Waar kwam jij pas heel laat achter?

Dat een schoothondje een hondje is die heel aanhankelijk / schattig is en makkelijk op je “schoot” kan.

En dus niks met de jacht te maken heeft.

Ik dacht op de één of andere rare manier altijd aan “schot” en daardoor dat ze iets met de jacht te maken hadden :sweat_smile:

4 likes

Ja ik heb een eigen bedrijf en om aan de urennorm te komen kun je makkelijk frauderen in theorie want de kans dat je gepakt wordt is mega klein. Maar ja hé, ALS je dan gepakt wordt… :tongue:

1 like

Ja ik heb die urennorm dus niet gehaald m’n eerste jaar (begon pas in april toen) maar ik zat er wel eventjes over te denken om vals te spelen, haha. Toch maar niet gedaan.

Livin’ La Vida Loca betekent ‘the crazy life’.

9 likes

Wooow zo chill haha

Het is niet waar dat ze alleen uitzonderlijke gevallen controleren. Er wordt ook per jaar een groep uitgepikt.
Frauderen is makkelijk maar de straffen die daar op staan als je gepakt wordt zijn geen kattepis.

Dat breakfast letterlijk betekent, het verbreken van het vasten (breaking fast) het eerste dat je na het wakker worden weer eet.

35 likes

Ojaa en ik kwam er pas gisteren achter dat Pablo Picasso pas in 1973 is overleden. Ik dacht echt dat hij zo’n vet oude kunstenaar uit 1650 was ofzo.

25 likes

Ooooh oké vanaf nu toch maar af en toe gebruiken dan. :open_mouth: Hoop dat het werkt!

Aijel denk ik

Tankstation Shell, hun logo is in de vorm van een… schelp. Duh?!

14 likes

Vroeger handelde het bedrijf in Japanse sierschelpen, later breidden ze uit naar handel in olie, vandaar de schelp.

14 likes

Leuk om te weten, thanks! Voel me nogsteeds een beetje dom haha

Winnie the Pooh is een meisje :scream:

14 likes

Volgens Wikipedia niet:

Winnie de Poeh (Engels: Winnie-the-Pooh ) is een personage uit een verhalenreeks van A.A. Milne. Zijn naam is eigenlijk Beer Edward , maar hij wordt zelden zo genoemd. Poeh-beer, zoals hij ook wel wordt genoemd, is dol op honing en heeft naar eigen zeggen maar een heel klein beetje verstand.

En in het eerste hoofdstuk van het boek staat dit:
But his arms were so stiff … they stayed up straight in the air for more than a week, and whenever a fly came and settled on his nose he had to blow it off. And I think – but I am not sure – that that is why he is always called Pooh.

(Oke blijkbaar vond ik het zo schokkend dat ik dit gelijk tot op de bodem uit wilde zoeken)

11 likes

Dat Gert (van Samson en Gert) in het echt ook Gert heet!

6 likes

Nee hij is toch de expert over zilver?
@instantramen

Dat het Ilse Delange is, ik dacht altijd Ilse de Lange

5 likes

ze heet wel gewoon Ilse de Lange maar Ilse DeLange is artiestennaam

2 likes

@Salinger @safkina :woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4::woman_facepalming:t4: Nevermind, ga weer onder m’n steen hahaha

6 likes