normaal postuur (wel lang, maar niet breed of dik oid, om het ff lullig te zeggen)

1 like

Een liedje luiden is dus daadwerkelijk iemand (de beiaardier) die de klokken (de beiaard) aan het bespelen is, niet ff een nummertje opzetten ofzo :sweat_smile:

Huh? Zeg ik ergens dat dat niet zo is?

Ik dacht idd dat ze ergens een cd in deden en dat er vervolgens een liedje werd gespeeld.

???

1 like

Ik vind het ook altijd onhandig als plus size merken “gewone” maten als S M en L gebruiken, ik kies dan al geen S want in mijn hoofd past dat toch nooit terwijl het dan eigenlijk maat 44 is.

4 likes

Okee, mag ik even zeggen dat ik dit bericht héél geruststellend vind? Ik paste spullen bij de Primark en de maat werd gewoon steeds groter en groter. Ik ging er echt heel verdrietig vandaan. Ben niet superslank, maar ook niet dik denk ik.

1 like

Niet persoonlijk maar gewoon iets wat ik me afvraag omdat ik het niet zo snap: waarom word jij (en je bent niet de enige getuige vanity sizing) zo verdrietig van een ‘grotere maat’ op het label? Of er nou s opstaat of l, in beide gevallen ben je toch gewoon even dik of dun? Waarom is dat dan zo’n big deal?

1 like

Omdat ik een maagverkleining heb en er een trauma zit achter maten, m’n lijf en de waarde die eraan gegeven wordt. Helaas is niet de hele wereld zo lief, correct en nadenkend als het FF.

11 likes

haha wooooh dit had ik ook echt helemaal niet door

Oke, waarschijnlijk is de ‘gemiddelde vrouw’ inderdaad geen maat 38, maar wat ook zo is, is dat niet alleen de ‘gemiddelde nederlandse vrouw’ kleding koopt. Bij winkels zoals h&m en zara shoppen ook jonge(re) meiden. Die zijn natuurlijk ook kleiner, maar als je bijv. een maat 42 zou aanhouden als medium moet je heel ver terug in de small om iedereen te kunnen voorzien van een label.

Edit: dit is natuurlijk niet per se erg en als je maat xxxs zou hebben betekent dat ook niet meteen dat je een midget bent, maar het lijkt me onhandig.

Sowieso zeggen maten vrij weinig over je lichaam. Ten eerste verschilt het inderdaad enorm per merk en winkel en ten tweede lijkt ‘maat’ XL bij een vrouw van 1.80 heel anders dan bij een vrouw van 1.60. Het zegt in beide gevallen niks over je lichaamstype.

3 likes

Ik. Eet eerst beide oortjes eraf en dan de kop.

33 likes

Ik kwam er NET achter dat het sinaasappel is en niet sinasappel!!! Ik ben er echt even gechoqueerd door, dat dit me zo ongelofelijk lang ontgaan is, terwijl ik normaliter best goed let op hoe je dingen spelt, haha!

(Even voor de context: ik ben buitenlands en woon inmiddels al bijna 10 jaar niet meer in Nederland, maar heb er wel tot de derde klas van de middelbare school gewoond!)

6 likes

Huh nee niet beide oren een andere smaak toch? Er zitten drie verschillende soorten in, maar van 1 big zijn wel beide oren hetzelfde dacht ik.

2 likes

Zegt 95% van de NL-ers het dan niet verkeerd? Hoor vrijwel nooit iemand het uitspreken met een aa i.p.v. a.

Hahaha! En een big heeft dan twee linkeroren? Een frambozenoor en een kersenoor? :stuck_out_tongue:

Nee dat klopt niet: er zijn tegenwoordig drie smaken en de hele big smaakt hetzelfde!

1 like

De kleur is ook verschillend denk ik?

Klopt! Net een andere tint roze.

Door het forum hoor/lees ik elke keer José Veldsla als ik haar op instagram zie.

4 likes

Dat taugé sojascheuten zijn

18 likes